• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

همه چیز درباره اپل آیدی و نحوه ساختن آن

  • کد خبر : 25565
  • 07 اکتبر 2020 - 13:36

اگر از گوشی های اپل استفاده کرده باشید، حتما با اپل آیدی آشنایی دارید. اما اگر به تازگی به دنیای آیفون و آیپد پیوسته اید، در این مقاله با اپل آی دی، کاربرد و نحوه ساختن آن آشنا می شوید.

اپل آیدی

Apple id نوعی حساب کاربری ویژه سیستم عامل iOS است که به کاربر امکان دانلود کردن برنامه های مختلف و استفاده از خدمات اختصاصی این سیستم عامل را می دهد. دیوایس هایی مثل موبایل و تبلت های این برند که از آی او اس پشتیبانی می کنند، برای بروز رسانی، دانلود برنامه های کاربردی و بسیاری خدمات و سرویس های دیگر، نیاز به اپل آیدی دارند.

ساخت این حساب کاربری انحصاری چندان سخت نیست اما به دلیل محدودیت هایی که در کشور ما (به دلیل تحریم ها) وجود دارد، بسیاری از افراد برای ساختن اپل آیدی از کارشناسان تعمیر موبایل اپل کمک می گیرند. در ادامه ما نکاتی را در مورد اکانت اپل آیدی و کاربرد و چگونگی ساخت آن به شما ارائه می دهیم. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر نیز می توانید با نمایندگی اپل تماس بگیرید.

اپل آیدی چه کاربردی دارد؟

برای استفاده از iPhone، iPad، Apple Watch، نیاز به یک حساب یا اکانت اختصاصی است. کاربرد این سرویس این است که دسترسی کاربران به سرویس های نرم افزاری همچون اپ استور، مک اپ استور، آیکلود، آیتونز، آی بوک و فیس تایم و آی مسیج را فراهم می کند. درواقع اپل آیدی، به نوعی هویت کاربر گوشی یا تبلت است تا در سرویس های نرم افزاری شناخته شود.

این حساب کاربری که منحصر به دیوایس های کمپانی اپل است، تمامی محتوای مربوط به شما در سرویس های اپل را ذخیره می کند (حتی موقعیت مکانی و عکس ها شخصی تان را) ایمیل مورد استفاده apple id باید همیشه در دسترس باشد تا امکان کار کردن با این سرویس وجود داشته باشد. لپ تاپ های apple هم حساب کاربری ویژه ای دارند که به گفته کارشناسان تعمیرات لپ تاپ اپل، با اپل آیدی متفاوت است.

اپل آیدی

چگونه اپل آیدی بسازیم؟

اگر قبلا از دستگاه های هوشمند اپل استفاده نکرده اید، احتمالا با اپل آیدی آشنایی کافی نداشته و نمی توانید این حساب کاربری را برای گوشی یا تبلت خود ایجاد کنید. برای ساخت اپل آیدی باید به ترتیب زیر پیش بروید، اما اگر دچار مشکل شدید، بهتر است از یک کارشناس مجرب کمک بگیرید.

1- اول برنامه آیتیونز (iTunes) را در یک کامپیوتر یا لپ تاپ مک نصب کنید.

۲- در مرحله دوم، شما نیاز به یک ابزار تغییر IP دارید. بهتر است از ابزاری استفاده کنید کهIP  شما را به IP یک کاربر آمریکایی تغییر دهد.

3- پس از تغییر آی پی، آیتونز را اجرا کنید.

۴- روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Apps را انتخاب نمایید تا وارد محیط اپ استور (App Store) شوید.

5- در لیست اپلیکیشن های ارائه شده به دنبال یک برنامه رایگان بگردید.

۶- پس از پیدا کردن و اجرای برنامه رایگان، گزینه Get که در زیر آیکون برنامه انتخابی ارائه شده است را انتخاب کنید.

۷- در پنجره ای که باز شده، گزینه Create Apple ID را انتخاب کنید تا دستور ساخت اپل آیدی (Apple ID) صادر شود.

۸- حالا باید اطلاعات شخصی مثل ایمیل را وارد کنید. توجه کنید ایمیل وارد شده برای ساخت اپل آیدی باید فعال و در دسترس باشد.

9- در بخش Password، رمز عبور مورد نظرتان را وارد کرده و در بخش Verify Password آن را تکرار کنید.

10- حتما بخش آخر را روی United States  قرار دهید.

۱۱- در این مرحله باید بخشSecurity Information  را تکمیل کنید. برای این کار باید سه سوال امنیتی را از منوی کشویی سمت چپ انتخاب و سپس در مقابل آن‌ها (سمت راست) پاسخ منطبق با هر سوال را وارد کنید. اگر به هر دلیلی رمز عبور Apple ID را فراموش کردید، این سوالها به کمکتان خواهند آمد.

۱۲- در بخش Optional Rescue Email می توانید یک ایمیل دیگر وارد کنید تا در صورت نیاز، اپل آیدی تان را از طریق آن بازیابی کنید.

۱۳- در قسمتEnter your date of birth  تاریخ تولد میلادی تان را وارد کنید.

14- پس از وارد کردن اطلاعات، گزینهContinue  را انتخاب کنید.

۱۵- این مرحله را می توان مهم ترین و حساس ترین مرحله ساخت اپل آیدی به شمار آورد. شما باید شماره تلفن، کد پستی، شهر محل سکونت، خیابان محل سکونت و … یک شهروند آمریکایی را وارد کنید.

16- گزینه None را در بخش Payment Type وارد کنید.

17- حالا اطلاعات را وارد کرده و گزینهCreate Apple ID  را انتخاب نمایید.

۱۸- حالا وارد ایمیل تان شده و کد فعال سازی را در صفحه ای که باز شده وارد کنید. به این ترتیب اپل آیدی ساخته شده و می توانید از آن استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25565

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.