• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

رئیس سابق سیا: قتل خاشقچی با اجازه ترامپ و دامادش صورت گرفت

  • کد خبر : 25647
  • 10 اکتبر 2020 - 15:22

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فاش کرد که با چراغ سبز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده و «جارد کوشنر» داماد و مشاور او به ولی‌عهد سعودی اجازه ارتکاب قتل جمال خاشقچی را داده بودند.

قتل خاشقچی با اجازه ترامپ

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست ۲ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی طی یک عملیات که توسط ۱۵ مأمور اطلاعاتی و امنیتی سعودی انجام شد، در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به‌قتل رسید و جسد وی تاکنون پیدا نشده است.

قتل خاشقچی با اجازه ترامپ صورت گرفته است

«جان برنان» رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌اِی) گفت، کاخ سفید اجازه داد «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی به دست حکومت این کشور قتل برسد.

وی تشریح کرد: «ما باید سعودی‌ها و دیگران را به‌خاطر هرگونه خشونت علیه حقوق بشر یا آزادی‌های فردی مسئول بدانیم. اما دونالد ترامپ و جرد کوشنر و کاخ سفید به محمد بن سلمان اجازه قتل وحشتناک و تکه تکه کردن جمال خاشقچی را دادند».

برنان خاطر نشان کرد: «اگر در حال حاضر این مقام را داشتم با همتایان سعودی خود ارتباط برقرار کرده و تلاش می‌کردم او را برای این کار مسئول دانسته و مطمئن شوم چنین چیزی دیگر تکرار نمی‌شود»

رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا بیان کرد: «متأسفانه بن سلمان که اخیراً اصلاحاتی در کشورش ایجاد کرده است، یک رهبر مستبد است و سعودی‌های زیادی از جمله فعالان مدنی و فعالان زن را به قتل رسانده و سرکوب کرده است».

جان برنان با بیان اینکه ترامپ با انگیزه مالی و پس از دریافت پول به بن‌سلمان برای قتل خاشقجی چراغ سبز نشان داد، افزود: «من پنج سال در عربستان زندگی کردم و امکان ندارد جنایتی در این سطح بدون مجوز بالاترین مقام سعودی صورت گرفته باشد».

وی گفت: «نمی‌گویم که ملک سلمان این کارها را انجام می‌دهد، اما دستگاه اطلاعاتی عربستان تحت کنترل پسرش است و این را ترامپ به‌خوبی می‌داند و به آنها اجازه ارتکاب قتل خاشقچی را می‎دهد».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.