• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
24

جدال احمدرضا احمدی با سکته مغزی

  • کد خبر : 25681
  • 11 اکتبر 2020 - 10:24

بر اساس تایید خانواده احمدرضا احمدی ، این شاعر صاحب سبک کشورمان چند روزی است که به دلیل سکته مغزی، تحت مراقبت های پزشکی است.

احمدرضا احمدی

احمدرضا احمدی شاعر سرشناس، چند روز پیش دچار سکته مغزی شد. البته خوشبختانه وضعیت عمومی این شاعر خوب است و در منزل، تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته است. احمدی متولد ۱۳۱۹ در کرمان است و برای گذراندن دوره دبیرستان در دارالفنون به تهران مهاجرت کرد. از جمله اولین فعالیت های او در عرصه هنر، تاسیس گروه طرفه به همراه بزرگانی چون نادر ابراهیمی، اسماعیل نوری علا، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی و… بود. انتشار ۲ شماره از مجله طرفه و تعدادی کتاب در حوزه شعر و داستان از فعالیت های این گروه است. از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۸، احمدی مدیر تولید موسیقی برای صفحه و نوار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

آثار احمدرضا احمدی

احمدرضا احمدی که اکنون با سکته مغزی و عوارض آن دست و پنجه نرم می کند، بیش از ۷۰ اثر منظوم و منثور برای کودکان و بزرگسالان نوشته و سروده است که بسیاری از آنها به دیگر زبانها نیز ترجمه شده اند. وی در طول عمر کاری اش جوایز بسیاری را از چندین جشنواره معتبر داخلی و خارجی کسب کرد. نامزدی او برای جایزهٔ هانس کریستین اندرسن، نمای دیگری از ظهور و پویایی احمدی است که نامش را برای هفت دهه در خاطر چندین نسل تثبیت کرد.

همچنین در ۱۳۸۵ خورشیدی او به عنوان شاعر برگزیده در پنجمین دوره اهدای جایزه شعر بیژن جلالی انتخاب شد. ۲۵مرداد۱۳۹۶، شهرداری تهران بر سردر منزل احمدرضا احمدی که از سال ۱۳۶۶ در آن سکونت دارد «کاشی ماندگار» نصب کرد. گروه فرهنگی-هنری  دخالت برای این شاعر بزرگ آرزوی سلامتی دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.