• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

کنکور با برگزاری ۳ سال امتحانات نهایی دانش آموزان حذف می شود

  • کد خبر : 25731
  • 12 اکتبر 2020 - 10:01

ک

کمجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجلس و کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی موضوع حذف کنکور هستند، اگر سه سال مستمر امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی برگزار شود، کنکور حذف‌ خواهد شد.

حذف کنکور

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع حذف کنکور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که نه تنها ما در مجلس بلکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی برای آن دارد و در حال بررسی این موضوع هستیم. از طرفی باید بگویم طبق همفکری که با وزیر آموزش عالی داشته‌ام پیشنهاد شد اگر سه سال به طور مستمر نمرات دانش‌آموزان در قالب امتحانات نهایی اعلام شود، کنکور حذف خواهد شد.

حذف کنکور با برگزاری ۳ سال امتحانات نهایی دانش آموزان

علیرضا منادی سفیدان بیان کرد: برای لحاظ کردن نمرات دانش‌آموزان به جای آزمون کنکور پایه‌های اول، دوم و سوم دبیرستان از اهمیت زیادی برخوردار هستند که این موضوع توسط کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دارای رتبه ۲۰ یا ۱۹.۹۰ صدم هستند که این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد. البته یکی از بهترین روش‌ها برای حذف کنکور همین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان است.

حذف محفوظات و حفظیات به دردنخور

منادی تصریح کرد: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی به سمت حذف محفوظات و حفظیات به دردنخور است؛ چراکه بسیاری از این مؤسسات و آموزش‌هایی که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود انرژی دانش‌آموزان را برای مهارت تست زنی و سایر عناوین مختلف می‌گیرد و هیچ  تأثیری در روند کسب نمره دانش‌آموزان ندارد و این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

معرفی سه نفر از اعضای کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کنکور

این عضو مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی موضوع حذف کنکور سه نفر از اعضای کمیسیون را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده تا به بررسی این موضوع و ابعاد مختلف آن بپردازد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.