• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13

چطور لپ تاپ دست دوم بخریم؟

  • کد خبر : 25928
  • 18 اکتبر 2020 - 11:25

خرید لپ تاپ دست دوم هم ریسک زیادی دارد؛ به‌خصوص اینکه این کامپیوترهای قابل‌حمل از قطعات زیادی تشکیل شده‌اند و باید مطمئن شوید که تک‌تک آن‌ها به‌درستی کار می‌کنند. پس با ما همراه باشید تا ترفند های خرید لپ تاپ دست دوم را بیاموزید.

خرید لپ تاپ دست دوم

در این شرایط اقتصادی بسیاری از افراد نمی توانند و یا تمایل ندارند لپ تاپ جدید خریداری کنند. قیمت مدل های مختلف لپ تاپ به اندازه ای افزایش پیدا کرده است که گاهی مبلغ پرداختی هیچ تناسبی با امکانات و قابلیت های دستگاه ندارد. در این وضعیت، خرید لپ تاپ دست دوم شاید گزینه بهتری باشد. اما چطور می توان یک لپ تاپ کار کرده خرید؟

همیشه نمی توان یک فروشنده مطمئن پیدا کرد یا به ادعای همه در خصوص سالم و بی عیب و نقص بودن لپ تاپ اعتماد نمود. پس چطور بدانیم که لپ تاپ دست دوم انتخابی ما ارزش خرید دارد یا خیر؟ در ادامه بخشی از مهم ترین ترفندهای خرید‌ لپ تاپ دست دوم را با شما همراهان عزیز به اشتراک می گذاریم.

ترفندها و راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم

اگر تصمیم به خرید لپ تاپ دست دوم گرفته اید، پیش از انتخاب و خرید مدل مورد نظرتان باید به یک سری نکات توجه کنید. به عنوان مثال در نگاه اول و با توجه به ظاهر لپ تاپ، می توان اطلاعاتی در مورد سالم بودن یا نبودن دستگاه کسب کرد. برای تست سلامت باتری و شارژر هم ترفندهای ویژه ای وجود دارد که باید از آنها اطلاع داشته باشید. اگر می خواهید فریب نخورید و هزینه ای بابت خرید یک لپ تاپ آسیب دیده و معیوب پرداخت نکنید، به نکات زیر توجه داشته باشید.

خرید لپ تاپ دست دوم

ظاهر لپ تاپ

ظاهر لپ تاپ به شما نشان می دهد که کاربر قبلی چطور از آن استفاده کرده است. وجود شکستگی، ترک خوردگی، لکه و … در بدنه، می تواند حتی بیانگر آسیب دیدگی های بیشتر لپ تاپ باشد. بدون شک کسی که به ظاهر لپ تاپ توجه نمی کند، توجه چندانی هم به قطعات داخلی و سالم نگه داشتن این دستگاه ندارد.

شارژر و باتری

دومین موردی که باید هنگام خرید لپ تاپ دست دوم به صورت ویژه به آن توجه کنید، باتری و شارژر است. شارژر را امتحان کرده و مطمئن شوید که درست و بی نقص کار می کند. همچنین اطمینان پیدا کنید که باتری سالم است. شاید خرید یک باتری جدید آسان به نظر بیاید اما بهتر است تا حد امکان از صرف هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

صفحه نمایش

سومین ترفند خرید لپ تاپ دست دوم، مربوط به نمایشگر است. اگر ناچار به تعویض ال سی دی لپ تاپ شوید، باید هزینه بسیار زیادی بپردازید. بنابراین دقت کنید نمایشگر لپ تاپی که انتخاب کرده اید، کاملا سالم باشد و هیچ گونه شکستگی، ترک خوردگی و مشکل و ایرادی نداشته باشد. حتما پیش از خرید، لپ تاپ استوک مورد نظرتان را روشن کرده و چند فایل گرافیکی و ویدئویی را در آن اجرا کنید. اگر نقاط غیر عادی در نمایشگر دیدید، بهتر است از خرید آن لپ تاپ صرف نظر کنید.

خرید لپ تاپ دست دوم

ورودی ها و خروجی ها

پورتهای لپ تاپ باید به خوبی و بدون هیچ ایراد و نقصی کار کنند تا بتوانید تجهیزاتی همچون هارد، فلش، هدفون، پرینتر و … را به آن وصل کنید. برای اطمینان از سالم بودن پورت ها در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم، باید همه سوکت ها، فیش ها، و اتصالات وایرلس را به دقت بررسی و تست کنید. تمام  پورتهای  USB را امتحان کرده و مطمئن شوید که درست کار می کنند.

هارد دیسک

اگر هارد دیسک لپ تاپ ایراد داشته باشد، فرایند کلی سیستم مختل می شود. لذا حتما مطمئن شوید که هارد سالم است و ذخیره سازی اطلاعات به درستی انجام می شود. همچنین ظرفیت هارد را بررسی کرده و اگر فکر می کنید به حافظه ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، اقدام به ارتقا هارد دیسک لپ تاپ کنید.

تاچ پد

تاچ پد لپ تاپ باید سالم باشد تا بتوانید بدون نیاز به ماوس با دستگاه کار کنید. بنابراین قبل از خرید لپ تاپ دست دوم ، با چند کلیک راست و چپ، مطمئن شوید که تاچ پد به درستی کار می کند.

مادربرد

می رسیم به یکی از مهم ترین اجزا لپ تاپ یعنی مادربرد. خرابی مادربرد برابر است با خرابی لپ تاپ. درواقع مادربرد آسیب دیده، بر تمامی بخش ها و قطعات لپ تاپ تاثیر گذاشته و مانع از عملکرد درست سیستم می شود. برای بررسی مادربرد و اطمینان از سالم بودن این قطعه، بهتر است از تکنسین های تعمیرات لپ تاپ کمک بگیرید. با این حال، پیش از خرید لپ تاپ دست دوم بهتر است چند روزی با آن کار کرده و برنامه های مختلف را اجرا کنید. به این ترتیب اگر مادربرد ایرادی داشته باشد، احتمالا متوجه آن خواهید شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.