• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
22

۹ انیمیشن محبوب که نباید از دست داد

  • کد خبر : 26028
  • 19 اکتبر 2020 - 15:23

در این مقاله از سایت دخالت چند مورد از بهترین انیمیشن های جهان را به شما معرفی می کنیم که تماشای آنها قطعا برایتان لذتبخش و سرگرم کننده خواهد بود.

بهترین انیمیشین های جهان

تا چند سال پیش شاید بیشتر کودکان و نوجوانان مخاطب فیلم های انیمیشن بودند. اما با ساخت انیمیشن های جذاب و دیدنی در سالهای اخیر، این سبک دیگر منحصر به کودکان نیست و بزرگسالان هم طرفدار آن هستند. کمپانی های بزرگی همچون دیزنی، در سالهای اخیر پویانمایی هایی را منتشر کرده اند که در جهان بسیار پر مخاطب شده اند. از اسباب بازی ها گرفته تا چندگانه هایی همچون شرک، عصر یخبندان و … .

بهترین انیمیشن های جهان

گارفیلد

حتی اگر فوبیای گربه داشته باشید نمی توانید ماجراهای گارفیلد، این بچه گربه پر حاشیه را دوست نداشته باشید. این گربه چاق و تنبل، با صاحبش و اودی (سگ صاحب خانه) سر و کله می ‌زند. تا این که هپی چپمن، مجری تلویزیونی، تصمیم می گیرد او را دزدیده و از طریق این گربه کسب درآمد کند. گارفیلد، جزء نخستین لایو اکشن‌هایی بود که توسط تکنولوژی‌های کامپیوتری برای شبیه سازی و خلق گرافیکی موجودات استفاده کرد و کاملا هم موفق از این آزمون بیرون آمد.

بهترین انیمیشین های جهان

زوتوپیا

باور کنید زوتوپیا بی هیچ حرفی، یکی از بهترین انیمیشن های جهان است. ترکیب رنگ بندی و داستان بسیار جذاب این کارتون، آن را به یک فیلم سرگرم کننده و جذاب برای کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است. شهری به نام زوتوپیا که تمام امور و کارها را حیوانات انجام می دهند، لوکیشنی است که داستان در آن اتفاق می افتد. خرگوشی به ‌نام جودی قصد دارد وارد نیروی پلیس شود و این کار تقریبا امری نشدنی و سخت است. چراکه اکثر مردم معتقدند که جودی به ‌خاطر جثه ضعیفش نمی ‌تواند ازپس متهمان بر بیاید. همراهی جودی با روباهی کلاهبردار (نیک) در یک ماجرای مهیج، زوتوپیا را به یکی از سرگرم کننده ترین کارتون ها تبدیل کرده است.

بهترین انیمیشین های جهان

یخ زده

یخ زده، انیمیشنی جذاب و موفق از کمپانی دیزنی، دو جایزه اسکار دریافت کرده است. تعدادی یخ ‌شکن درحال جمع‌ آوری یخ از رودخانه هستند. درمیان آن‌ها پسربچه‌ای ۸ ساله به ‌نام « کریستوف » همراه با گوزن شمالی خود « اسون » قصد دارد کمکی به بزرگترها کُند و پس ‌از جمع‌آوری یخ‌ ها به سمت شهر « ارندل » راهی حرکت می کنند.

ارندل جایی است که « آنا » و « اِلسا » در آن زندگی می‌کنند. اِلسا شاهزاده ای با قدرتی عجیب است؛ او می تواند یخ درست کند و همین کار دستش می دهد. هنگامی که السا و آنا در حال بازی هستند، السا خواهرش را منجمد می کند و خانواده پادشاه، آنا را به سمت ترول‌ها « جادوگرانی که در دره‌سنگ زندگی می‌کنند» می ‌برند. ماجراهای فعال شدن دوباره طلسم، به هرچه جذاب تر شدن کارتون یخ زده به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های جهان کمک زیادی کرده است.

بهترین انیمیشین های جهان

عصر یخبندان

مگر می شود صحبت از محبوب ترین انیمیشن های جهان باشد و اسمی از عصر یخبندان برده نشود؟ داستان قسمت نخست انیمیشن عصر یخبندان در زمانی شروع می‌ شود که ببرهای تیزدندان به دهکده انسان‌ها حمله کرده‌اند و طی آن همسر یکی ‌از افراد قبیله درطول جنگ همراه با بچه ‌اش ازجنگ فرار می ‌کند. یکی‌از ببرها به ‌دنبال او می‌رود و او مجبور می‌شود خود را در آب بیاندازد. یک ماموت با دوستش سید، آن زن را نجات می دهند اما او پس از سپردن فرزندش به سید و مندی، جانش را از دست می دهد. دیگو، یک ببر خشمگین است که به مندی و سید حمله می کند تا کودک را پس بگیرد، اما این سه شخصیت باهم دوست می شوند و از همین جا، ماجراهای جذاب عصر یخبندان آغاز می گردد.

بهترین انیمیشین های جهان

شرک

شرک هم یکی از بهترین و محبوب ترین انیمیشن های جهان است که به ویژه برای کودکان بسیار مناسب است. البته این کارتون خود شما را هم به تماشا وامیدارد! این کارتون دیدنی و به یاد ماندنی، جایزه اُسکار بهترین پویانمایی را دریافت کرد. جالب اینجاست که کاراکتر شرک از شخصیتی باهمین نام ساخته « ویلیام استیگ » الهام گرفته شده است.

 داستان از این قرار است که پادشاهی ظالم در حال باج گرفتن از مردمش است. او چیزهای عجیب و غریب مردم را تصاحب می‌کند; پیرزنی قصد دارد الاغش را به پادشاه باج دهد و می‌گوید که الاغش قادر به حرف زدن است. در همین حین الاغ فرار می‌کند و وارد جنگل می‌شود. سربازان پادشاه به دنبال او می‌روند و با غول سبزی ترسناک مواجه می‌شوند. شرک از الاغ دربرابر سربازان محافظت می‌کند و همین امر موجب می‌شود که پادشاه حُکم توقیف خانه شرک را صادر کند. اگر تاکنون شرک و ماجراهایش با این الاغ بامزه را ندیده اید، همین امروز به فکر تماشای آن باشید.

بهترین انیمیشین های جهان

داستان اسباب ‌بازی

یکی از بهترین انیمیشن های جهان که سروصدای زیادی به راه انداخت، مجموعه « داستان اسباب‌بازی » است. این مجموعه نخستین بار درسال ۱۹۹۵ تولید شد و تاکنون  ۴قسمت ازآن منتشر شده است. اندی، کودکی علاقه مند به اسباب بازی است که شاهد زنده شدن اسباب بازی هایش است. یک فضانورد به نام « باز لایت‌یر » هدیه تولد اندی است که ورودش به جمع اسباب بازی، ماجراهایی را به دنبال دارد.

بهترین انیمیشین های جهان

دانشگاه هیولاها

دانشگاه هیولاها هم انیمیشنی فوق‌العاده زیبا و جذاب است که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را نیز درگیر می کند. داستان زیبای انیمیشن در مورد هیولاهایی است که وظیفه ‌شان ترساندن کودکان است. این هیولاها از طریق یک در جادویی، وارد دنیای بچه ها شده و آنها را می ترسانند. « مایک وازوسکی » آرزو دارد که بزرگترین ترساننده شود اما به دلیل جثه کوچکش، زیاد در این کار موفق نیست. دراین حین، مایک با « جیمز پی.سالیوان ( سالی ) » بزرگ ترین و ماهرترین ترساننده آشنا می شود و ماجراهای آنها، انیمیشن را بسیار جذاب تر و دیدنی تر می کند.

بهترین انیمیشین های جهان

شیرشاه

شیرشاه هم یکی دیگر از بهترین انیمیشن های جهان است که نباید آن را از دست داد. کارتونی قدیمی که در سال ۱۹۹۴ تولید شد و از بهترین آثار سینما در ژانر حماسی موزیکال شناخته می‌شود. البته به تازگی نسخه‌ بازسازی شده‌ این انیمیشن با کیفیتی خارق‌العاده ساخته شده است. داستان شیرشاه مخلوطی از زندگی ‌نامه پیامبران و چکیده‌های ویلیام شکسپیر است.

شیری به نام موفاسا پادشاه جنگل است و می خواهد پسرش « سیمبا » را به عنوان پادشاه جدید اعلام کند. در همین هنگام برادر موفاسا « اُسکار » دسیسه‌ ای می‌چیند و با کمک کفتارها موفاسا را می ‌کشد تا یک قدم به کشتن سیمبا نزدیک تر شود. سیمبا فرار می کند و سالها آموزش می بیند تا به موقع برگردد و تاج و تختش را بازپس بگیرد.

بهترین انیمیشین های جهان

هتل ترانسیلوانیا ۳

تعطیلات تابستانی یک انیمیشن سرتاسر سرگرمی است که با دیدن آن حسابی خواهید خندید. این انیمیشن سومین انیمیشن مجموعه انیمیشن‌های هتل ترانسیلوانیا و یکی از بهترین انیمیشن های جهان است که تارتاکوفسکی آن را ساخته است. البته قسمت سوم این مجموعه پس از اکران با انتقاداتی نیز مواجه شد. برخی از منتقدان اعتقاد داشتند که این انیمیشن در روند داستانی خود خلاقیت زیادی به خرج نداده است و صرفا با یک داستان ساده سعی کرده تا توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. با این حال نمی توان از جذابیت این کارتون دوست داشتنی و پرطرفدار، به راحتی صرف نظر کرد.

بهترین انیمیشین های جهان
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.