• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
25

افزایش عمر لپ تاپ تنها با ۵ اقدام ساده

  • کد خبر : 26087
  • 20 اکتبر 2020 - 15:50

افزایش عمر لپ تاپ کار سختی نیست و تنها مستلزم رعایت یک سری نکات ساده و پیش پا افتاده، اما تاثیرگذار است. تیم دخالت امروز با معرفی ۵ ترفند برای افزایش عمر لپ تاپ در خدمت شما همراهان گرامی است.

افزایش عمر لپ تاپ

تصور کنید در میان این اوج گیری قیمت های دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی، لپ تاپ تان به خاطر اشتباه و کم توجهی خودتان آسیب دیده و یا از کار بیفتد. این اتفاق چندان دور از ذهن نیست اگر ندانید چطور باید از لپ تاپ نگهداری کرده و عمر آن را افزایش دهید. اما تنها با چند اقدام ساده و کم هزینه، می توانید مدت زمان بیشتری از این دستگاه استفاده کنید و حداقل تا رسیدن بازار به یک ثبات نسبی، ناچار به تعویض لپ تاپ به مدل جدیدتر نباشید.

مهم ترین ترفندهای افزایش عمر لپ تاپ

۱- حواستان به باتری لپ تاپ باشد

اگر می خواهید چند سال بدون ایراد از لپ تاپ استفاده کنید، باید بیشتر مراقب باتری باشید. باتری یکی از مهم ترین قطعات لپ تاپ است که در صورت خرابی، کل بخش های دستگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگرچه هنوز به طور قطع ثبت نشده که بیرون آوردن باتری و اتصال دائم لپ تاپ به برق به دستگاه آسیب می رساند، اما بهتر است تا حد امکان این کار را نکنید. اگر به مدت طولانی از باتری استفاده نشود، این قطعه قدرت عملکردی اش را از دست می دهد. بنابراین تا جایی که  ممکن است، از انرژی باتری برای کار کردن با لپ تاپ استفاده کنید.

افزایش عمر لپ تاپ

۲- لپ تاپ را تمیز نگه دارید

اقدام دیگری که باعث افزایش عمر لپ تاپ می شود، تمیز کردن به موقع این دستگاه و بخش های مختلف آن است. تجمع گرد و خاک و آلودگی در قطعاتی همچون فن و … عملکرد لپ تاپ را مختلف می کنند. حتی گاهی میزان آلودگی به اندازه ای است که پره های فن را از کار می اندازد. در نتیجه دمای لپ تاپ به خوبی کاهش پیدا نمی کند و سیستم شما از داغ شدن بیش از حد آسیب می بیند. بنابراین با تمیز کردن لپ تاپ البته به روش درست و اصولی، می توانید تا حد زیادی از آسیب دیدگی قطعات داخلی آن جلوگیری کنید. نیاز به هزینه زیاد نیست؛ کافی است هر چندوقت یکبار، منافذ هوا را با یک اسپری هوای فشرده پاکسازی کنید.

۳- هنگام جابجایی لپ تاپ احتیاط کنید

اگر جزء کاربرانی هستید که نیاز به جایجایی مداوم لپ تاپ دارید، باید به فکر یک کیف یا کوله مناسب باشید که با نگهداری درست، شرایط را برای افزایش عمر لپ تاپ ایسوس شما فراهم نماید. متاسفانه بسیاری از لپ تاپ ها به دلیل شرایط نامناسب جابجایی آسیب می بینند و قاب، بدنه و بعضا نمایشگر آنها شکسته و یا ترک برمیدارد. ضمن این که استفاده از کوله پشتی های معمولی و بی کیفیت، علاوه بر لپ تاپ به ستون فقرات شما هم آسیب خواهد رساند. کوله لپ تاپ باید ضد آب باشد و محفظه‌های مناسب و کافی برای وسایل جانبی همچون شارژر و … داشته باشد. شاید کمی هزینه بر باشد، اما در عوض لپ تاپ شما آسیب نخواهد دید و به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی می توانید آن را با خود هرجا که خواستید ببرید.

افزایش عمر لپ تاپ

۴- روی لپ تاپ چیزی نگذارید!

به هیچ عنوان وسایلی مثل کتاب، لیوان، جزوه و … را روی لپ تاپ نگذارید. باور کنید اصلا مهم نیست که وزن این اقلام کم باشد یا زیاد! باید بدانید که هر وزنی، هر چند خیلی کم، با قرار گرفتن روی لپ ‌تاپ به آن آسیب می ‌زند. بنابراین برای افزایش عمر لپ تاپ خود، چیزی روی آن نگذارید.

۵- آنتی ویروس را فراموش نکنید

تا اینجا هرچه گفتیم، برای افزایش عمر لپ تاپ در بخش سخت افزاری بود. اما نرم افزار هم تاثیر بسزایی در کیفیت کاری لپ تاپ و طول عمر آن دارد. چه بسا ایرادات نرم افزاری که حتی موجب از کار افتادن سیستم می شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، نصب یک آنتی ویروس قوی و نصب برنامه ها از منابع معتبر، ضروری و لازم است. هرچه سریع تر یک آنتی ویروس مناسب در لپ تاپ خود نصب کنید تا از شر ویروس ها و بدافزاها در امان باشید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.