• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

گوشی سرقتی را با این ترفندها پیدا کنید

  • کد خبر : 26118
  • 21 اکتبر 2020 - 11:45

تیم دخالت امروز چند ترفند کاربردی را برای ردیابی گوشی سرقتی به شما آموزش می دهند. امیدواریم هیچ وقت چنین شرایطی را تجربه نکنید، اما اگر گوشی تان را گم کردید و یا آن را از شما دزدیدند، ممکن است این روشها به شما در پیدا کردن دیوایس هوشمندتان کمک کنند.

ردیابی گوشی سرقتی

این روزها بیشتر از قبل شاهد دزدیده شدن گوشی های هوشمند هستیم و این اتفاق با توجه به قیمت بالای موبایل، بسیار تلخ و ناراحت کننده است. جدای از قیمت گوشی، همه ما اطلاعاتی در گوشی هایمان داریم که دوست نداریم دست اشخاص دیگر به آنها برسند. در صورت گم شدن موبایل و یا دزدیده شدن آن، ترس از افشای اطلاعات شخصی و سوء استفاده از آنها نیز مطرح می شود. اما می توان تحت شرایطی، موبایل را ردیابی کرد!

ردیابی گوشی سرقتی

کاربردی ترین ترفندهای ردیابی گوشی سرقتی

ردیابی گوشی سرقتی خاموش

سارقین موبایل معمولا گوشی را پس از سرقت خاموش می کنند. بنابراین چطور می توان آن را ردیابی کرد؟ اپراتورهای ایرانسل و همراه اول این امکان را برای شما فراهم می کنند. به نمایندگی یا وب سایت این اپراتورها مراجعه کرده و از طریق بخش ردیابی، گوشی خاموش خود را پیدا کنید. البته این کار شرایطی دارد که هر اپراتور توضیحات خاصی برای آن ارائه داده است.

ردیابی گوشی با کد IMEI

کد IMEI که معمولا روی بسته بندی گوشی حک شده است، اهمیت بسیار زیادی دارد. هر موبایل، یک کد آی ام ای آی اختصاصی دارد که مدل و مشخصات محصول مورد نظر را نشان می دهد. اگر این کد را به مراجع قضایی تحویل دهید، شانس بیشتری برای ردیابی گوشی سرقتی شما خواهند داشت.

گوگل مپ

گوگل مپ هم می تواند به ردیابی گوشی مفقودی و یا سرقت شده کمک کند. البته با این شرط که گوشی روشن باشد و اپلیکیشن Google Maps و قابلیت Location History آن نیز از قبل فعال شده باشد. در این صورت، می توان با مراجعه به بخش تایم لاین، تاریخچه نقشه گوگل مسیر و مکان هایی را که گوشی آنجا بوده مشاهده کرد. با مراجعه به بخشی که در سمت چپ برنامه قرار گرفته، می توانید تاریخ گم شدن گوشی را نیز تعیین کنید. سپس می توان مسیر و موقعیت هایی که گوشی شما بعد از تاریخ مورد نظر آنجا بوده را به راحتی ردیابی کرد.

ردیابی گوشی سرقتی روشن

اگر کمی خوش شانس باشید و سارق فراموش کند گوشی تان را خاموش کند، ردیابی گوشی سرقتی به مراتب راحت تر است. برای این کار، دستگاه باید از قبل به اکانت گوگل (جیمیل) و به اینترنت متصل باشد. در گوشی  های اندرویدی می توان با استفاده از قابلیت Android Device Manger ، به راحتی دستگاه را ردیابی کرد.

برای این کار، اول به Android Device Manger  مراجعه کنید. اگر موبایل شما به اینترنت متصل باشد، موقعیت دقیق گوشی روی نقشه نمایش داده می شود. در مرحله بعدی، گزینه Ring  را فعال کنید. این گزینه، گوشی را از راه دور به صدا در می آورد و اگر آن را در منزل گم کرده باشید، به راحتی صدای آن را می شنوید. همچنین با استفاده از گزینه Lock می توانید گوشی را قفل کنید تا دسترسی به اطلاعات آن محدود شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26118

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.