• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

روحانی: قطعاً از رنج و مشکلات مردم خبر دارم/ پیروز میدان مبارزه با آمریکا هستیم

  • کد خبر : 2615
  • 26 می 2019 - 1:13

به گزارش پایگاه خبری دخالت ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ، حسن روحانی شامگاه شنبه در دیدار با  جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط ما بسیار سخت است، تصریح کرد: افتخار دولت این است که با توجه به شرایط سخت کنونی، ذخیره کالاهای اساسی نسبت به سال‌های قبل بهتر است و این یعنی دولت تلاش می‌کند که اجازه ندهد شرایط برای زندگی مردم سخت‌تر شود.

رئیس جمهور افزود: شرایط کشور به گونه‌ای است که همه باید آن را به درستی درک کنیم و اگر برداشت و تحلیل ما از شرایط کشور فاصله زیادی داشته باشد، نمی‌توانیم به درستی تصمیم‌گیری کنیم.

روحانی با اشاره به دوران حکومت امیر مؤمنان علی(ع) در جامعه اسلامی، گفت: حضرت علی(ع) همان حکومت عدلی است که توأم با مظلومیت بی‌نظیر تاریخی بود.

رئیس جمهور اظهارداشت: مردم ایران علیرغم اینکه با سختی‌های بسیار مواجه هستند مردمی خوب و قدردان هستند و من شهامت، صبر و استقامت مردم را در مناطق سیل‌ زده از جمله پلدختر در کنار خانه‌های ویران شده از سوی مردمی دیدم که زندگی خود را از دست داده بودند.

اصل ۵۹ قانون اساسی، اصلی بن‌بست شکن است / قطعاً پیروز میدان مبارزه با آمریکا هستیم

روحانی با اشاره به سخنان یکی از مدیران رسانه‌ها در خصوص استفاده از اصل ۵۹ قانون اساسی، برای همه پرسی، گفت: اصل ۵۹ قانون اساسی، اصلی بن‌بست شکن است و می‌گوید در هر زمان لازم دریچه به روی مردم باز است، حالا چه موقع باید از این اصل استفاده کرد یا آیا باید قبلاً استفاده می‌کردیم، موضوعی دیگر است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه بارها در جلسات مهم کشوری از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام به صراحت بیان کرده‌ام که مشکل این نیست که دولت چه اختیاراتی دارد و اگر قانون اساسی اجرا شود، دولت اختیارات کافی دارد، گفت: اما باید در نظر داشته باشیم که شرایط جنگ با شرایط عادی تفاوت دارد و در ۸ سال دفاع مقدس تمام اختیارات در شورای عالی پشتیبانی جنگ جمع شده بود و امام راحل تمام این اختیارات را به این شورا محول نموده بود.

روحانی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیاز به ساز و کار روان‌تری داریم، افزود: در آغاز تحریم‌های جدید در جلسه‌ای با مقام معظم رهبری مطرح کردم که کشور در این شرایط جنگی برنامه و فرمانده می‌خواهد و شما فرمانده و ما همه مطیع هستیم و ایشان فرمودند که خودتان فرماندهی را بر عهده بگیرید.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اختیارات فرماندهی مهم است، تصریح کرد: در جنگ با آمریکا کشور هزینه می‌دهد اما ما قطعاً پیروز این میدان هستیم و این پیروزی نیازمند شرایط و لوازمی می‌باشد که مهم‌ترین آنها وحدت فکر و اعتماد به یکدیگر است.

از رنج و مشکلات مردم خبر دارم

رئیس جمهور با  تاکید بر اینکه من قطعا از رنج و مشکلات مردم خبر دارم ، افزود: بیشترین رنج را حقوق‌ بگیران ثابت می‌برند و به عنوان رئیس جمهور در ابتدای هر سال میزان حقوق حقوق‌بگیران را تعیین می‌کنم و می‌دانم قشر مهمی از جامعه بویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از لحاظ اقتصادی در فشار هستند و با مسئولین مربوطه، به صورت روزانه در ارتباط بوده و از وضع زندگی آنها اطلاع به دست می‌آورم.

رئیس جمهور تصریح کرد: افتخار دولت این است که با توجه به شرایط سخت کنونی، ذخیره کالاهای اساسی نسبت به سال‌های قبل بهتر است و این یعنی دولت تلاش می‌کند که اجازه ندهد شرایط برای زندگی مردم سخت‌تر شود.

روحانی با طرح این سوال که حاکمیت آمریکا تا چه زمان به فشارهای خود علیه ملت ایران ادامه خواهد داد، گفت: زمانی که آنها متوجه شوند، آثار تحریم بسیار ناچیز است، دست از اقدامات خصمانه خود برخواهند داشت و اثر افکار و قضاوت مردم نسبت به نظام بسیار مهم است.

در این نشست صمیمی ۲۰ نفر از مدیران رسانه‌های مختلف کشور به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون مسایل و موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور پرداختند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2615

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.