• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
21

فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی فجر منتشر شد

  • کد خبر : 26239
  • 24 اکتبر 2020 - 16:42

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با رویکرد «گفت‌ و گوی هنرها؛ آفرینش تجسمی نوین با نگاهی ‏بین رشته‌ای» همانند سالهای گذشته برگزار می شود. فراخوان این جشنواره به تازگی منتشر شده است و تمامی فعالان عرصه هنرهای تجسمی به این جشنواره دعوت شده اند.

جشنواره هنرهای تجسمی فجر

موضوعات جشنواره هنرهای تجسمی فجر

بر اساس فراخوان سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، موضوعات این دوره شامل موارد زیر می باشند:

‏-‏ توجه به ویژگی‌های عام هنر معاصر و به طور اخص «رویکرد میان رسانه‌ای» و «مخاطب ‏محوری» ‏

‏-‏ تعریف رابطه «هنرمند»، «اثر هنری» و «مخاطب» ‏

‏-‏ توجه به نقش مخاطب در شکل‌گیری اثر هنری

‏-‏ تمرکز بر شیوه‌های خوانش اثر هنری با محوریت مخاطب

‏-‏ استفاده از ظرفیت دیگر رسانه‌های هنری ‏

‏-‏ رجوع به پشتوانه‌های فرهنگی و هنری

جشنواره هنرهای تجسمی فجر

شرایط شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی فجر (طوبای زرین)

متقاضیان شرکت در سیزدهمین دوره جشنواره فجر در بخش هنرهای تجسمی، باید برای ثبت ‌نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار از طریق وب ‌سایت جشنواره به نشانی ‎www.fajrtajasomi.ir ‎‏ اقدام کنند. شرایط شرکت در بخش های عکاسی و هنرهای جدید متفاوت بوده و برای هریک، فراخوان های مجزا در وب سایت جشنواره ارائه شده است. در رشته عکاسی هنرمندان می ‌توانند با آثاری در قالب تک‌ عکس یا یک مجموعه شرکت کنند که ‏آماده‌ سازی آثار برای ارائه بر عهده جشنواره است.‏ همچنین در این دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر (طوبای زرین) امکانی فراهم شده است تا هنرمندان بتوانند در صورت لزوم و به ‌منظور کمک به درک بهتر اثر هنری در مرحله داوری، بیانیه هنری خود‎ (Statement) را برای تشریح ایده اثر ارسال کنند.

نحوه پذیرش و انتخاب آثار

روند پذیرش و انتخاب آثار در جشنواره فجر طوبای زرین به این ترتیب است که اول فایل آثار بررسی می‌شود و در مرحله دوم اصل آثار به جشنواره ارائه و انتخاب نهایی انجام می‌شود. ‏نکته ویژه این که در رشته‌ های تصویرسازی، عکاسی، طراحی گرافیک و کاریکاتور، نیاز به ارسال اصل آثار در مرحله ‏دوم نیست و انتخاب برای نمایشگاه، در یک مرحله انجام می‌پذیرد.‏

شرایط و مقررات شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی

تمامی فعالان حوزه هنرهای تجسمی می توانند در سیزدهمین جشنواره فجر با عنوان طوبای  زرین شرکت کنند. هر هنرمند تنها مجاز به شرکت در دو رشته و حداکثر با سه اثر هنری می باشد. آثار ارسالی نباید در جشنواره‌ های پیشین هنرهای تجسمی فجر به نمایش درآمده باشند.‌ برگزیدگان جشنواره‌ های هنرهای تجسمی جوانان دوره‌های ۲۵ و ۲۶ و ۲۷، جشنواره‌های هنرهای ‏تجسمی فجر دوره‌ های ۱۱ و ۱۲، پنجمین دوسالانه خوشنویسی و یازدهمین دوسالانه سرامیک، پس از ‏ثبت نام در سایت جشنواره، نیاز به انتخاب نداشته و بدون هماهنگی و طی مراحل اولیه، به مراحل بعدی راه پیدا می کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.