• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

گوگل هوآوی P30 Pro و Mate X را از وبسایت اندروید حذف کرد

  • کد خبر : 2625
  • 26 می 2019 - 7:08

شرکت گوگل به تازگی دو گوشی شرکت هوآوی با نام‌های P30 Pro و Mate X را از فهرست دستگاه‌هایی که نسخه بتای اندروید Q را دریافت می‌کنند، حذف کرد.

تنها چند روز پس از حذف هوآوی Mate 20 Pro از فهرست دستگاه‌هایی که اندروید Q بتا را دریافت خواهند کرد گوگل سایت رسمی اندروید را بروزرسانی کرد.در این بروزرسانی دیگر هوآوی P30 Pro و گوشی منعطف Mate X در این فهرست حضور ندارند.

پیش از ممنوعیت هوآوی به وسیله دولت ایالات متحده آمریکا،دستگاه‌های این شرکت در این فهرست کنار بقیه گوشی‌های مهم در دو بخش مهم حضور داشتند. علل خصوص گوشی منعطف این شرکت که در کنار گوشی‌های گلکسی S10 5G و ال‌جی ThinQ 5G و شیائومی می میکس ۵G در بخشی که “جدیدترین و بهترین” نام داشت قرار گرفته بود.

بعلاوه نام هواوی در فهرست “برندهای برجسته” نیز مشاهده نمی‌شود. با این‌حال اکنون مشخص نیست که آیا پیش از اعمال ممنوعیت، نام کمپانی در این دسته حاضر بوده یا خیر. به‌هرحال در مقطع کنونی این فهرست از اسامی سامسونگ، ال‌جی، موتورولا، گوگل، نوکیا و شیائومی میزبانی می‌کند.

حذف هوآوی P30 Pro و Mate X  از وبسایت اندروید / محدودیت جدید برای هواوی

«انجمن اس دی» به دنبال تحریم های آمریکا، عضویت هواوی را لغو کرده است. در نتیجه این شرکت نمی تواند در محصولات آینده خود از کارت های حافظه اس دی و میکرو اس دی استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از انگجت، به نظر می‌رسد اوضاع برای شرکت هواوی هر روز وخیم‌تر می‌شود. در آخرین موج تحریم‌های آمریکا، این شرکت از عضویت در «انجمن اس دی» (SD Association) منع شده است. این گروه تجاری مسئولیت تعیین استاندارد کارت‌های SD و میکرو SD را برعهده دارد.

این تغییر در وضعیت هواوی بدان معناست که شرکت مذکور نمی‌تواند با استفاده از برند رسمی SDA محصولات خود را عرضه کند. همچنین از این پس هواوی از دخالت در تعیین استانداردها منع خواهد شد.

«انجمن اس دی» نیز تأیید کرده که در راستای همخوانی با تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا عضویت هواوی را لغو کرده است. هفته گذشته وزارت بازرگانی آمریکا هواوی و ۷۰ شرکت زیرمجموعه آن را در فهرست سیاه خود قرار داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2625

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.