• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

با ۷ ترفند بهترین عکسها را با موبایل بگیرید

  • کد خبر : 26410
  • 29 اکتبر 2020 - 12:00

عکاسی با موبایل به یک سبک جدید و پرطرفدار تبدیل شده و افراد زیادی با گوشی خود، صحنه های فوق العاده ای را ثبت و ضبط می کنند. اما چطور می توان یک عکس خوب و حتی حرفه ای با دوربین موبایل ثبت کرد؟ برای این منظور باید ترفندهای عکاسی با گوشی را بدانید که امروز بخشی از آنها را به شما معرفی می کنیم.

عکاسی با گوشی

این روزها دوربین های گوشی های هوشمند به حدی از قدرت و کیفیت رسیده اند که بسیاری از آنها توانایی رقابت با دوربین های DSLR را دارند. تمامی تولید کنندگان موبایل به ویژه در گوشی های پرچمدار خود در بخش دوربین با یکدیگر رقابت دارند. بسیاری از کاربران نیز بیشتر از هر ویژگی دیگری، به دوربین گوشی مورد نظرشان توجه می کنند.

عکاسی با گوشی

حرفه ای ترین ترفندهای عکاسی با گوشی

۱- فلش ممنوع!

پیش از شروع عکاسی با موبایل، فلش را خاموش کنید. نور زیاد فلش گوشی‌ ها اغلب باعث تار شدن زمینه عکس می شود و ضمن مصنوعی کردن رنگها باعث قرمزی چشمها هم می شود. اگر محیطی که در آن عکاسی می کنید تاریک است، در وهه اول به‌ دنبال منبع نور مناسب بگردید. مثلا یک تابلوی نئونی استفاده کنید یا سوژه های نزدیک به نور یا پنجره را انتخاب کنید. همچنین می توانید با استفاده از قابلیت دامنه‌ دینامیک بالا یا HDR  گوشی خود، به ‌طور هم ‌زمان سه عکس را با سه نوردهی متفاوت گرفته و آنها را با هم ترکیب کنید.

عکاسی با گوشی

۲- لنز را تمیز کنید

دومین ترفند عکاسی با گوشی ، تمیز کردن لنز است. گوشی یا در جیب شماست و یا در کیفتان و همین مسئله باعث آلودگی لنز می شود. ممکن است در ظاهر لنز تمیز باشد. اما گاهی ذرات گرد و خاک به آن می چسبند و موجب کاهش کیفیت عکس می شوند. بنابراین پیش از شروع عکاسی، حتما لنز را با یک دستمال میکروفایبر تمیز کنید.

عکاسی با گوشی

۳- نور طبیعی را دست کم نگیرید

در بخش های قبلی گفتیم که بهتر است برای عکاسی با موبایل از فلش استفاده نکنید. بهترین کیفیت را نور طبیعی به عکسهای  شما می دهد. گوشی‌های هوشمند در نور کم، عکس‌های خوبی نمی گیرند اما در نور طبیعی، معجزه می کنند. ساعت‌های طلایی (غروب و طلوع آفتاب) بهترین زمان‌ها برای نورپردازی با نور طبیعی هستند.

عکاسی با گوشی

۴- زوم نکنید؛ عکس را بزرگ کنید!

سعی کنید در زمان عکاسی با گوشی هوشمند خود، روی موضوع عکاسی خود بزرگ ‌نمایی یا زوم نکنید چون موجب ایجاد نویز در عکس و کاهش کیفیت آن می شود. بهتر است عکس را موقع ادیت، کراپ کرده و برش دهید تا موارد غیر اضافی حذف شوند.

عکاسی با گوشی

۵- استفاده از قانون یک سوم

قانون یک ‌سوم، یکی از قدیمی ترین ترفندهای عکاسی است که پای آن به دوربین گوشی های هوشمند هم باز شده است. براساس قانون یک ‌سوم، مهم ‌ترین عناصر یک عکس، در محل تلاقی خطوط افقی و عمودی (اگر تصویر را به سه قسمت تقسیم کنیم) قرار می ‌گیرند. به‌ این‌ ترتیب، شما باید جالب ‌ترین بخش‌های عکس خود (مانند یک درخت یا چهره‌ی فردی که از آن عکس می‌گیرد) را در نزدیکی این خطوط فرضی قرار دهید.

عکاسی با گوشی

۶- از پانوراما استفاده کنید

استفاده از قابلیت پانوراما شاید کمی سخت باشد اما به محض این که به آن عادت کنید، میتوانید عکس های متفاوتی را با گوشی خود ثبت کنید. اکثر مدل‌های جدید گوشی‌های اندروید و آیفون دارای حالت پانوراما هستند. علاوه ‌بر این، نرم‌افزارهای زیادی برای عکاسی پانوراما وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

عکاسی با گوشی

۷- از نرم افزارهای تایم لپس کمک بگیرید

عکاسی تایم لپس و نتیجه آن بسیار جذاب تر از تصور است. نرم ‌افزارهای کاربردی زیادی برای ساختن ویدئوهای باکیفیت و طولانی از عکس‌ های شما وجود دارد که می توانید یکی از آنها را دانلود و در موبایل خود نصب کنید. پیشنهاد می دهیم حتما عکاسی تایم لپس را به عنوان یکی از ترفندهای عکاسی با موبایل تجربه کنید!

عکاسی با گوشی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.