• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
26

«کریم اکبری مبارکه» به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

  • کد خبر : 26437
  • 29 اکتبر 2020 - 13:48

«کریم اکبری مبارکه» بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ساعاتی پیش به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

کریم اکبری مبارکه درگذشت

کریم اکبری مبارکه متولد ۱۳۳۲ از بازیگران با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا، در سن ۶۸ سالگی چشم از جهان فروبست.

یکی از بستگان این بازیگر پیشکسوت پیرامون علت درگذشت کریم اکبری مبارکه گفت: متاسفانه وی چند روزی به دلیل بیماری کرونا بستری بود، اما امروز صبح به دلیل وخامت وضعیتش جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بیوگرافی کریم اکبری مبارکه

کریم اکبری مبارکه زاده ۱۳۳۲ در تهران بازیگر و کارگردان ایرانی سینما و تئاتر بود. وی متولد محله اتابک در جنوب شهر تهران بود.

فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و بجز بازیگری، کارگردان و مدرس تئاتر بود.

وی فعالیتش را از تئاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. پس از آن در سال ۱۳۵۹، وارد تلویزیون شد.

آثار کریم اکبری مبارکه در عرصه تئاتر

«پهلوان اکبر می‌میرد» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی ابراهیم سخن‌سنج، «دیکته و زاویه» نوشته غلامحسین ساعدی به کارگردانی عبدالله اکبری، «جان‌نثار» نوشته بیژن مفید به کارگردانی عبدالله اکبری، «تیرکمان» نوشته محمود جعفری به کارگردانی عبدالله اکبری، «کوچ» نوشته و کارگردانی بهزاد فراهانی، «عروس» نوشته و کارگردانی بهزاد فراهانی، «نسل آواره» نوشته منوچهر شهپر به کارگردانی گروهی، «ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی» نوشته برتولت برشت به کارگردانی محمد جعفری، «مرگ یزدگرد» نوشته و کارگردانی بهرام بیضایی، «خاک تا افلاک» به کارگردانی محمود فرهنگ، «در اعماق» نوشته ماکسیم گورکی به کارگردانی محمد کوثر، «پیتولاسیون» نوشته و کارگردانی نورالله حسینخانی، «سیمرغ سیمرغ» نوشته و کارگردانی قطب‌الدین صادقی، «یکی بود یکی نبود» نوشته و کارگردانی مجید سرسنگی، دستیار کارگردان در نمایش «اکبر آقا آکتور تئاتر» به کارگردانی اکبر عبدی و «آن شب که تورو زندانی بود» به کارگردانی مجید جعفری از جمله فعالیت‌های زنده یاد مبارکه در عرصه تئاتر ایران بوده است.

کریم اکبری مبارکه درگذشت

آثار سینمایی زنده یاد مبارکه

اکبر مبارکه در عرصه سینما نیز در فیلم‌های «مرگ یزدگرد»، «مقاومت»، «مسافران»، «دیدار»، «چند می گیری گریه کنی»، «روزهای زندگی»، «ترانه شرقی»، «قندون جهیزیه» و «عطر داغ» به ایفای نقش پرداخته بود.

مشهورترین نقش وی در سینما نقش سرکرده در فیلم مرگ یزدگرد و در تلویزیون نقش ابن ملجم مرادی در سریال امام علی و احمر بن شمیط در سریال مختارنامه بوده‌است.

کریم اکبری مبارکه درگذشت

آثار تلویزیونی کریم اکبری مبارکه

«بچه مهندس»، ««پشت بام تهران»، «خروس»، «جراحت»، «مختارنامه»، «امام علی» و «گرگ ها» از جمله مجموعه‌های تلویزیونی هستند که زنده یاد مبارکه بازی در آنها را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

کریم اکبری مبارکه درگذشت
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.