• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
24

آیا رجیستری آیفون ۱۲ در ایران امکان پذیر است؟

  • کد خبر : 26568
  • 01 نوامبر 2020 - 16:23

برای بسیاری از کاربران ایرانی این سوال به وجود آمده که پس از عرضه آیفون ۱۲ در سپتامبر یا اکتبر امسال آیا امکان رجیستری آن در ایران وجود خواهد داشت یا خیر؟

رجیستری آیفون 12 در ایران

چند سالی است که رونمایی از آیفون های جدید اپل در ایران با حاشیه های فراوان مرتبط با رجیستری همراه می شود. این مسئله به دلیل تحریم های فراوان کمپانی اپل برای کاربران کشور عزیز ماست. اما این بار آیفون ۱۲ با شدت بیشتری شایعه ساز شد. رجیستری‌ آیفون ۱۲ در ایران‌ تیتر صفحات مختلفی از شبکه های اجتماعی می باشد. در ادامه کلیه ی اطلاعات فاش شده در خصوص رجیستری‌ گوشی جدید اپل را بیان خواهیم کرد.

وضعیت گمرک و ممنوعیت های داخلی برای رجیستری گوشی های جدید اپل

از سال ۹۸ انتقادهای فراوانی نسبت به ورود گوشی های گران قیمت و لوکس وارد شد. سر دسته ی این موبایل های لوکس برند محبوب اپل بوده است. شایعه های بسیار به دلیل سخنرانی های مختلف مسئولین درباره ی ممنوعیت های داخلی منتشر شدند. اما در هر صورت سامانه ی همتا عنوان کرد که نیم میلیارد یورو به واردات گوشی های اپل اختصاص یافته است. در حال حاضر گوشی های آیفون ۱۲ نیز در سامانه ی گمرکی دیده شده است.  گویا می توان چند آیفون ۱۲ را در تهران یافت. در نتیجه احتمالا مشکل خاصی برای رجیستری آیفون ۱۲ در ایران ایجاد نشود.

موانع رجیستری آیفون ۱۲ در ایران

پیش بینی می شود رجیستری‌ آیفون ۱۲‌ در ایران نسبت به آیفون های قدیمی دارای محدودیت های بیشتری باشد. گوشی هایی که مسافران به ایران خواهند آورد، شاید کمی دردسرساز شوند. امکان رجیستر گوشی از طریق سایت رجیستری دیگر فراهم نیست. هم اکنون مسافران تنها باید گوشی خود را پیش از ورود به گیت فرودگاه ثبت کنند، زیرا ثبت گوشی از طریق سامانه ی گمرکی مسدود شده است. این موضوع برای جلوگیری از سود سرسام آور فروش اطلاعات پاسپورت در خصوص ثبت و ضبط گوشی های غیرقابل اطمینان شکل گرفته است.

رجیستری آیفون 12 در ایران

رجیستری گوشی جدید اپل در ایران نمی تواند با محدودیت رو به رو شود

براساس عقاید متخصصین دنیای موبایل، فرآیند رجیستری‌ آیفون ۱۲ بدون شک باید میسر شود. کشور عزیز ما حتی با وجود شیوع ویروس کرونا همچنان امکان دارد میزبان توریست ها باشد. امکان حضور توریست ها در ایران برای حضور در شهرهای زیبایی چون اصفهان و شیراز  همواره وجود دارد. رجیستری‌ آیفون ۱۲‌ در ایران به دلیل احتمال حضور مهمان های خارجی باید انجام شود. ممکن است مسافری خارجی دارای گوشی آیفون باشد و نیازمند رجیستری گوشی مبادی ورودی به کشور گردد. به هر حال بنابر خبرگزاری های مختلف هم اکنون چند آیفون ۱۲ نیز در ایران رجیستر شده اند.

قیمت آیفون ۱۲ در ایران به دلیل مسئله ی رجیستری بالا می رود

قیمت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در ایران چیزی حدود ۵۹ و ۶۹ میلیون بوده است. این قیمت بالا به دلیل رجیستری‌ آیفون ۱۲ در ایران‌ پدید آمده است. با دیدگاه منطقی نسبت به قیمت به روز دلار، قیمت آیفون ۱۲ باید تقریبا برابر با قیمت آیفون‌های ۱۱ موجود در بازار باشد. پارت نامبر ZAA آیفون که مرتبط به سنگاپور است، می بایست نهایتا به قیمت ۳۴ میلیون فروخته شود. پارت نامبر CH نیز که قابلیت مکالمه صوتی FaceTime ندارد، ارزان‌تر است و باید در حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. اما محدودیت های مرتبط به رجیستری بر قیمت این گوشی ها را افزوده است.  باید دید این قیمت های کلان کاهش خواهند یافت یا خیر.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.