• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
65

۹ ترفند WhatsApp که باید بلد باشید

  • کد خبر : 26672
  • 04 نوامبر 2020 - 14:54

در حال حاضر WhatsApp محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان محسوب می‌شود، در ادامه ۹ مورد از بهترین ترفندهای WhatsApp را به شما معرفی می کنیم.

ترفندهای WhatsApp

در حال حاضر WhatsApp جزء محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در دنیاست و افراد بسیار زیادی از آن استفاده می کنند. این برنامه اگرچه در مقایسه با تلگرام آپشن های کمتری دارد، اما در آپدیت های جدیدش به قابلیت های متنوع تری مجهز می شود. اگر شما هم از این پیام رسان استفاده می کنید، ادامه مقاله را دنبال کنید تا با چند ترفند ساده به یک کاربر حرفه ای تبدیل شوید. در ادامه ۹ مورد از بهترین ترفندهای WhatsApp را به شما معرفی می کنیم.

مهم ترین ترفندهای WhatsApp

۱- نوشتن متن برجسته، ایتالیک یا خط‌دار

یکی از جالب ترین ترفندها در اپلیکیشن واتساپ که چند سال پیش معرفی شد، مربوط به نوشتن متن برجسته است. با استفاده از این ترفند، شما می توانید با گذاشتن علامت‌های مخصوص در ابتدا و انتهای متن‌های موردنظر، شکل نوشته ها را تغییر دهید. مثلا اگر می خواهید پیام مورد نظرتان بولد یا برجسته باشد، کافی است در ابتدا و انتهای آن نشان ستاره تایپ کنید. برای ایتالیک کردن بنویسید _سلام_ و برای خط‌ دار کردن هم متن به صورت ~سلام~ تایپ کنید.

ترفندهای WhatsApp

۲- غیرفعال کردن دانلود خودکار

یکی دیگر از ترفندهای WhatsApp مربوط به غیر فعال کردن دانلود خودکار است. اگر این گزینه را غیر فعال نکنید، هر تصویر یا صوتی که برای شما ارسال می شود، خود به خود دانلود و وارد حافظه گوشی می شود. این مسئله هم مصرف اینترنت را افزایش می دهد و هم باعث پر شدن فضای هارد و رم گوشی می گردد. برای غیر فعال کردن دانلود خودکار، در بخش Setting به Data and storage usage ، گزینه When using mobile data یا When connected on Wi-Fi یا هردوی آنها را باز کنید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌های مربوط به دانلود خودکار عکس‌ها، صدا، ویدیوها و اسناد را فعال یا غیرفعال کنید تا این فایل‌ها فقط به‌صورت دستی و تنها در صورت انتخاب شما دانلود شوند.

ترفندهای WhatsApp

۳- کاهش مصرف اینترنت در تماس واتساپ

آیا می دانید که می توانید هنگام برقراری تماس صوتی و تصویری در واتساپ، مصرف اینترنت را کاهش دهید؟ این یکی از ترفندهای‌ واتساپ‌ است که برای اجرای آن باید وارد بخش Setting و سپس Data and storage usage شوید. سپس در پایین آن می ‌توانید گزینه‌ Low data usage را مشاهده کنید که با فعال کردن آن، مصرف اینترنت موبایل در هنگام تماس‌های صوتی و تصویری واتساپ کاهش می ‌یابد.

ترفندهای WhatsApp

۴- مشاهده آمار تفکیک ‌شده مصرف اینترنت واتساپ

برای این که بدانید که میزان مصرف اینترنت واتساپ به صورت تفکیک شده چقدر است، یک تکینک وجود دارد. در این مورد از ترفندهای WhatsApp ، باید Setting را باز کرده و وارد بخش Data and storage usage شوید. سپس به قسمت Network usage بروید و در آنجا میزان اینترنت مصرف ‌شده برای بخش‌هایی مانند تماس‌ها، پیام‌ها و دیگر موارد را مشاهده کنید.

ترفندهای WhatsApp

۵- مشاهده حجم اشغال‌ شده از جانب مخاطبین

اگر در منوی Setting وارد Data and storage usage شده و بخش Storage usage را باز کنید، می توانید بدانید که فایل‌های ارسالی از جانب مخاطبین شما چه مقدار از فضای حافظه گجت را اشغال کرده‌ اند. با کلیک بر هر یک از این مخاطبین یا گروه‌ها، آمار این فضای اشغال شده را به‌ صورت تفکیکی خواهید دید.

ترفندهای WhatsApp

۶- پاک کردن محتواهای ارسال ‌شده از جانب مخاطبین

شما می توانید در ادامه بخش قبلی، محتواهای ارسال شده توسط مخاطبین خود را پاک کنید. کافی است آیکون مربوط به گروه یا مخاطب مورد نظر را انتخاب کرده و در بخش پایین آن، گزینه‌ manage messages را بزنید. با این کار می ‌توانید گزینه‌ های مربوط به محتواهای مختلف را فعال کنید تا با کلیک بر Clear messages تمام این محتواهای حجیم پاک شوند.

ترفندهای WhatsApp

۷- درخواست اطلاعات اکانت در واتساپ جدید

نسخه های جدیدتر واتساپ به کاربران این امکان را می دهند که در یک فایل ZIP اطلاعات اکانت و تنظیمات آن را دریافت کنند. البته این فایل حاوی پیام‌ ها نیست و شامل عکس پروفایل، نام گروه‌ها و دیگر موارد مشابه است. برای دسترسی این مورد از ترفندهای WhatsApp ، باید در بخش Setting به قسمت Account و سپس Request account info رفته و سپس گزینه request report را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که انجام این فرایند حدود دو تا سه روز طول می کشد و اگر در این مدت اکانت را پاک کنید، شماره یا گجت را تغییر دهید، این فرایند لغو می ‌شود.

ترفندهای WhatsApp

۸- ایمیل کردن محتوای چت‌ها

برای بسیاری از افراد مهم است که چت های واتساپ خود را نگه دارند. این افراد می توانند محتوای مورد نظرشان را به خود و یا شخص دیگری ایمیل کنند. برای این ترفند واتس اپ ابتدا به بخش Setting و سپس Chats و در نهایت Chat history مراجعه کنید و سپس بر email chat ضربه بزنید. حالا تاریخچه مربوط به مخاطب یا گروه موردنظر را انتخاب و آن را به آدرس مورد نظر ایمیل کنید.

ترفندهای WhatsApp

۹- فعال کردن تایید هویت دومرحله‌ ای

به عنوان آخرین مورد از ترفندهای WhatsApp ، باید به قابلیت فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای اشاره کرد. برای استفاده از واتساپ باید شماره موبایل خود را وارد کنید تا یک پین به گوشی شما فرستاده شود. تایید دو مرحله ای امنیت اکانت شما را افزایش داده و از آن در مقابل هکرها محافظت می کند. از بخش Setting و Account وارد قسمت Two-step verification شوید. در این قسمت یک کد ۶ رقمی را انتخاب کنید. در هنگام استفاده از اکانت واتساپ در گجت جدید، از شما خواسته می ‌شود این کد را وارد کنید. در ضمن باید آدرس ایمیل خود را هم تایپ کنید تا در مواقع فراموشی این کد، عدد مورد نظر به ایمیل شما فرستاده شود.

ترفندهای WhatsApp
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.