• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16

آخرین نتایج شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا | بایدن ۶ رای تا پیروزی میخواهد

  • کد خبر : 26724
  • 05 نوامبر 2020 - 11:13

طبق آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴ رای الکترال را به خود اختصاص داده است. جو بایدن نامزد دموکرات برای پیروزی نهایی به ۶ رای نیاز دارد.

آخرین نتایج انتخابات آمریکا

شمارش آراء پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی از ایالات آغاز شده است و دونالد ترامپ و جو بایدن رقابت نزدیکی با یکدیگر برای پیروزی در این رقابت تاریخی دارند.

میلیون ها رای دهنده آمریکایی روز سه شنبه در حالی برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور به حوزه های رای گیری مراجعه کردند که بیش از ۱۰۰ میلیون رای دهنده نیز پیش از روز رای گیری به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت کرده بودند.

دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باید بتوانند ۲۷۰ رای الکترال را کسب کنند. آرای الکترال اکثر ایالت های آمریکا به نامزدی تعلق می گیرد که بیشترین رای را در آن ایالت به دست آورد. دو ایالت کم جمعیت مین و نبراسکا از این قاعده مستثنی هستند.

آخرین نتایج شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰

در ایالت پنسیلوانیا که ۲۰ رای الکترال دارد، تاکنون ۸۹ درصد آرا شمرده شده که از این بین ترامپ ۵۰.۷ و بایدن ۴۸.۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند. (بایدن در این ایالت به سرعت در حال کاهش فاصله خود با ترامپ است.)

در ایالت کارولینای شمالی با ۱۵ رای الکترال که تاکنون ۹۴ درصد آرا شمرده شده است ترامپ ۵۰.۱ و بایدن با ۴۸.۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

در ایالت جورجیا با ۱۶ رای الکترال که ۹۸درصد آرای آن شمرده شده است ترامپ ۴۹.۷ و بایدن ۴۹.۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

در ایالت نوادا با ۶ رای الکترال که تاکنون ۷۵ درصد آرای آن شمرده شده است بایدن ۴۹.۳ و ترامپ ۴۸.۷ درصد آرای آن را به خود اختصاص داده‌اند. (در این ایالت ترامپ فاصله خود با بایدن را کمتر کرده است).

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کسب اکثریت آرا در دو ایالت آریزونا و میشیگان توانست مجموع آرای الکترال خود را به رقم ۲۶۴ برساند.

در مجموع بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴ رای الکترال را به خود اختصاص داده است. بایدن برای پیروزی در انتخابات فقط به ۶ رای الکترال دیگر نیاز دارد.

آخرین نتایج انتخابات آمریکا
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.