• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
27

با گوشی اندروید حرفه ای صدا ضبط کنید!

  • کد خبر : 26892
  • 09 نوامبر 2020 - 11:36

ضبط صدا می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های هر دستگاه اندرویدی محسوب شود. در این مقاله از سایت دخالت چند روش و ترفند ساده و کم هزینه را برای ضبط صدا با کیفیت در اندروید به شما معرفی می کنیم.

ضبط صدا با کیفیت در اندروید

گوشی‌های اندرویدی قابلیت های زیادی دارند که ضبط صدا یکی از آنهاست. اگر شما هم به تولید محتوا به شکل پادکست علاقه دارید یا می خواهید صدای خود را با کیفیت بالا و بدون تجهیزات ویژه صوتی ضبط کنید، مطلب امروز دخالت برایتان کاربردی است. ما در این مقاله چند روش و ترفند ساده و کم هزینه را برای ضبط صدای با کیفیت در اندروید به شما معرفی می کنیم.

ترفندهای ضبط صدا با کیفیت در اندروید

قبلا خیلی راحت میشد یک میکروفون را به یک پورت Auxiliary روی کامپیوتر وصل و با آن صدا ضبط کرد. اما گوشی های اندرویدی فاقد چنین پورتی هستند و نمی توان به راحتی میکروفن به آنها وصل کرد. پس راه حل چیست؟ روشهای بسیاری وجود دارد تا بتوانید ضمن ضبط صدای با کیفیت در اندروید، محتوای صوتی مناسب تولید کرده و حتی از این طریق کسب درآمد نمایید. در ادامه این روشها را با هم مرور می کنیم.

ضبط صدا با کیفیت در اندروید

برای ضبط صدا با کیفیت بالا در اندروید چه می خواهید؟

برای ضبط صدای با کیفیت در اندروید، به تجهیزات خاص و گران قیمتی نیاز ندارید. یک میکروفون با کانکتور USB کار شما را راه می اندازد. البته توجه داشته باشید که پورت یو اس بی گوشی شما باید از کابل OTG هم پشتیبانی کند. USB OTG به دستگاه اندرویدی شما اجازه می‌ دهد تا دستگاه‌های مختلفی از کنترلرهای بازی گرفته تا میکروفون ‌ها را به آن متصل کنید. همچنین شما به یک USB hub نیاز دارید از آن به عنوان رابط میان میکروفون و موبایل استفاده کنید. یک برنامه ضبط صدای خوب هم به شما کمک می کند که کیفیت ریکوردینگ را افزایش دهید.

ضبط صدا با کیفیت در اندروید

برای ضبط صدا در اندروید چه برنامه ای نصب کنیم؟

شما باید از یک برنامه خوب استفاده کنید تا قادر به ضبط صدای با کیفیت در اندروید باشید. برخی از برنامه ها موجب ایجاد نویز در صدای ضبط شده می شوند و کیفیت را کاهش می دهند. برنامه‌ هایی که برای ضبط صدا ارائه شده‌ اند با برچسب Voice Recorder شناخته می ‌شوند. پیشنهاد ما این است که به دنبال انتخاب برنامه‌هایی باشید که اجازه می‌دهند صداهایی با فرمت‌های مختلف به ویژه WAVE را ضبط کنید.

نمایش بلندی صدا، دکمه‌ هایی برای کنترل بلندی صدا، مدیریت ساده فایل و پشتیبانی از قابلیت چند ترکی، قابلیت های مهمی هستند که برنامه انتخابی شما باید داشته باشد. البته وجود یک نشانه‌ گر بلندی صدا هم ویژگی مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. اگر می خواهید در آن واحد چند صدا را ضبط کنید، باید برنامه ای که انتخاب می کنید از قابلیت Multitrack بهره ببرد.

ضبط صدا با کیفیت در اندروید

از یک میکروفن USB کمک بگیرید

یکی از ملزومات ضروری و مهم برای ضبط صدای با کیفیت در اندروید، میکروفن USB است. البته پیش از ضبط بهتر است به بخش تنظیمات برنامه رفته و یکسری پیکربندی ‌ها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. اگر از برنامه WavStudio استفاده می ‌کنید، برای انتخاب ورودی صدا به منوی تنظیمات برنامه که در سمت راست صفحه اصلی قرار دارد رفته و از منوی باز شونده انتخاب منبع صدا میکروفون یو ‌اس ‌بی را انتخاب کنید. به این ترتیب همه چیز مهیاست تا شما صدایی با کیفیت و بدون نقص و ایراد را با استفاده از گوشی یا تبلت اندرویدی خود ضبط کرده و از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده نمایید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مقاله ی بسیار خوب و آموزنده ای بود من از ایران صوت یه میکروفون USB خریدم که با گوشی موبایلم خیلی خوب سازگاره و از راهنمایی شما بسیار ممنونم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.