• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

تاکسی هوایی از فرودگاه مهرآباد مجوز گرفت

  • کد خبر : 26944
  • 10 نوامبر 2020 - 11:33

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته اعلام کرد که پرواز تاکسی هوایی در بهمن ماه قطعی است و اولین پرواز از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.

تاکسی هوایی

دکتر منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته بیان کرد: پرواز تاکسی‌های هوایی دو مشکل داشت که یکی مربوط به اخذ مجوزها و دیگری مربوط به نحوه استفاده از فرودگاه‌ها بود.

منطقی تشریح کرد: به تازگی مجوز تاکسی هوایی از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شده است و نحوه استفاده از فرودگاه‌ها برای این نوع تاکسی‌ها نیز اخیراً تدوین شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته افزود: مسیر تاکسی‌های هوایی باید از سایر هواپیماها جدا باشد زیرا باید از مسیرهای روان برای تاکسی‌های هوایی استفاده شود، به عنوان مثال برای فرودگاه مهرآباد لازم است که مسیری جداگانه برای این تاکسی‌ها در نظر گرفته شود که این موضوع در آذرماه آماده خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای پرواز تاکسی هوایی می‌بایست مسیر پرواز از هواپیماهای تجاری جدا باشد و روان بودن مسیرهای تاکسی هوایی از نکات پر اهمیت برای پرواز بود که این مشکل نیز حل شد.

منوچهر منطقی خاطر نشان کرد: مسئله مهم این تاکسی‌های هوایی بودجه بود که در حال حاضر شرکت فرودگاه‌ها تأمین کننده این تاکسی‌های هوایی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته بیان کرد: در حال حاضر ۱۸ شرکت دانش بنیان درگیر پروژه تاکسی‌های هوایی هستند و احتمالاً تا ۳۶ شرکت دانش بنیان بعد از اولین پرواز با یکدیگر مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: این تاکسی‌های هوایی برنامه‌ریزی پرواز هواپیماهای دیگر را مختل نمی‌کند. شرکت فرودگاه‌ها کل پروازها را تحت کنترل دارد و زمانی که خالی باشد این تاکسی‌های هوایی امکان جابجایی دارند.

منطقی در پایان اظهار کرد: همانطور که برنامه‌ریزی شده بهمن ماه اولین پرواز تاکسی‌های هوایی را خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.