• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

۳ دلیل باخت ترامپ در انتخابات از زبان روحانی

  • کد خبر : 27001
  • 11 نوامبر 2020 - 11:44

رئیس جمهور کشورمان اظهار کرد: از عوامل شکست ترامپ در انتخابات آمریکا میتوان به کرونا، به هم ریختن مناسبات آمریکا با جهان، تحقیر آمریکا در سیاست بین الملل اشاره کرد.

عوامل شکست ترامپ در انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت وزیران گفت: در هفته گذشته جهان شاهد اتفاق قابل ملاحظه‌ای بود و سیاست‌های متکبرانه ای که با تحقیر برخی از ملت‌ها، حتی برخی از ملت‌های منطقه همراه بود که به صراحت آنها را گاو شیرده لقب داده بود و سیاست‌هایی که انزجار همه ملت‌های جهان و مردم آمریکا را برانگیخته بود در نهایت در یک انتخابات با مخالفت مردم آمریکا مواجه شد. رژیمی که خواب سقوط نظام ایران را می‌دید، به صورت حقیرانه ای ساقط شد.

وی افزود: در داخل کشور ما هم، انتظارات جامعه و مردم شاهد یک تغییر و تحول است. یعنی انتظارات تورمی و رکودی تبدیل به انتظارات گشایشی با امید به شرایط آینده شده است.

روحانی تشریح کرد: اساس روابط ما با کشورهای همسایه و دوست است و آمریکا به عنوان یک عامل مزاحم در ارتباط با کشورهای دیگر ایفای نقش می‌کرد؛ حس می‌کنم عامل مزاحم دارد از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: ما در طول سال‌های گذشته روابط خوبی با برخی از همسایگان مثل عراق، ترکیه، افغانستان و آذربایجان و سایر کشورهایی که دوست هستند مثل روسیه و چین برقرار کردیم. احساس می‌کنیم فضا برای روابط نزدیک تر آماده‌تر شده است.

عوامل شکست ترامپ در انتخابات از زبان روحانی

حسن روحانی درباره شکست دونالد ترامپ در انتخابات بیان کرد: علت اینکه در انتخابات آنها عقب افتادند و رقیب آنها جلو افتاد؛ سه عامل مهم بود یکی ناتوانی آنها در موضوع کرونا و کووید ۱۹بود به طوری که مردم کشور خودشان را نابود کردند و به جای اینکه برنامه ریزی کنند برای مبارزه با ویروس کرونا، شروع کردند دست انداختن مردم که اصلاً خبر و مسئله ای نیست و این همه کشتار در مردم آمریکا ایجاد کردند.

رئیس جمهور کشورمان افزود: مسئله دوم به هم ریختن مناسبات و روابط با جهان بود. صرفاً بحث ایران نبود، روابط با همکاران دوست و سنتی شان در اروپا هم به هم ریخت و با چین هم به هم ریخته بود. مردم هر روز صبح بیدار می شدند می‌دیدند یک گوشه از روابطشان با دنیا به هم ریخته که می توانست برای مردم آزار دهنده باشد.

وی ادامه داد: مسئله سوم، تحقیر آمریکا در سیاست خارجی است، آمریکایی‌ها هیچ وقت در تاریخ روابط بین الملل این چنین در سازمان ملل و در شورای امنیت سازمان ملل مختلف مفتضح نشده بودند. اینکه در سازمان ملل آن طرحی را ارائه کنند و فقط خودشان و یک جزیره کوچک با آنها رای بدهند در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است. یا طرحی را شورای امنیت مطرح کنند و هیچ کشوری اعتناد نکند، تحقیر بزرگی بود برای مردم آمریکا و به این دلیل مردم تصمیم به تغییر گرفتند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.