• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
22

جو بایدن پیروز انتخابات آمریکا شد | وکیل ترامپ: با یک پرونده قطور تقلب مواجه هستیم

  • کد خبر : 26824
  • 08 نوامبر 2020 - 10:15

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رأی الکترال و به دست آوردن آرای الکترال در ۲ ایالت نوادا و پنسیلوانیا پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است. اما ترامپ این شکست را نمی‌پذیرد و مدعی تقلب در انتخابات آمریکا شده است.

تقلب انتخابات آمریکا

جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا معرفی شده و به زودی چهل و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد شد. اما راه پیش‌روی او چندان هم هموار نیست. او موفق شد با پیروزی در ایالت پنسیلوانیا از حد نصاب ۲۷۰ رای الکتورال عبور کند.

بیش از دو قرن تاریخ ریاست‌جمهوری در آمریکا انتقال قدرت از یک رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهور بعدی صورت آرام و همراه با شأن و منزلت بوده است اما امسال، دونالد ترامپ ضمن ادعای بدون شواهد درباره «تخلف بزرگ در انتخابات» گفته بنا دارد نتایج شمارش آرا در چند ایالت را به چالش بکشد و به دادگاه ببرد.

تقلب انتخابات آمریکا

وکیل ترامپ: پرونده تقلب در انتخابات آمریکا علیه بایدن قطور خواهد بود

رودی جولیانی(Rudy Giuliani) وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت پرونده تقلب در انتخابات آمریکا یک پرونده بزرگ با اسناد و شواهد زیاد خواهد بود.

رودی جولیانی در نشست خبری در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا گفت: من از طرف ستاد انتخاباتی ترامپ در اینجا حضور دارم. من وکیل رئیس جمهور هستم و من می خواهم بخش نخست وضعی که در آن به سر می بریم برای شما توضیح دهم. این وضعیت بسیار مشکل ساز است و این شکایت ها در روز دوشنبه مطرح خواهد شد.

وکیل دونالد ترامپ تشریح کرد: برای نخستین بار در ایالت پنسیلوانیا این موضوع همین چند روز پیش کشف شد. افرادی را که شما در پشت سر من می‌بینید در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از افرادی هستند که بر شمارش آراء نظارت داشته اند. آن‌ها بیان کرده اند که به روشی هماهنگ شده از حق خود برای بررسی هر کدام از آراء پستی محروم شده اند.

جولیانی اظهار کرد: نشریه نیویورک تایمز ۱۰ سال پیش مطلبی در این رابطه نوشت. این موضوع سبب تغییر رویه در رای گیری شده بود و یکی از اعضای کنگره روش رای گیری پستی را به عنوان یکی از روش‌های تقلب نام برده بود. این روش خیلی مستعد تقلب است. این موضوع سبب می‌شود که بررسی و امنیت بیشتری باید صرف موضوع رای گیری پستی شود.

عدم حضور ناظران جمهوری خواه و دموکرات

وی گفت: این موضوع ساده‌ای است. اگر شما مطلبی برای پنهانکاری در رابطه با آراء پستی ندارید به ناظران اجازه حضور می‌دادید. این موضوع و روالی است که در رابطه با آراء غیابی همیشه اعمال می‌شود. در این باره ناظران دموکرات باید برگه‌های رای را نگاه کنند. ناظران جمهوری خواه هم باید برگه‌های رای را بررسی کنند و در صورت نداشتن هیچ مشکلی آن را در شمارش آراء اعمال کنند. اگر رای مشکل داشته باشد باید آن را ابطال کنند. این موضوع سبب شده است که رای دادن غیابی نسبت به رای دادن پستی از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

رودی جولیانی تاکید کرد: در اینجا در زمان شمارش آراء هیچ ناظر جمهوری خواهی شانس بررسی آراء پستی را نداشت. برخی از آراء اگر توجه داشته باشید مشکوک هستند. حتی از فاصله دور هم اگر به آن‌ها نگاه می‌شد مشکوک به نظر می‌رسید. ما نمی‌توانیم مطلبی بیش از این بگوییم، زیرا این آراء را از نزدیک ندیده ایم. شما همچنین این مطلب را مشاهده کنید که در آن طرف ایالت یک موضوع واضح دیگر مشاهده می‌شود. در شهر پیتزبورگ ۳۰۰ هزار برگه رای وجود دارد که حتی یک ناظر جمهوری خواه آن‌ها را مشاهده و بررسی نکرده است. حتی یک نفر هم از آن‌ها این کار را انجام نداده اند.

وکیل ترامپ خاطرنشان کرد: “من به توطئه اعتقاد ندارم، اما به اتفاقی بودن این موضوع نیز اعتقادی ندارم. ” این یک موضوع خنده دار است که همه جمهوری خواهان در اینجا رد شدند و همه جمهوری خواهان در پیتزبورگ رد شدند و رئیس جمهور ترامپ ۲ روز پیش تقریباً با ۷۰۰ هزار رأی پیشتر بود و همه چیز ناپدید شد و ما هیچ راهی برای دانستن مطلبی درباره این موضوع نداریم، زیرا از حق بازرسی و تعیین مشروعیت تک تک آن آراء محروم شدیم. این مطلبی است که به آن توجهی نشده است، این غیرقانونی است و مغایر با قانون اساسی است و ما این اقدام را به چالش می‌کشیم.

مشارکت مُرده‌ها در انتخابات آمریکا!

رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ گفت: من به شما تأکید می‌کنم این تنها یکی از موارد تقلب‌هایی است که در این انتخابات آمریکا مشاهده می‌کنیم من می‌دانم این شهر سابقه غم انگیزی در تقلب در رای گیری دارد. از این گذشته، جو فرازیر (Joe Frazier) باوجود آنکه مرده است هنوز در اینجا رای می‌دهد. او پنج سال پیش درگذشته است، اما جو همچنان به رای دادن ادامه می‌دهد.

جولیانی افزود: اگر درست بیاد بیاورم؛ جو فرایزر جمهوری خواه بود؛ بنابراین شاید نباید شکایت می‌کردم، اما باید ببینیم جو اکنون از درون قبر خود به جمهوری خواهان رای داده است و یا دموکرات ها. همچنین پدر ویل اسمیت (Will Smith) از زمان فوت وی تا کنون دو بار در اینجا رای داده است. من نمی‌دانم او چگونه رأی می‌دهد، زیرا رأی او مخفی است. در فیلادلفیا، آن‌ها آرا افراد مرده را مخفی نگه می‌دارند، حداقل این چیزی است که می‌توان به خاطر آن از آن‌ها ستایش کرد.

اسناد و مدارک موجود حاکی از تقلب در انتخابات آمریکا است

وکیل ترامپ تاکید کرد: من به مردم فیلادلفیا حمله نمی‌کنم بلکه به دستگاه دموکرات فرومایه شما حمله می‌کنم که دلایل زیادی برای حمله دارد. مدت ۶۵ سال است که وجود دارد؛ آن‌ها همچنان همان افراد را انتخاب می‌کنند. شهر بهتر نمی‌شود جنایت از پشت بام عبور می‌کند. شورش‌هایی که شما دارید، پلیس کنار می‌ایستد و آن را تماشا می‌کند. نه به خاطر پلیس، زیرا شما یک شهردار دارید که به آن‌ها اجازه می‌دهد کنار بمانند و آن را تماشا کنند. شما یک وکیل دادگستری دارید که به مردم اجازه می‌دهد آزاد شوند. آن‌ها به شما خانم‌ها و آقایان اهل فیلادلفیا ضعیف خدمت می‌کنند و سپس شما یک دستگاه سیاسی دارید. فکر نمی‌کنم آن‌ها به تقلب در آرا انتخابات آمریکا بسیار اهمیت دهند.

رودی جولیانی عنوان کرد: این اقدامی بسیار ظالمانه است. در یک رقابت بسیار مهم با یک روش بسیار بسیار مشکوک رأی گیری، هیچ امنیتی وجود نداشته باشد، امنیت صفر بود. مردم این شهر، مردم این کشور، به هیچ وجه اطمینان ندارند که آن رأی گیری‌ها واقعاً انجام شده است و باید تقریباً به اتفاق آرا جو بایدن انتخاب می‌شد تا بتواند عقب افتادن خود را جبران کند. بگذارید تأکید کنم تاکنون تنها دو یا سه نفر از حدود ۵۰ نفر اظهارات، اسناد و مدارک و فایل‌های صوتی را به ما ارائه داده اند. ما شاهد بسیاری و بسیاری از این اسناد و شواهد خواهیم بود، اما این پرونده کوچک نیست. این یک پرونده قطور و بزرگ خواهد بود.

وکیل ترامپ در پایان اظهار کرد: درباره بسیاری از مردم فیلادلفیا و پیتزبورگ ظلم شده است. در آراء انتخابات آمریکا تقلب شده است. من باید این موضوع را اضافه کنم که وضع مشابهی در جورجیا، میشیگان و کارولینای شمالی روی داده است. برخی از مقامات دموکرات در حوزه‌های رای گیری به مسئولان رای گیری گفته اند اجازه ندهید ناظران جمهوری خواه به محل شمارش آراء پستی نزدیک شوند. ما شاهد از بین رفتن حق رای هستیم.
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.