• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

رهبر انقلاب اسلامی : درباره‌ مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم

  • کد خبر : 2716
  • 30 می 2019 - 1:33

در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، عصر چهارشنبه (۸ خرداد) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

در این دیدار سه‌ساعته با هزاران نفر از استادان و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها، مقام معظم رهبری با تمجید از پیشرفت‌های حقیقی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پیشرفت پر شتاب و جهش علمی را برای رسیدن ایران اسلامی به اوج، ضروری خواندند و با اشاره به هوشیاری ایران در مقابل فریب آمریکا برای پیشبرد «تاکتیک مذاکره در سایه راهبرد فشار» تأکید کردند: روز قدس امسال از هر سال مهمتر است، چراکه آمریکا و برخی دنباله‌هایش با «معامله قرن» به‌دنبال به فراموشی سپردن مسأله فلسطین در جهان هستند که البته ناکام خواهند ماند.

حضرت آیت الله خامنه ای  روز قدس امسال را از هر سال دیگر مهمتر دانستند و گفتند : تفاوت شرایط کنونی قضیه فلسطین را با گذشته، در ادبیات و لحن صریح امریکا و دنباله هایش برای حذف موضوع فلسطین دانستند و افزودند: بنابراین راهپیمایی روز قدس که دفاع از فلسطین به‌وسیله حضور مردمی است، امسال مهمتر است.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با اشاره به جایگاه برجسته و ممتاز اساتید، دانشمندان، متخصصان و کارشناسان، سخنان شماری از اساتید و محققان در این دیدار را واقعاً قابل استفاده و خوب خواندند و گفتند: حرکت علمی و پیشرفتهای دانشگاهها در دهه های اخیر به معنی واقعی کلمه چشمگیر و برجسته است اما جریانی با سرمنشأ خارجی و با امتداد داخلی سعی دارد با بی‌ارزش نشان دادن و یا کوچک شمردن حرکت علمی کشور و پیشرفتهای به‌دست آمده، مردم و جوانان را ناامید کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی اقدامات و تبلیغاتِ جریانی که به دنبال کم سواد نشان دادن نخبگان و اساتید ایرانی است، گفتند: اگر دانشگاهها و محققان و اساتید ما کم عمق هستند، پس پیشرفتهای خیره کننده در نانو، علوم هسته ای و غنی سازی بیست درصد، و سلولهای بنیادی را چه کسانی انجام داده اند؟

رهبر انقلاب اسلامی جبران عقب ماندگی تاریخی کشور از لحاظ علمی را نیازمند حرکت جهشی دانستند و خاطرنشان کردند: البته این حرکت پررنج و پر زحمت است اما در نهایت شیرین است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه به وظیفه مهم دانشگاهها در قبال جامعه یعنی «مواجهه با مسائل اجتماعی و تلاش برای یافتن راه‌حلهای آن» پرداختند و گفتند: دانشگاه نباید از مسائل مردم و جامعه منفک و منزوی باشد، بنابراین اساتید و جامعه دانشگاهیان با ایجاد ساز و کار مناسب بکوشند دانشگاه را درگیر مسائل اجتماعی کنند، البته دستگاههای مختلف نیز وظیفه دارند از دانشگاهها کمک و راهنمایی بخواهند.

رهبر انقلاب اسلامی، با تأکید بر ضرورت آگاهی دانشگاهیان از موفقیت‌های عظیم علمی کشور افزودند: گشت‌وگذار علمی و دیدن پیشرفتهای علمی کشور باید در برنامه اساتید و دانشجویان قرار بگیرد تا با آگاهی از این توانایی‌ها و چگونگی دستیابی به آنها، امید ایجاد شود.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: «جستجوی راههای علمی برای شکستن تحریمها» و «تحقق رونق تولید» از دیگر مسائلی است که استادان دانشگاهها باید با اراده محکم به آنها ورود کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از فعالیتهای کم فرهنگی در دانشگاهها خاطرنشان کردند: هدف دانشگاه صرفاً علم آموزی نیست، بلکه ساختن انسانی والا و مجهز به سلاح علم است، بنابراین باید همراه با علم، «اخلاق و سبک زندگی» نیز به دانشجو ارائه شود و دانشگاهها به محل تربیت جوانان «مؤمن، انقلابی،َ پاکدامن، دلبسته به کشور و مستعد خدمت به مردم» تبدیل شوند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به جنجال رسانه های خارجی درباره مذاکره گفتند: مقصود آنها از اینکه می گویند ایران باید به میز مذاکره بازگردد، مذاکره با امریکا است زیرا ما با دیگر کشورها مشکلی نداریم و با اروپایی ها و دیگران مذاکره می کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه مسئله اصلی در مذاکرات، تعیین موضوع مذاکره است، افزودند: ما در مورد هر موضوعی مذاکره نمی کنیم و «موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب» همچون توان دفاعی کشور نمی توانند موضوع مذاکره باشند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطلقاً با امریکا مذاکره نخواهد کرد، گفتند: همانطور که قبلاً هم گفته شده، مذاکره نکردن با امریکا به این علت است که اولاً هیچ فایده ای ندارد و ثانیاً ضرر هم دارد.

ایشان تأکید کردند: این مذاکره در واقع مذاکره نیست بلکه وسیله ای برای چیدن محصول فشارها است و نشستن پشت میز مذاکره با امریکایی‌ها یعنی نقد کردن همان مواردی که با فشار زمینه تحقق آن را فراهم کرده اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2716

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.