• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

با این ۵ تکنیک به یک ادیتور عکس حرفه ای تبدیل شوید!

  • کد خبر : 27244
  • 16 نوامبر 2020 - 17:09

ویرایش عکس در موبایل یکی از کارهایی است که این روزها همه باید بلد باشند. بسیاری از ما در برنامه های اجتماعی همچون اینستاگرام فعالیت داریم که اساس و پایه آنها اشتراک گذاری عکس است. در این شرایط  هرچه عکسها با کیفیت تر و متفاوت تر باشند، احتمال پسندیده شدن آنها توسط کاربران هم بیشتر خواهد بود.

ویرایش عکس در موبایل
ویرایش عکس در موبایل

حتما افراد زیادی را  می شناسید که یک عکس معمولی و حتی سطح پایین را به یک تصویر حرفه ای با نور، رنگ و کنتراست فوق العاده تبدیل کرده و در صفحه خود به اشتراک می گذارند. امروز تکنیک هایی را به شما آموزش می دهیم که بدون نیاز به فتوشاپ و تنها از طریق گوشی خود، عکسها را ادیت کنید. برنامه ها و نرم افزارهای بسیاری برای ویرایش عکس در گوشی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. اما با رعایت چند نکته ساده و تنظیم ویژگی هایی همچون نور و … هم می توانید یکباشید!

ویرایش عکس در موبایل

۵ ترفند برای ویرایش عکس در موبایل

۱- ترکیب عکس‌ های مختلف

یکی از تکنیک های کاربردی و خوب برای افزایش کیفیت عکس، ترکیب کردن چند عکس با یکدیگر است. برای انجام این کار در موبایل، میتوانید از اپلیکیشن Adobe Photoshop Mix کمک بگیرید. بعد از اجرای اپلیکیشن و باز کردن عکس اصلی، گزینه‌ Plus را بزنید و سپس عکس های بعدی را به عنوان لایه های جدید انتخاب کنید. سپس بر دکمه Cut Out ضربه بزنید و گزینه ‌های Smart و Add را انتخاب نمایید. دکمه‌ی Check را در گوشه راست پایین رابط کاربری را زده و به ترتیب گزینه Cut Out،  Refine ، Feather را انتخاب و شدت Feather را مشخص کنید.

ویرایش عکس در موبایل

۲- حذف جزئیات مختلف از عکس‌

یک ترفند دیگر برای ویرایش عکس در گوشی ، حذف اشخاص یا اشیاء یا دیگر جزئیات از عکس است. برای این کار اپلیکیشن TouchRetouch انتخاب مناسبی است. عکس را انتخاب و گزینه های Object Removal و Brush را به ترتیب انتخاب کنید. با ضربه بر Setting می‌توانید اندازه Brush را مشخص کنید و بعد از کشیدن آن بر مواردی که می‌خواهید حذف شوند، بر گزینه‌ی Go ضربه بزنید. برای کسب نتیجه دلخواه می توانید این مراحل را چند بار تکرار کنید.

ویرایش عکس در موبایل

۳- تنظیم عمق میدان

تنظیم عمق میدان هم یکی دیگر از ترفندهای ویرایش عکس در موبایل است که بسیاری از گوشی های جدید آن را به عنوان یک قابلیت عرضه کرده اند. کاربران آیفون های جدید نیازی به نرم افزارهای مجزا برای این منظور ندارند. البته اندروید هم به زودی  به این قابلیت مجهز می شود اما تا آن زمان می توانید از اپلیکیشن Photo Blur کمک بگیرید. برای نتیجه بهتر هم توصیه‌ می‌ شود سوژه ‌های اصلی را مشخص کنید تا محیط اطراف آنها مات شود و این سوژه‌ ها در مرکز توجه قرار بگیرند.

۴- واقعی کردن رنگ‌ها

برای ادیت عکس در گوشی ، بهتر است رنگها را تا حد امکان واقعی جلوه دهید. گاهی عکس ثبت ‌شده واقعی نیست رنگها سوگیری خاصی دارند. برای اصلاح این موضوع، در iOS می ‌توانید از اپلیکیشن پیش ‌فرض یعنی Photos استفاده کنید و بعد از انتخاب عکس مذکور، بر گزینه‌ Edit ضربه بزنید. در اندروید هم نرم افزارهای ویژه ای هستند که این قابلیت را برای شما فراهم می کنند که KiwiCamera یکی از آنهاست.

ویرایش عکس در موبایل

۵- اصلاح جزئی نقص‌های چهره

یکی از ترفندهای پر طرفدار ویرایش عکس با موبایل مربوط به ادیت چهره است. در میان تمام اپلیکیشن های ویرایشی موجود برای موبایل، Pixlr بهتر از همه عمل می کند. بعد از باز کردن عکس، بر آیکونToolbox  ضربه بزنید و سپس از بین گزینه ‌های به نمایش درآمده، گزینه‌ Heal را انتخاب کنید. بعد می توانید برای اصلاح ایرادات چهره، گزینه‌ی Spot را انتخاب کنید و برای تنظیم اندازه Brush، از اسلایدر استفاده کنید. توجه داشته باشید که با این کار می توانید در حد بسیار سطحی و جزئی، برخی از نقص های چهره را برطرف نمایید.

ویرایش عکس در موبایل
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27244

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.