• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

اتهام‌زنی مجدد ملک سلمان به ایران در اجلاس فوق‌العاده مکه

  • کد خبر : 2739
  • 01 ژوئن 2019 - 4:52

ملک سلمان ضمن اتهام‌زنی به ایران درباره حادثه بندر الفجیره امارات مدعی شد تروریست‌های تحت حمایت ایران در حمله به نفت‌کش‌ها و تاسیسات نفتی عربستان دست داشتند.

در آغاز این نشست، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در بیانیه‌ای گفت که آرمان فلسطین، اولویت کشورهای عربی است تا زمانی که مردم این سرزمین به حقوق خود برسند.

سلمان بن عبدالعزیر آل سعود در سخنانی که از شبکه‌های خبری پخش شد گفت: افراطی گری و تروریسم خطرناک‌ترین آفتی است که امت اسلامی و جهان با آن روبه روست و برای مقابله با آن باید تلاش‌های همه جانبه صورت گیرد.

وی همچنین به حمله تروریستی اخیر در نیوزیلند علیه نمازگزاران اشاره کرد و  اظهار داشت که کشورهای اسلامی باید برای مقابله با تروریسم و حامیان مالی آن دست به دست هم دهند.

اتهام‌زنی مجدد ملک سلمان به ایران / حملات حوثی‌ها که تحت حمایت ایران هستند را محکوم می‌کنیم

شاه سعودی در ادامه به ایراد اظهارات ضد ایرانی پرداخته و درباره حادثه بندر الفجیره امارات مدعی شد: «تروریست‌های تحت حمایت ایران در حمله به نفت‌کش‌ها و تاسیسات نفتی (عربستان) دست داشتند. این حملات نه فقط علیه عربستان و امارات بلکه علیه تمام جهان بود».

ملک سلمان همچنین از زبان تمام اعضای شورای همکاری خلیج فارس گفت: «ما حملات حوثی‌ها که تحت حمایت ایران هستند را محکوم می‌کنیم».

اجلاس سالانه سران کشورهای عضو «سازمان همکاری اسلامی» که ترکیه میزبانی آن را به عربستان داد، امسال بهانه‌ای شد برای ریاض تا در کنار آن دو اجلاس فوق‌العاده دیگر برگزار کند.

ریاض بامداد روز جمعه دو اجلاس «سران عربی» و «سران شورای همکاری خلیج» فارس را برگزار و تلاش کرد پیش از اجلاس سران اسلامی که قرار است امروز جمعه برگزار شود، کشورهای عربی را علیه ایران متحد کند یا متحد نشان بدهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.