• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
23

احتمال بازگشت دولت بایدن به برجام پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

  • کد خبر : 27552
  • 23 نوامبر 2020 - 11:56

برخی منابع می‌گویند جو بایدن به دنبال بازگشت به توافق هسته‌ای ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

توافق هسته‌ای پیش از انتخابات ایران

پایگاه خبری آمریکایی با مطرح کردن نظر برخی کارشناسان و مقامات، احتمال بازگشت دولت بایدن به توافق هسته‌ای پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران را بررسی کرد.

پایگاه خبری Just security در تحلیلی درباره تصمیم دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای، به نقل از یک منبع آشنا به تفکرات بایدن نوشت: با توجه به اینکه از زمان تحلیف جو بایدن تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ژوئن ۲۰۲۱ فقط ۵ ماه فرصت است، انتظار می‌رود که بایدن در همین مدت باقی مانده تلاش کند بازگشت ایران به تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای را تضمین کند.

در ادامه این تحلیل گفته شده است که «ایده بایدن درباره توافق هسته ای، مبنی بر این که” اگر ایران به تعهدات خود بازگردد واشنگتن به عنوان نقطه آغاز مذاکرات بعدی به برجام بازخواهد گشت” که پیش از انتخابات آن را مطرح کرده بود، ثابت است.

همچنین در این گزارش مطرح شده است که آمریکا می خواهد قبل از هرگونه مذاکره گسترده دیگری، با بازگشت به برجام در ازای رعایت محدودیت های توافق هسته ای توسط ایران، مانع از توسعه فعالیت های هسته ای ایران شود که در خلال سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ حاصل شده.

به دلیل آنکه میزان اورانیوم غنی سازی شده ایران افزایش یافته و در نتیجه زمان گریز هسته‌ای این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، بایدن به دنبال بازگشت بدون شرط به برجام و خواستار اجرای تعهدات تهران نسبت به این توافق است.

تیم بایدن در نظر دارد پس از بازگشت به برجام با همراه‌کردن شرکای اروپایی خود درباره رفتار‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی تهران، با ایران مذاکره کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.