• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

دولت ترامپ سرانجام شکست را پذیرفت | آغاز انتقال قدرت به بایدن

  • کد خبر : 27582
  • 24 نوامبر 2020 - 9:54

رئیس اداره کل خدمات آمریکا، جی‌اس‌ای، در نامه‌ای رسما جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات شناخته و خبر داده که آماده آغاز روند رسمی انتقال قدرت است.

انتقال قدرت به بایدن

اداره خدمات عمومی آمریکا طی پیامی به جو بایدن، از فراهم بودن تمام زمینه‌ها و حمایت‌های مالی برای آغاز مرحله انتقال قدرت خبر داد. براین اساس وی رسما می‌تواند مرحله انتقالی را آغاز کند.

این نخستین گام در دولت آمریکا برای شروع روند انتقال قدرت است که طی دو هفته گذشته جنجال آمیز شده بود چرا که دولت ترامپ با وجود گذشته دو هفته از مشخص شدن پیروزی جو بایدن در رای گیری سوم نوامبر، از ارسال چنین نامه ای از سوی اداره کل خدمات جلوگیری کرده بود.

این اختلاف به آنجا رسیده بود که روز دوشنبه، ۲۳ نوامبر، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در هشداری به رئیس این اداره، از او خواست که از فوت وقت اجتناب کرده و برای ارایه دلایل خود فورا برابر نمایندگان کنگره حاضر شود.

ترامپ شکست را پذیرفت

رسانه‌های آمریکا که دقایقی بعد از سی‌ان‌ان صحت این نامه را گزارش کردند از آن به عنوان نخستین نشانه رسمی قبول شکست از سوی آقای ترامپ یاد کردند. هر چند برخلاف رسم معمول در آمریکا، دونالد ترامپ تاکنون به جوبایدن تبریک نگفته و شکست خود در انتخابات را علنا بر زبان نیاورده است.

ترامپ در توییتر آغاز روند انتقال قدرت به بایدن را تأیید کرد و گفت: می‌خواهم از ایمیل مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی به خاطر فداکاری سرسختانه و وفاداری‌اش به کشورمان تشکر کنم. او مورد آزار، تهدید و سوءاستفاده قرار گرفته است و من نمی‌خواهم شاهد وقوع این اتفاقات برای او، خانواده‌اش و کارکنان سازمان خدمات عمومی باشم.

دونالد ترامپ در ادامه افزود: پرونده ما با قدرت ادامه دارد و ما این مبارزه خوب را ادامه می‌دهیم و معتقدم که پیروز می‌شویم. با وجود این، من در راستای منافع کشورم، توصیه کرده‌ام که امیلی و تیم او کارهای لازم در خصوص پروتکل‌های اولیه را انجام دهند و به تیم خودم هم گفته‌ام همین کار را انجام دهند.

تیم انتقالی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز از تصمیم دونالد ترامپ در راستای موافقت با انتقال مسالمت آمیز قدرت استقبال کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.