• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
27

چگونه مقاله ISI بنویسیم؟ هرچه باید در مورد آی اس آی بدانید

  • کد خبر : 27622
  • 24 نوامبر 2020 - 17:16

حتما اساتید و دانشجوهای زیادی را دیده اید که در مورد نوشتن مقاله آی اس آی صحبت می کنند. در روزمه بسیاری از افراد حاضر در عرصه های علمی هم از یک یا چند مقاله ISI نام برده شده است. اما مقاله آی اس چیست؟ چه مزایایی دارد و چطور می توان مقاله ای با این استاندارد نوشت؟

مقاله ISI

ISI مخفف Institute for Scientific Information به معنای موسسه اطلاعات علمی است. این مقالات باید به زبان انگلیسی باشند و دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری برای پیشرفت در تحصیل، باید بین یک تا چند مقاله ثبت شده در این استاندارد داشته باشند. در این مقاله ما شما را با  جزئیاتی مفید و کاربردی در خصوص نوشتن مقاله ISI آشنا می کنیم که حتما برایتان مفید هستند.

مقاله ISI چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در دنیای پژوهش و مقاله‌ نویسی، استانداردها و معیارهای مختلفی وجود دارد که در واقع بستری برای سنجش و رتبه بندی آثار محققان به شمار می روند. موسسه ‌ای به نام isi یا موسسه اطلاعات علمی هم سعی می ‌کند مقالات علمی در حوزه‌های مختلف را از نظر اعتبار بررسی کند و خدماتی در زمینه نمایه ‌سازی مجلات و مقالات ارزشمند ارائه نماید. این موسسه، مقالات انگلیسی زبان را سالیانه بررسی کرده و موارد سازگار با معیارهای خاصش را به عنوان نشریه های معتبر، معرفی می نماید. بیش از ۱۵۰۰ مجله در هر سال به فهرست این موسسه اضافه می ‌شود و البته هر سال معیارها سنجیده می شوند.

انتخاب موضوع قابل ‌اعتنا و مهم، نگارش درست و اصولی مقاله، پرداخت درست به عناوین مقاله و داشتن نوآوری در مطرح‌ کردن موضوع، داشتن نتایج و جمع ‌بندی ‌های مناسب، استفاده از منابع معتبر و استناد دهی صحیح به آنها و رعایت نکات مرتبط با ارسال مقاله به مجله مورد نظر، بخشی از مهم ترین ویژگی های مقاله ISI به شمار می روند.

انواع مقالات isi

به تمام ژورنال‌ هایی که در پایگاه موسسه تامسون رویترز نمایه می ‌شوند، isi  گفته می شود. اما این نمایه ها  به دو دسته تقسیم می شوند:

مجلات isi که دارای ضریب‌تاثیر یا impact factor  هستند و به آنها jcr گفته می‌شود.

مجلات isi-listed که فاقد ضریب ‌تاثیر هستند.

مقاله ISI

چاپ مقاله آی اس آی چه مزایایی دارد؟

مقاله ISI، یک مقاله تایید شده و معتبر است که نقطه ای بسیار مهم در رزومه علمی افراد محسوب می شود. مثلا اگر شما موفق به نوشتن مقاله آی اس آی شده باشید، این مسئله بر نمره تز و پایان نامه شما در تحصیلات تکمیلی  تاثیر مثبت خواهد داشت. اساتید دانشگاه با داشتن تعداد مشخصی از مقالات isi امکان ارتقای درجه پیدا می‌کنند. مزیت دیگر این که در مصاحبه ‌های دکتری، داشتن مقالات isi در رزومه، به دریافت امتیاز و شانس قبولی بیشتر منجر به می شود. اگر متقاضی دریافت پذیرش دانشگاه ‌های خارجی هستید، وجود مقاله isi در رزومه، شانس شما را برای پذیرش بیشتر خواهد کرد. از طرفی وجود رزومه ‌ای پربار که در آن مقالات علمی isi وجود دارد، اعتبار و شأن حرفه‌ای‌ تان را بالا می ‌برد و شما را به‌ عنوان چهره‌ ای قابل ‌اعتماد به جامعه حرفه ‌ای و تخصصی‌ تان معرفی می ‌کند.

نحوه نوشتن مقاله isi

حالا که با ماهیت، ویژگی ها و مزایای مقاله ISI آشنا شدید، لازم است بدانید که چطور می توان چنین مقاله ای نوشت. اصول اصلی و اساسی مقاله نویسی، در این مقالات نیز رعایت شده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. مقاله آی اس آی باید ساختار و چارچوب مشخصی داشته باشد در غیر این صورت، حتی در صورت برخورداری از بهترین و با کیفیت ترین محتوای تخصصی، شانس بسیار کمی برای پذیرش مقاله شما وجود دارد.

برای نوشتن یک مقاله isi، یک موضوع مهم و قابل اعتنا انتخاب کرده و نگارش را با استفاده از منابع موثق و معتبر شروع کنید. در عین توجه به چهارچوب، کیفیت محتوا را نیز فراموش نکرده و مد نظر داشته باشید. پاراگراف‌ ها و جملات خود را سازمان‌ دهی کنید و از عناوین و سرفصل‌های داخلی به ‌درستی استفاده نمایید. بهتر است برای نگارش هرچه بهتر مقاله و افزایش شانس پذیرش و تایید آن، از کسی که قبلا این کار را انجام داده است کمک بگیرید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27622

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.