• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

افشای اسناد جاسوسی آمازون از کارگران

  • کد خبر : 27627
  • 25 نوامبر 2020 - 9:39

آمازون برای جاسوسی از کارگران انبارها، ردیابی تلاش‌های اتحادیه‌های کارگری و نظارت روی گروه‌های عدالت اجتماعی افرادی را از آژانس تحقیقاتی «پینکرتون» استخدام کرده و با آن‌ها همکاری داشته است.

جاسوسی آمازون از کارگران

طبق گزارش‌هایی که به تازگی افشا شده، آمازون روی اتحادیه‌های کارگری و جنبش‌های اجتماعی و زیست محیطی نظارت داشته است. این گزارش‌ها در سال ۲۰۱۹ توسط تحلیلگران اطلاعات و مرکز عملیات امنیت جهانی آمازون نوشته شده‌اند. مرکز عملیات امنیت آمازون مسئول حفاظت از کارکنان، فروشندگان و دارایی‌های این شرکت در سراسر جهان است.

این گزارش‌ها نحوه استخدام کارآگاهان پینکرتون توسط آمازون را نشان می‌دهند. پینکرتون یک آژانس تحقیقاتی در ایالات متحده آمریکا است که سابقه طولانی در زمینه نفوذ به اتحادیه‌های کارگری برای خنثی کردن اعتصاب‌ها، نظارت روی کارگران و فعالیت‌های سازمان یافته اتحادیه‌ها در اروپا دارد.

کمپانی تحت مدیریت جف بزوس تنها فعالیت کارکنان در آمریکا را زیر نظر نداشته و حتی فعالان اروپایی شامل «گرتا تونبرگ» سوئدی را نیز تحت نظر داشته است. به اعتقاد این کمپانی، این افراد تهدیدی برای کسب و کار آن محسوب می‌شوند. برخی مدارک نشان می‌دهند که آمازون ‌توانسته از تکنیک‌های نظارتی یکسان در ایالات متحده آمریکا استفاده کند.

یک تحلیلگر در گزارش آمازون نوشته که یک عامل پینکرتون در انبار آمازون در لهستان حضور داشته است. این فرد عملکرد مدیریت در زمینه آموزش متقاضیان برای موفقیت در مصاحبه شغلی را مورد بررسی قرار داده که البته لواندوفسکی چنین موضوعی را رد کرده است.

طبق ایمیل‌های داخلی، تحلیلگران به جرئیات فعالیت‌های سازمان‌یافته کارگران در انبارهای سراسر جهان دسترسی داشته‌اند. در این اطلاعات تاریخ، زمان و محل دقیق فعالیت‌ها و تعداد افراد حاضر در آن‌ها نیز به چشم می‌خورد.

توضیحات سخنگوی آمازون درباره جاسوسی از کارگران

سخنگوی آمازون، «لیزا لواندوفسکی» استخدام پینکرتون برای جمع‌آوری اطلاعات از کارگران خود را تایید کرده است. وی اظهار کرده:

«مانند هر کسب و کار مسئول دیگری، ما برای کمک به حفظ امنیت کارکنان، ساختمان‌ها و کالاها، یک سطح امنیتی را در عملیات‌های خود حفظ می‌کنیم. این موضوع شامل داشتن یک تیم تحقیقات داخلی که بطور مناسب با سازمان‌های اجرای قانون کار می‌کنند نیز می‌شود.

تمام کارهایی که انجام می‌دهیم، مطابق با قوانین محلی است و با پشتیبانی و اطلاع کامل مقامات محلی انجام می‌شوند. هرگونه تلاش برای القای این حس که در حال انجام کاری غیرعادی یا اشتباه هستیم، غیرمسئولانه و نادرست است.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.