• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
25

گوشی P50 هواوی با پردازنده کرین ۹۰۰۰ روانه ی بازار خواهد شد

  • کد خبر : 27792
  • 28 نوامبر 2020 - 16:22

به تازگی شایعاتی در فضای مجازی و وب سایت های مختلف منتشر شده است که حکایت از حضور پردازنده ی کرین ۹۰۰۰ در گوشی P50 هواوی دارد. احتمالا هواوی سری گوشی‌های P50 را در سه ‌ماهه‌ی نخست سال آینده‌ ی میلادی روانه بازار خواهد کرد. در ادامه به بیان کلیه ی اطلاعات فاش شده از وجود پردازنده ی کرین ۹۰۰۰ می پردازیم.

گوشی P50 هواوی

حضور پردازنده‌ ی کرین ۹۰۰۰ در گوشی P50 هواوی

این روزها در حالی که هواوی پرچمداران جدید خانواده ی میت را با دوربین بهبود یافته و پردازنده‌ی ۵ نانومتری کرین ۹۰۰۰ رونمایی کرده است، خبر حضور پردازنده ی کرین ۹۰۰۰ در گوشی P50 نیز منتشر شده است. البته برخی از کارشناسان توقع وجود پردازنده ی جدیدتری داشتند که گویا به دلیل تحریم های موجود در سراسر دنیا، مسئله ی عدم افت کیفیت نیز به نوعی برای هواوی و ثبت و ضبط وضعیت گوشی P50 هواوی رضایتبخش است.

مبارزه‌ی هواوی برای استفاده از پردازنده‌ی کرین ۹۰۰۰ در برابر تحریم های ایالات متحده آمریکا

طبق نظر کارشناسان و منتقدین دنیای تکنولوژی گفته می شود که هواوی به علت تحریم‌های ایالات متحده با مشکل تأمین پردازنده‌ی کرین (Kirin) مواجه شده است. این در حالی است که TSMC تا قبل از اجرای این تحریم‌ها تنها ۹ میلیون پردازنده به دست هواوی رسانده است. اما به نظر می رسد که هواوی قدرتمندتر از آن است که عرضه ی گوشی های پرچمدار را متوقف سازد. تحریم‌های ایالات متحده ممکن است صدمات زیادی به تجارت هواوی وارد کند؛ اما این شرکت هنوز خبر تولید گوشی P50 هواوی را می دهد.

گوشی P50 هواوی

شایعه‌ی استفاده از پردازنده‌ی جدید تر در پرچمدار P50 هواوی رد شده است

بر اساس اخبار منتشر شده در The Elec، گوشی P50 هواوی به کمک ال جی و سامسونگ در سه ماه اول ۲۰۲۱ روانه بازار می شود. ال جی و سامسونگ در حال آماده سازی صفحه نمایش OLED برای پرچمدار P50 هواوی هستند. پیش از این هواوی اعلام کرده بود که میت ۴۰ آخرین گوشی مجهز به پردازنده ی کرین است. اما به طور کامل این ادعا رد شد و پرچمدار P50 نیز به پردازنده ی کرین متصل شد.

سیاست هواوی برای مقابله با افت کیفیت در پرچمدار P50 هواوی

تداوم استفاده از پردازنده ی کرین ۹۰۰۰ در گوشی P50 هواوی، ریشه در سیاست هواوی برای جمع آوری قبلی این پردازنده ها دارد. در واقع هواوی به اندازه کافی پردازنده‌ ی کرین ۹۰۰۰ برای تحویل پرچمداران جدید خود در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ ذخیره کرده است. احتمالا این کمپانی مجبور نباشد از پردازنده‌ ی ضعیف ‌تر یا پردازنده های شخص ثالث از جمله کوالکام و مدیاتک استفاده کند. باید منتظر باشیم تا این گوشی به صورت رسمی روانه ی بازار شود تا بتوان میزان افت کیفیت ابعاد دیگر پرچمدار جدید هواوی را در برابر تحریم ها سنجید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.