• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
17

علی اصغر زارعی درگذشت | بیانیه سپاه تهران برای شهادت سردار زارعی

  • کد خبر : 28151
  • 08 دسامبر 2020 - 10:32

علی اصغر زارعی نماینده سابق مردم تهران و جانشین سابق پدافند غیرعامل درگذشت. فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در بیانیه ای شهادت سرتیپ پاسدار عبدالرسول استوار محمود آبادی و سردار سپاه اسلام بسیجی نستوه علی اصغر زارعی را تبریک و تسلیت گفت.

علی اصغر زارعی

علی اصغر زارعی از فرماندهان سپاه و از موسسان مرکز جنگ الکترونیک سپاه بود که به بعد از جراحی سر و بستری در بیمارستان دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم زارعی در حوزه سایبری نیز یکی از متخصصی و و مدیران تاثیرگذار بود و در اوخر عمر خود نیز جانشینی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشو رار عهده داشت.

سردار زارعی در سال های دفاع مقدس به‌عنوان جانشین فرماندهی جنگال سپاه و سپس به فرماندهی جنگ الکترونیک قرارگاه مرکزی سپاه در دفاع مقدس منصوب شد و نقش وی و تیم همراهش در دانشگاه صنعتی شریف و یگان جنگال سپاه در شکستن رمز کدرهای راکال انگلیسیِ اهدایی به ارتش صدام بی‌بدیل بود و تأثیر زیادی در پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس داشت.

بیوگرافی علی اصغر زارعی

علی اصغر زارعی ، در سال ۱۳۳۵ در تهران متولد شد. وی دارای دکترای مدیریت سیستم مهندسی برق و مخابرات و از اعضای مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی بوده است. زارعی عهده‌دار مسئولیت‌های سیاسی نظیر ریاست ادارهٔ تحقیقات ستاد مشترک سپاه در سال ۱۳۸۲، ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین(ع)، مشاور امور آموزش عالی رئیس جمهور در دولت نهم و نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌نمایندگی از مردم تهران بوده است.

دکتر علی اصغر زارعی تحصیلات ابتدایی خود را در تهران و در دبستان «ادب» و دوران متوسطه را در دبیرستان «حافظ» و دبیرستان دکتر «هشترودی» طی نمود. وی سپس در رشتهٔ «انفورماتیک» دانشگاه تهران پذیرفته شد. به‌دلیل فشارها و آزار و اذیت‌های خانواده‌اش توسط ساواک راهی آبادان گردید و در رشتهٔ مهندسی برق دانشکدهٔ نفت به تحصیل پرداخت.

زارعی در دانشکدهٔ نفت فعالیت‌های خود را ادامه داد و با گسترش فعالیت‌هایش در منطقهٔ خوزستان در توسعهٔ جنبش‌های دانشجویی در این منطقه نقش مؤثر و فعال داشت. پس از حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها با اتمام دروس دانشگاهی، دانشنامهٔ مهندسی برق را در گرایش مخابرات دریافت کرد. علی‌اصغر زارعی، در سال ۱۳۷۷ در مقطع دکترای مدیریت (گرایش سیستم) دانشگاه تهران پذیرفته شده این دوره را با موضوع پایان‌نامه «تبیین مدلی برای تبدیل سازمان‌های فعلی به سازمان چابک» به پایان رسانید.

علی اصغر زارعی ، با پیروزی انقلاب اسلامی به کمیتهٔ انقلاب پیوست. با تشکیل سپاه پاسداران مسئول آموزش سپاه آبادان و مسئول بسیج آبادان شد. پس از شروع جنگ تحمیلی به سازماندهی نیروهای مردمی در آبادان و منطقهٔ خوزستان پرداخت، در همین دوران بود که دو بار زخمی شده به افتخار ۴۵درصد جانبازی نائل آمد. در سال ۱۳۷۹ درحالی که قائم‌مقام دانشگاه امام حسین(ع) بود با مجموعهٔ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در حرکتی خودجوش نسبت به تشکیل بسج اساتید اقدام نمودند، همکاری کرد و یک سال بعد به ریاست سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور انتخاب گردیده تا سال ۱۳۸۵ در این مسئولیت انجام وظیفه کرد.

علی اصغر زارعی

بیانیه سپاه تهران برای شهادت سردار زارعی

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در بیانیه ای شهادت سردار علی اصغر زارعی را تبریک و تسلیت گفت، در این بیانیه آمده است:  بار دیگر ردای آسمانی شهادت برقامت یکی دیگر از سربازان حضرت روح‌الله (ره) و از عاشقان امام خامنه‌ای (حفظه الله) آراسته شد. تا جاماندگان از قافله پر نور و امید شهادت را مملوّ از سوز و حسرتی دیگر نماید.

سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن زاده افزوده: جانباز عالیقدر سردار سرافراز اسلام سرتیپ پاسدار عبدالرسول استوار محمود آبادی از فرماندهان ارشد جبهه غرب کشور در دوران پر افتخار دفاع مقدس که سال‌ها بی‌تاب وصول به جوار رحمت‌الهی و مجالست با یاران باوفایش بود سرانجام به آرزوی دیرینه اش رسید و در کنار همسنگران شهیدش آرام گرفت.

سرتیپ حسن زاده در ادامه بیان کرد: این فرمانده شجاع، مخلص، ولایتمدار و خستگی‌ناپذیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش‌آفرینی و رشادت‌های وی در دوران دفاع مقدس و پس از آن جبهه مقاومت و مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت و نیز در سنگر علم و دانش و خاکریزه های جنگ نرم سراز پا نشناخت و مخلصانه برای آرامش و امنیت ایران اسلامی و پیشرفت و تعالی نوجوانان و جوانان میهن خود تلاش و مجاهدت بی‌وقفه داشت.

وی افزود: از درگاه حق تعالی برای آن شهید عزیز والامقام علوّ درجات و هم‌جواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خیل عظیم شهدای انقلاب اسلامی و برای خانواده محترم و آحاد همکاران و همرزمان وی، صبر، شکیبایی، عزت و سربلندی و طی طریق در مسیر تمدن ساز انقلاب اسلامی و آرمان بزرگ شهیدان این راه را مسئلت دارم.

فرمانده سپاه تهران در ادامه تصریح کرد: همچنین شهادت سردار پر افتخار و جانباز عالیقدر سپاه اسلام بسیجی نستوه دکتر علی اصغر زارعی را به محضر فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای و ملت شریف و مومن و انقلابی، خانواده مکرم و همه دوستان و همرزمان این شهید والا مقام تسلیت و تهنیت عرض می‌نماییم. این مبارز نستوه و مجاهد فی سبیل الله که عمر بابرکت خود را در راه پیروزی، اعتلا و پیشرفت انقلاب اسلامی قرار داد. شاید نام او به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی درخشید و به جهاد روشنگری و بصیرت افزایی پرداخت.

سرتیپ حسن زاده تشریح کرد: لیکن او یک نخبه مخلص و گمنام عرصه علم و فناوری بود. از واحد مخابرات و جنگ الکترونیک جبهه های حق علیه باطل گرفته تا ریاست دانشکده فنی دانشگاه امام حسین (ع) و جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در دفتر طلایی و درخشان و برجسته آن عزیز خلدآشیان ثبت است.

وی در پایان بیان کرد: آن بسیجی مخلص و سردار دلسوز و تلاشگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشی از جانبازی روز یکشنبه به دیدار معبود شتافت و به یاران شهیدش ملحق شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.