• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
28

چطور حافظه گوشی‌های هوشمند را ارتقا دهیم؟

  • کد خبر : 28154
  • 08 دسامبر 2020 - 11:29

شاید جالب باشد بدانید همانطور که می توانیم حافظه خودمان را تقویت کنیم، امکان تقویت حافظه موبایل هم وجود دارد. چگونه؟ با ما همراه باشید تا با روشهای تقویت حافظه گوشی های هوشمند آشنا شوید.

تقویت حافظه موبایل

تا بحال پیش آمده که در حین ضبط فیلم یا حتی وقتی می خواهید یک عکس بگیرید، گوشی پیغام پر بودن حافظه بدهد؟ در این شرایط حافظه به اندازه ای پر است که ممکن است حتی ظرفیت پذیرش یه پیامک جدید را هم نداشته باشد. یکی از اتفاقاتی که بدون شک خاطر بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند را مکدر می‌کند، مشاهده پیغام و هشدار کمبود البته در سالهای گذشته، تولیدکنندگان ظرفیت حافظه داخلی گوشی های هوشمند را افزایش داده اند. با این حال هنوز هم برخی از کاربران با این مشکل مواجه هستند و به دلیل حجم بالای اپلیکیشن ها و اطلاعات، همیشه مشکل کمبود حافظه در موبایل خود دارند.

برای تقویت حافظه موبایل ، اطلاعات اضافی را حذف کنید

مطمئنا ساده ترین راه برای ارتقا حافظه گوشی، پاک کردن بخشی از اطلاعات ذخیره شده در آن است. بهتر است همیشه تصاویر و ویدئوهای شخصی و یا دانلود شده از طریق اینترنت را که زیاد نیازی به آنها ندارید، به رایانه یا یک هارد اکسترنال منتقل کنید. همچنین اپلیکیشن های غیر ضروری را حذف کنید تا فضای رم بیهوده اشغال نشود.

تقویت حافظه موبایل

از حافظه جانبی استفاده کنید

بیشتر گوشی های هوشمند، قابلیت نصب یک حافظه جانبی را دارند. یعنی می توان با اضافه کردن یک SD card، حافظه آنها را تا چندین گیگابایت افزایش داد. می توانید اطلاعاتی مثل عکس، فیلم، آهنگ و … را در کارت حافظه ذخیره کنید و حافظه داخلی را برای ذخیره برنامه ها و نرم افزارها خالی بگذارید.

تقویت حافظه موبایل

فضای ابری؛ یک ناجی برای تقویت حافظه گوشی

روش دیگر برای تقویت حافظه موبایل، استفاده از فضای ابری است. آی کلود اپل، وان درایو مایکروسافت و گوگل درایو، سرویس های بسیار خوبی هستند که می توان برای ذخیره اطلاعات از آنها استفاده کرد. اگر فایل های شخصی خود را در این فضاها ذخیره کنید، همیشه و هرکجا از طریق اینترنت، به آنها دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب حافظه گوشی تان هم تقویت می شود. نکته دیگر این که اگر اطلاعات شما در فضای ابری ذخیره شده باشد،  در صورت خرابی گوشی یا فرمت شدن آن، نگران از دست دادن فایل های خود نخواهید بود.

تقویت حافظه موبایل

از نرم افزارهای افزایش حافظه موبایل کمک بگیرید

شما می توانید برای تقویت حافظه گوشی خود از نرم افزارهای ویژه این کار کمک بگیرید. این قبیل برنامه ها، اطلاعات موجود در گوشی‌های هوشمند را فشرده سازی می ‌کنند تا کاربران از فضای موجود در حافظه داخلی و جانبی بهترین استفاده ممکن را کنند. البته در صورت تمایل به این کار، حتما برنامه مورد نظرتان را از اپ استور و یا گوگل پلی دانلود و نصب کنید تا کاملا مطمئن و امن باشد.

تقویت حافظه موبایل

حافظه پنهان یا cache را پاک کنید

گوشی های هوشمند، بخشی تحت عنوان حافظه پنهان دارند که تقریبا هر عکس، فیلم، دیتا  و … در آن بخش ذخیره می شود. یعنی حتی وقتی شما مثلا یک عکس را پاک می کنید، نسخه ای از آن در کش ذخیره می شود. همچنین نرم افزارها و اپلیکیشن ها هم دارای حافظه پنهان یا cache هستند. این حافظه بخش قابل توجهی از ظرفیت ذخیره سازی گوشی را اشغال می کند. در نتیجه ممکن است علی رغم پاک کردن اطلاعات، همچنان رم گوشی شما پر باشد و نتوانید اطلاعات جدید در آن ذخیره کنید. بنابراین بهتر است برای تقویت حافظه موبایل خود، حافظه پنهان یا cache را هم پاک کنید. این کار زمان بر است اما ارزش انجام دادن دارد. پس از آن می بینید که فضای گوشی چقدر خالی شده و می توانید بی دغدغه، برنامه ها و اطلاعات جدید را در آن ذخیره کنید.

تقویت حافظه موبایل
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28154

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.