• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

آیفون ۱۲ در برزیل به همراه شارژر به فروش می رسد

  • کد خبر : 28301
  • 12 دسامبر 2020 - 12:55

به تازگی خبری در وب سایت های مرتبط با تکنولوژی دیده می شود که حکایت از فروش آیفون ۱۲ به همراه شارژر در برزیل دارد. به نظر می رسد این تفاوت نوع عرضه ی گوشی iphone ‌۱۲ اپل برای برزیل‌ موجب افزایش نارضایتی کشورهای دیگر شود. در‌ ادامه به بیان کلیه ی حواشی مرتبط با این مسئله می پردازیم.

آیفون 12

برزیل درخواست تغییر در رویه ی عرضه ی آیفون ۱۲ داشت

حذف شارژر از داخل جعبه ی آیفون ۱۲ در همان روزهای اول رونمایی این گوشی نقدهای منفی بسیاری دریافت کرد. اپل مدعی شد که حذف شارژر برای محافظت از محیط زیست بوده است. اما براساس عقیده ی بسیاری از کارشناسان در این بین مسلما منافع اقتصادی نیز وجود داشته است. به هر حال سازمان حمایت از حقوق مشتریان برزیل، اپل را مجبور کرده است که گوشی iphone 12 را با شارژر در این کشور بفروشد. طبق گزارشات منتشر شده در وب سایت folha.uol.com.br سازمان حمایت از حقوق مشتریان برزیل از اپل در خواست کرده است که اگر دلیل اصلی حذف شارژر از جعبه نسل جدید آیفون ها حفاظت از محیط‌ زیست بوده، آن را ثابت کند. پس از کشمکش های فراوان، اپل در برزیل گوشی جدید خود را همراه با شارژر به فروش می رساند.

حذف شارژر از گوشی iphone 12 اپل به نفع مشتری نیست

سازمان حمایت از حقوق مشتریان برزیل عنوان کرده است که حذف شارژر از آیفون ۱۲ یک ضرر بزرگ و دردسرساز از لحاظ اقتصادی برای کاربران به شمار می رود. طبق عقیده ی این سازمان در حالت عادی نیز کاربر پس از مدتی استفاده از شارژرهای اپل با مشکل پوسیدگی کابل رو به رو می شود. در واقع شارژرهای اپل ماندگاری بالایی ندارند و با حذف آن ها از جعبه ی گوشی تنها یک ضرر اقتصادی مضاعف به کاربر وارد می شود.

برزیل مدعی است که شارژرهای مجزای اپل کیفیت خوبی ندارند

جالب است بدانید که سازمان حمایت از حقوق مشتریان برزیل‌ شارژرهای مجزای اپل برای آیفون ۱۲ را هم نقد کرده است. این سازمان بیان کرد که اپل باید در قبال تصمیم‌هایی که می‌گیرد، مسئولیت‌ پذیر باشد و ریسک‌های آن را قبول کند. از دیدگاه مسئولین سازمان مذکور، هیچ دلیل قانع کننده ای برای حذف ناگهانی شارژر از جعبه ی گوشی های جدید اپل وجود ندارد. این نوع شکایت ها در‌ حال حاضر تنها در برزیل‌ به رسمیت شناخته شده است. اما پیش بینی می کنیم کشورهای دیگر نیز نارضایتی خود از این عملکرد اپل را اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28301

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.