• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
45

آیفون ۱۳ بدون تاخیر روانه ی بازار می شود

  • کد خبر : 28700
  • 18 سپتامبر 2021 - 12:05
عرضه آیفون 13

همان طور که می دانید آیفون ۱۲ کمی دیرتر از تاریخ تعیین شده برای رونمایی، روانه ی بازار شد. این مسئله تا حدی توانست اپل را در میدان رقابت فروش گوشی های جدید ۲۰۲۰ عقب بیاندازد. اما این بار عنوان شده است که آیفون ۱۳ بدون تاخیر عرضه خواهد شد. در ادامه به بیان کلیه ی حواشی مرتبط با این موضوع می پردازیم.

عرضه ی آیفون ۱۳ در شهریور

شهریور هر سال آیفون های جدید اپل به بازار جهانی گوشی های هوشمند معرفی می شوند. اما امسال تاریخ رونمایی از آیفون ۱۲ با تاخیر رو به رو شد. قیمت بالای گوشی آیفون ۱۲ در کنار شیوع ویروس کرونا و البته کاهش درآمد کاربران در سراسر دنیا باعث شد، عرضه ی دیر هنگام آیفون ۱۲ کاملا به ضرر اپل تمام شود و رقیب همیشگی این کمپانی یعنی سامسونگ از آن پیشی بگیرد. اما به نظر می رسد اپل قصد دارد گذشته را جبران کند و آیفون‌ ۱۳ را درست در تایم مشخص شده معرفی نماید.

رونمایی همزمان از تمامی نسخه های Iphone‌ ۱۳ اپل‌

به دلیل شیوع ویروس کرونا اپل نتوانست کلیه ی نسخه های آیفون ۱۲ را سر تاریخ موعود و طبق رویداد معرفی محصول همیشگی خود عرضه کند. بسته شدن مراکز تولیدی و همه گیر شدن کرونا در صنعت طراحی موبایل های هوشمند اپل نیز تاثیرات منفی بسیاری داشته است. افرادی که قصد انتخاب میان آیفون های ۱۲ را داشتند، باید کمی صبور می بودند. در نتیجه ی این تاخیر اپل بسیاری از مشتریان خود را از دست داد. اما مینگ-چی کو، تحلیلگر نام ‌آشنای محصولات اپل در آخرین یادداشتش به سرمایه ‌گذاران و گزارشگران عنوان کرده است که برنامه تولید انبوه آیفون ۱۳ همانند مدل های قبلی بدون تاخیر با عرضه ی خانواده ی کلی همراه می شود.

فراهم سازی امکانات تولید انبوه Iphone 13 اپل

مینگ-چی کو در ادامه‌ ی بیانیه ی خود مدعی است که اپل کاملا برای تولید انبوه آیفون ۱۳ آماده می باشد و هیچ نگرانی خاصی در خصوص پیش‌ بینی کاهش حمل ‌و‌نقل برای پردازنده‌های A14 تولیدشده‌ ی TSMC در سه ‌ماهه‌ ی دوم سال ۲۰۲۱ وجود ندارد. گفته شده است که این کاهش حجم تولید کاملا فصلی است و TSMC در بازه‌ ی زمانی یاد شده شروع به تغییر خط تولید برای توسعه‌ ی پردازنده‌های A15 نسل جدید آیفون های اپل خواهد کرد. کو بیان کرد که اپل متقاضیان همیشگی خود را برای فروش آیفون ۱۲ خواهد داشت و این گوشی در سال ۲۰۲۱ با تقاضای بیشتری نیز رو به رو می شود.

پیش فروش آیفون ۱۳ در سایت رسمی اپل

اپل ۲۶ شهریورماه ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران، به صورت رسمی پیش‌فروش جدیدترین گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ خود را آغاز کرد. امسال در زمان خرید آیفون ۱۳ هر چهار مدل در دسترس هستند. کاربرانی که قبل از ساعت مشخص شده به وب سایت اپل مراجعه کرده باشند هنگام ورود با پیغام «زود رسیدید!» مواجه شده‌اند.

پیش‌فروش آنلاین گوشی های اپل شامل آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس می‌شود. موج اول فروش در ۳۰ کشور و منطقه انجام می‌شود و عرضه ی آن‌ها هفته آینده (۲ مهر) آغاز می‌شود. دومین پیش فروش iphone13 در تاریخ ۹ مهر انجام می‌شود و دستگاه‌های خریداری شده هفت روز بعد (۱۶ مهر) عرضه خواهند شد. جهت دسترسی به اطلاعات کامل در این مورد به فروشگاه وب سایت رسمی اپل مراجعه کنید.

قیمت آیفون ۱۳ در ایران و آمریکا

قیمت آیفون ۱۳ در بازار ایران هنوز مشخص نیست ، با توجه به قیمت هایی که در بازار آمریکا اعلام شده با احتساب دلار ۲۷ هزار تومانی قیمت آیفون ۱۳ به ترتیب جدول زیر می شود.  می دانیم که اگر محصولات شرکت اپل، به داخل ایران بیایند، شامل هزینه های اضافی دیگری هم می شوند. اما قیمت اولیه به شرح ذیل است.

قیمت (تومان) قیمت (دلار) نام کالا
۱۹,۲۹۲,۴۰۰ ۶۹۹ iPhone 13 mini
۲۲,۰۵۲,۴۰۰ ۷۹۹ iPhone 13
۲۷,۶۰۰,۰۰۰ ۱۰۰۰ iPhone 13 Pro
۳۰,۳۳۲,۴۰۰ ۱۰۹۹ iPhone 13 Pro Max

 

به این قیمت ها، هزینه رجیستری نیز اضافه می شود . هزینه رجیستری یک کالای دیجیتال، ۲۶ درصد از قیمت دلاری آن است که با یک محاسبه سر انگشتی، هزینه رجیستری iPhone ۱۳ مبلغی در حدود ۵,۷۰۰,۰۰۰ تومان و گوشی iPhone ۱۳ Pro Max مبلغی در حدود ۷,۸۸۶,۶۸۴ تومان خواهد بود که شرکت واردکننده باید آن را بپردازد. دقت کنید که هر کدام از این قیمت‌ ها با دلار ۲۷۶۰۰ تومان محاسبه شده و این مقادیر به دلیل تغییر نرخ روزانه دلار، تغییر خواهد کرد.

تعمیرات تلویزیون
تعمیر لپ تاپ
تعمیرات موبایل
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.