• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
22

ورود زیردریایی اتمی استراتژیکی آمریکا به خلیج فارس

  • کد خبر : 28961
  • 22 دسامبر 2020 - 9:51
ورود زیردریایی آمریکا به خلیج فارس

پایگاه اینترنتی نیروی دریایی ایالات متحده از ورود گروه کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و از جمله زیردریایی اتمی استراتژیکی «جرجیا» به خلیج فارس خبر داد.

گروه کشتی های نیروی دریایی آمریکا و از جمله زیر دریایی اتمی استراتژیکی «جرجیا» کلاس اوهایو به خلیج فارس وارد شدند.

بنا به اعلام نیروی دریایی آمریکا، این زیردریایی که قابلیت پرتاب موشک‌های هدایت شونده را دارد روز دوشنبه ۲۱ دسامبر (یک دی) به همراه ناوهای «یو اس اس پورت رویال» و «یو اس اس فیلیپین سی» از تنگه هرمز عبور کرد و وارد خلیج فارس شد.

در سایت نیروی دریایی ایالات متحده آمده است: « ورود جوریا به منطقه عمل پنجمین ناوگان آمریکا، توانایی نیروی دریایی ایالات متحده را نشان می دهد و این کشتی ها در محل هایی که از نظر قوانین بین المللی مجاز هستند، حرکت کرده و عمل می کنند.»

ورود زیردریایی اتمی استراتژیکی نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس در حالی صورت می گیرد که تنش بین تهران و واشنگتن از زمان خروج ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) افزایش یافت. دو کشور در چند مقطع زمانی از جمله پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی ایران و همچنین پس از شهادت قاسم سلیمانی به دست ارتش آمریکا در آستانه درگیری نظامی قرار گرفتند.

حدود دو هفته دیگر سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی است. رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه گذشته فرمودند که انتقام گیری بابت شهادت سردار سلیمانی «قطعی» است.

کشتی‌های «پورت رویال» و «فیلیپین سی» زیر دریایی جورجیا را همراهی می‌کنند. زیردریایی اتمی استراتژیکی جرجیا قادر است ۱۵۴ موشک بالدار هدایت‌شده «توماگاوک» را جابه‌جا کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.