• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

مخالفت رهبری با ادغام ارتش و سپاه / آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده دفاع از بلاد اسلامی است

  • کد خبر : 2903
  • 08 ژوئن 2019 - 10:52

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از فارس ، ۱۴ خردادماه سال جاری، در حالی سی‌امین سالروز آغاز رهبری و زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رقم خورد که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به جهت پرچمداری مبارزه با سلطه‌گری و استکبارستیزی در جهان، این انقلاب مردمی با طیف وسیعی از تهدیدات داخلی و خارجی از سوی قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبر مواجه بوده است.

شاید بتوان با قطعیت ادعا کرد نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بعنوان یکی از ارکان مستحکم جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته بیشترین سطح تماس و مقابله را با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان داشته اند که از جمله آنها می توان تحرکات تجزیه طلبانه، کودتای نظامی، جنگ تحمیلی هشت ساله، ترور و ناامنی، تهدیدات ناشی از جنگ‌های کشورهای همسایه و حضور بیگانگان در اطراف کشور، فتنه‌های پیچیده امنیتی داخلی، گسترش تروریسم تکفیری در منطقه غرب آسیا و … را برشمرد.

طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی فرماندهی کل نیروهای مسلح، عزل و نصب رئیس ستادکل نیروهای مسلح، فرماندهان کل سپاه و ارتش و فرماندهان عالی نیروهای نظامی و انتظامی بر عهده مقام رهبری و بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی نیز مصوبات شورای عالی امنیت ملی بعنوان نهادی برای تعیین سیاست‌های دفاعی-امنیتی کشور در محدوده سیاست‌های کلی نظام، پس از تایید رهبری قابل اجرا خواهد بود.

آیت‌الله خامنه ای فرمانده دفاع از بلاد اسلامی است

بسم الله الرحمن الرحیم- از نظر بنده که حدود ۴۰ سال است با مقام معظم رهبری آشنایی دارم، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای یک نعمت و هدیه الهی برای ملت ما و ملت‌های اسلامی جهان است. ایشان نه تنها فرمانده کل قوای ایران، بلکه فرمانده دفاع از بلاد اسلامی در عراق، سوریه، فلسطین و یمن و بحرین است.

خداوند حکیم جان ایشان را در کوره حوادث و رخدادها و مبارزات قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن در سال‌های دفاع مقدس هم ایشان را برای ما حفظ کرد و هم استعدادها و توانمندی‌های ایشان را شکوفا کرد تا پس از رحلت جانسوز حضرت امام(ره) ایشان بتوانند وظیفه و رسالت  رهبری امت اسلامی را نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام عهده‌دار شوند.

به نظر من تائیدات خاص الهی و توجهات خاص حضرت ولی عصر(عج) نسبت به ایشان در طول حیاتشان خصوصاً در سی سال رهبری و مدیریت ایشان برای کسانی که اهل معرفت الهی هستند و آنهایی که به عمق سختی بار رسالت و مسئولیت  رهبری می اندیشند کاملا روشن است.

هاشمی به دنبال ادغام ارتش و سپاه بود/ عبدالله نوری مسئول ادغام

در سی‌ام بهمن ماه سال ۱۳۶۲ حضرت  امام(ره) حکم فرماندهی جنگ را به آقای هاشمی داد و از سال ۶۲ تا پایان جنگ ایشان فرماندهی را عهده دار بود.

در ۱۲ خرداد سال ۶۷ هم حضرت امام حکم بسیار قوی‌تری را به مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی دادند که ایشان با آن حکم به دنبال ادغام ارتش و سپاه بود؛ جلسات فراوانی را نیز برگزار کرد و از آنجایی که آقای شیخ عبدالله نوری تجربه ادغام ژاندارمری، شهربانی و کمیته در یکدیگر و تشکیل نیروی انتظامی را داشت، مسئولیت ادغام ارتش و سپاه نیز از طرف آقای هاشمی به ایشان محول شده بود.

مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با ادغام ارتش و سپاه

در آن زمان حضرت آقا رئیس‌جمهور بودند و من نیز به عنوان قائم مقام فرمانده کل سپاه در بسیاری از این جلسات حضور داشتم؛ با رحلت حضرت امام و آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای چند روز بیشتر نگذشت که ایشان دستور دادند جلسات طرح ادغام ارتش و سپاه متوقف شود و فرمودند که من اعتقادی به ادغام ارتش و سپاه ندارم و ارتش و سپاه دو بازوی مسلح انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که باید به همین صورت باقی بمانند و طبق وظایف قانون اساسی با همکاری یکدیگر ادامه دهند.

پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سوال شمخانی درباره جنگ در خلیج فارس

حضرت امام در شروع جنگ تحمیلی فرمودند دیوانه‌ای آمده و سنگی انداخته و رفته و جای نگرانی ‌‎‎‌نیست، ما چنان به صدام و ‌‎‎‌حزب بعث عراق سیلی بزنیم که دیگر نتواند از جا بلند شود. در جلسه‌ای خدمت حضرت آقا، آقای شمخانی که در آن زمان فرماندهی نیروی دریایی ارتش و سپاه را بر عهده داشت از ایشان پرسید که اگر جنگی در خلیج فارس رخ دهد من نمی‌دانم چه کسی به من دستور می دهد! رهبر انقلاب در جواب این جمله آقای شمخانی فرمودند «خود من به شما دستور می دهم و بر شما فرماندهی خواهم کرد».

روحیه حضرت آقا روحیه‌ای جهادی است که در صحنه نبرد حاضر می‌شود و حتی ایشان دستور دادند در برخی از مناطق قرارگاه فرماندهی ایشان را آماده کنند.

در سال ۹۰ فرمانده معظم کل قوا استراتژی تهدید در برابر تهدید را مطرح کردند، و طی سال‌های گذشته هم شاهد برگزاری رزمایش‌هایی با رویکرد آفندی و هجومی از سوی نیروهای مسلح بودیم؛ مفهوم این استراتژی چیست؟

در استراتژی کلان نظامی کشورمان، ما شروع کننده جنگ و تهاجم به هیچ کشوری نیستیم و این را بارها حضرت آقا فرموده‌اند. اما اگر دشمن در هر سطحی مانند صهیونیست‌‎ها و یا آمریکایی‌ها بخواهند اقدامی علیه ما بکنند، ما هم دفاع مستحکم و قدرت بازدارندگی داریم و ضربات متقابل غیر قابل تصور بر آنها و منافع و پایگاه های نظامی آنها خواهیم زد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2903

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.