• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
21

مفقود شدن ۷ نفر بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات تهران | آمار فوتی ها به ۸ نفر رسید

  • کد خبر : 29141
  • 26 دسامبر 2020 - 13:09
مفقود شدن ۷ نفر در تهران

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از فوت ۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته و مفقود شدن ۷ نفر بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات تهران و منطقه توچال خبر داد.

برغم همه هشدار‌های فدارسیون کوهنوردی برای خودداری کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات در روز جمعه، بازهم تعدادی از هموطنان بدون توجه به هشدار‌ها اقدام به صعود کردند.

روز گذشته حوالی ساعت ۱۳:۱۰ اخطاری مبنی بر شرایط نامساعد کوهستانی در شمال ارتفاعات تهران به مراکز هلال احمر اعلام شد.

به فاصله تقریبی ۱۵ دقیقه دو بهمن در دو منطقه آهار فشم و ارتفاعات دارآباد به وجود آمد.

با وقوع برف و کولاک و سقوط بهمن ۳ حادثه به امداد ۱۱۲ هلال احمر استان تهران گزارش شد.

فوت ۸ نفر بر اثر ریزش بهمن در ارتفاعات تهران

رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۸ فوتی در ارتفاعات مختلف تهران داشتیم.

تیم‌‌های واکنش سریع برای نجات کوهنوردان به چند نقطه از جمله کلکچال، دارآباد و آهار اعزام شدند که متأسفانه یک نفر از کوهنوردان که مسیر را اشتباه رفته بود در مسیر گم شده و پلیس ساعت ۱۱ پیکر بی‌جان و یخ‌زده او را در ایستگاه پنج پیدا کرد.

در مجموعه کلکچال ۶ نفر جان خود را از دست دادند که یک نفر به صورت دستی به پایین منتقل شد و پنج  نفر نیز با استفاده از هلی‌برد و بالگردهای امداد به پایین منتقل شدند.

یک نفر دیگر نیز که احتمالاً از مسیر جمشیدیه وارد توچال شده بود پیدا شده و به دلیل مصدومیت شدید به مراکز درمانی منتقل شد که متأسفانه این فرد نیز به دلیل ترومای مغزی جان خود را از دست داد.

هشت نفری که جان خود را از دست داده‌اند همگی مرد هستند و حدوداً هم بالای ۵۰ سال سن دارند.

سقوط بهمن در ارتفاعات تهران

مفقود شدن ۷ نفر بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات تهران

محمد باقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات اظهار کرد: براساس اعلام خانواده‌ها به مراکز امدادی، تاکنون ۷ نفر به صورت قطعی بر اثر این حادثه مفقود شده اند و عملیات جستجو برای یافتن این افراد ادامه دارد.

محمدی تشریح کرد: پس از اعلام هشدار روز گذشته به مراکز امدادی، بلافاصله ۱۶ تیم عملیاتی و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در حال حاضر نیز عملیات جستجو برای گمشدگان سقوط بهمن در ارتفاعات تهران توسط نیروهای عملیاتی و بالگردهای امدادی در حال انجام است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: از تمامی خانواده‌هایی که فرزندان یا هر یک از آشنایان آنها روز گذشته در ارتفاعات شمال تهران حضور داشته و هنوز به منزل بازنگشته اند نیز می‌خواهیم تا با تماس با مراکز امدادی و هلال احمر، اعلام مفقودی کرده تا عملیات جستجو برای یافتن آنها انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: تا روز گذشته ۱۶ خانواده با هلال تماس برقرار و  مفقود شدن نزدیکان خود را اعلام کردند و با همکاری هلال‌احمر و شرکت مخابرات، تلفن‌های همراه این افراد مفقودی ردیابی و موقعیت مکانی تعدادی از آنها در ارتفاعات تهران کشف و عملیات جست‌وجو برای نجات آنها آغاز شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=29141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.