• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
20

سیگنال تلویزیون را چند برابر کنید

  • کد خبر : 29509
  • 02 ژانویه 2021 - 17:14
تقویت سیگنال تلویزیون

در این مقاله از سایت دخالت ۵ ترفند کاربردی تقویت سیگنال تلویزیون را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید سیگنال تلویزیون خود را چند برابر کنید.

با رواج استفاده از تلویزیون های دیجیتال و محو شدن آنتن های قدیمی، پیغامی با مضمون سیگنال موجود نیست در نمایشگر تلویزیون ها ظاهر شد. قطع شدن یا ضعیف شدن سیگنال، زمانی اتفاق می افتد که به دلایل مختلف، آنتن دهی به درستی انجام نشود. کیفیت گیرنده و سالم بودن آن، کیفیت اتصالات و … همگی در شدت و ضعف سیگنال دهی تلویزیون تاثیرگذار هستند. اما روشهایی هم وجود دارند که به تقویت سیگنال تلویزیون کمک می کنند. پس از به کار بردن این ترفندها دیگر شاهد صدور ارورها و پیغام های ضعیف شدن سیگنال نخواهید بود.

ترفندهای تقویت سیگنال تلویزیون

۱- تنظیم ارتفاع آنتن

بدون شک می دانید ارتفاع و نحوه نصب آنتن تلویزیون، تاثیر بسیاری در کیفیت آنتن دهی و سیگنال دهی این دستگاه دارد. یکی از بهترین روش ها برای تقویت آنتن دهی تلویزیون این است که ارتفاع آنتن را به درستی تنظیم کنید. بهتر است مثل گذشته، آنتن را در پشت بام و یا جای مرتفع دیگری همچون بالکن و … نصب کنید.

تقویت سیگنال تلویزیون

۲- آنتن با کیفیت

برای تقویت سیگنال تلویزیون، بهتر است آنتن مورد استفاده شما از با کیفیت ترین مدل ها باشد. کیفیت آنتن در نحوه دریافت سیگنال ها بسیار تاثیرگذار است. برخی آنتن ها اگر به جهت خاصی بچرخند با کیفیت بالاتری کار می کنند. در حالی که مدل های دیگر، این قابلیت را دارند که سیگنال های مختلف را در همه جهات به بهترین شکل دریافت و به تلویزیون انتقال دهند. کافی است کمی بیشتر هزینه کنید تا یک آنتن خوب و مرغوب با آپشن های متنوع و کاربردی خریداری کنید.

تقویت سیگنال تلویزیون

۳- پیدا کردن ایستگاه های درست

یکی از بهترین راهها برای تقویت سیگنال تلویزیون، پیدا کردن ایستگاه ها به صورت درست است. به خصوص اگر آنتن تلویزیون شما به جهت های مختلف میچرخد، بهتر است آن را حتی الامکان به سمت برج های آنتن دهی بچرخانید تا به خوبی کار کرده و سیگنال ها را دریافت کنند. اگر بتوانید ایستگاه ها و برج های سیگنال را پیدا کرده و آنتن را در جهت آنها تنظیم نمایید، شاهد تقویت سیگنال دهی تلویزیون خود و کیفیت بهتر تصاویر و کانال ها خواهید بود.

تقویت سیگنال تلویزیون

۴- استفاده از دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون

برای تقویت‌ سیگنال تلویزیون می توانید از دستگاه هایی که به صورت ویژه برای این منظور طراحی شده اند کمک بگیرید. سیگنال های دریافتی از طریق آنتن به آمپلی فایر منتقل می شوند تا تقویت‌ شوند. این روند موجب افزایش قدرت سیگنال در ایستگاه های دورتر خواهد شد. البته باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید که گاهی این قبیل تقویت‌ کننده ها نویزها را نیز دریافت کرده و زمینه ساز بروز مشکلات دیگری در تلویزیون می شوند. اما با استفاده از آنها می توان سیگنال تلویزیون را تقویت‌ کرد و شبکه ها را بهتر و بدون قطعی دریافت کرد.

تقویت سیگنال تلویزیون

۵- از بین بردن تداخلات

موانع بسیاری بین ایستگاه های سیگنال و ساختمان ها وجود دارد که موجب افت سیگنال دهی و در نتیجه کاهش کیفیت نمایش تصاویر می‌شوند. شما باید این موانع را شناسایی کرده و از بین ببرید تا آنتن دهی تلویزیون تان تقویت شود. مثلا قرار دادن آنتن در کنار پنجره و یا روی پشت بام، یکی از بهترین اقدامات برای از بین بردن چنین تداخلاتی است. مودم وای فای، یکی از دستگاه هایی است که می تواند روند سیگنال دهی تلویزیون را مختل کند؛ پس آن را نزدیک تلویزیون نصب نکنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=29509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.