• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
15

مدال نقره جایزه موسیقی جهانی به گروه ایرانی سیریا تعلق گرفت

  • کد خبر : 29554
  • 03 ژانویه 2021 - 17:00
جایزه موسیقی جهانی گروه سیریا

گروه موسیقی ایرانی آنسامبل سیریا (Siriya Ensemble) که دو سال پیش فعالیت خود را با مدیریت ماکان صغیری و با انتشار قطعه‌ی “هوار” آغاز کرد، با انتشار اولین آلبوم رسمی خود “میز دوتایی”، مدال نقره‌ی Global Music Award ( جایزه موسیقی جهانی ) را از آن خود کرد. و اولین افتخار بین‌المللی ایران در سال ۲۰۲۱ را رقم زد.

این گروه موسیقی، با اثر تازه‌ی خود قصد دارد فضای جدیدی را از موسیقی بوشهر به تصویر بکشید؛ به گونه ای که شاهد تلفیق موسیقی جهان با موسیقی محلی بوشهر هستیم. همچنین، در این آلبوم سعی شده با یادی از بزرگان موسیقی بوشهر از آن‌ها قدردانی شود.

جایزه موسیقی جهانی گروه سیریا

رویکرد هنرمندان گروه سیریا ، برندگان جایزه موسیقی جهانی

آلبوم “میز دوتایی” گروه سیریا به خوانندگی محمد لاریان و نوازندگی مهدی ناصری، معین پاکباز، بهروز شریفیان، مهدی منفرد و امیرحسین ماهینی و به تهیه‌کنندگی ماکان صغیری در اوایل سال ۱۳۹۹ منتشر و برای فروش قرار گرفت. این آلبوم تلفیقی پس از انتشار در مارکت جهانی، برنده‌ی مدال نقره ی جایزه موسیقی جهانی شد.

جایزه موسیقی جهانی گروه سیریا

گروه سیریا درباره‌ی این اثر می‌گوید: آلبوم ما ناگزیر است فضای بوشهر و زندگی مردمانش را بازنمایی کند، چرا که سیریا در میدان همین مردم زیسته و معنا گرفته. در این میان کوشیدیم از ارائه‌ی تصویری غیر واقعی و سنتی بپرهیزیم و با رویکردی مدرن، بوشهر و موسیقی و مردمانش را عرضه کنیم.

گروه موسیقی سیریا علاوه بر موسیقی، تصاویر کمتر دیده شده ای از بوشهر و شهرهای این استان ارائه می‌دهد و این آلبوم جهانی را به یک مجموعه‌ی کامل فرهنگی بدل می‌سازد.

قطعات این آلبوم عبارت‌اند از: رفیق، میز دوتایی، لیلی، هوار، چیش عسلی، دلُم تو می‌خوا، شعر یادُم، جهز جنی، غراب، حجله و معشوق دولاچنگ.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=29554

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.