• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

نخستین رزمایش پهپادی ارتش در سمنان آغاز شد

  • کد خبر : 29666
  • 05 ژانویه 2021 - 14:55
رزمایش پهپادی ارتش

نخستین رزمایش بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت صدها فروند از پهپادهای عملیاتی نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش از صبح امروز به مدت دو روز در منطقه عمومی سمنان آغاز شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی، معاون عملیات ارتش اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از کشورهای توانمند جهان در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین محسوب می‌شود. در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش انواع مختلف سامانه‌های پهپادی در نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در شرایط رزم واقعی به اجرای مأموریت‌های تعریف شده خواهند پرداخت.

معاون عملیات ارتش تشریح کرد: اجرای عملیات‌های رزمی پهپادی شامل رهگیری هوایی و انهدام اهداف هوایی با استفاده از موشک هوابه‌هوا، انهدام اهداف زمینی با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های نقطه‌زن و همچنین بکارگیری گسترده پهپادهای انتحاری از جمله اقداماتی است که در بخش عملیاتی این تمرین اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: پرواز پهپادهای نیروی دریایی ارتش از روی شناور در آب‌های جنوبی کشور، پرواز برد بلند پهپادهای انتحاری نقطه‌زن برای انهدام اهداف حساس و حیاتی در عمق خاک دشمن از طرح های تمرینی رزم پهپادی خواهد بود.

امیر دریا دار  سید محمود موسوی عنوان کرد: مشارکت یگان‌های پهپادی درگیر رزمایش از سایر نقاط کشور و همزمان پایش و رصد مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از دیگر اقدامات مهم این رزمایش بزرگ پهپادی ارتش است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه دستاوردهای پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دستاوردهای جدید ارتش در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش به نمایش گذاشته می شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=29666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.