• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18

احداث عسلویه دوم در غرب هرمزگان

  • کد خبر : 2973
  • 10 ژوئن 2019 - 13:14

سومین هاب پتروشیمی کشور که قرار است ظرفیت‌های مختلف تولید برق، تولید آب و همچنین صنایع مختلف پتروپالایشگاهی، فولاد و آلومینیوم را کنار خود داشته باشد، با عناوینی چون عسلویه دوم و مکمل عسلویه، با توان داخلی توسعه می‌یابد.

تنها دو روز بعد از تحریم اعلامی جدید آمریکا بر صنعت پتروشیمی ایران، احداث سومین هاب پتروشیمی کشور در غرب هرمزگان امروز با امضای تفاهم‌نامه‌ای در ساختمان اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران کلید خورد. استاندار هرمزگان از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان با عنوان مکمل عسلویه، و مدیرعامل ایمیدرو از این منطقه به‌عنوان عسلویه‌ای دیگر نام برد که قرار است سومین هاب توسعه صنعت پتروشیمی باشد.

ساعتی پیش با حضور استاندار هرمزگان، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین جهت ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان امضا شد.

خداداد غریب‌پور، مدیرعامل سازمان ایمیدرو در این مراسم گفت : “تفاهم‌نامه امروز حاصل برگزاری ۱۵ جلسه مداوم و مشترک با مسئولان مربوطه است”.

غریب‌پور با اعلام اینکه “علاوه بر صنایع پتروشیمی، احداث صنایع آلومینیوم و فولاد و… نیز در این منطقه در برنامه قرار دارد”، گفت: توسعه کشور، اشتغال و تولید نیازمند سرمایه‌گذاری است و ما با استفاده از توان داخلی به‌صورت BOO با جذب سرمایه بخش خصوصی این منطقه را توسعه خواهیم داد.

احداث عسلویه دوم در غرب هرمزگان

استاندار هرمزگان تصریح کرد: فاز اول بندر این منطقه در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف پتروشیمی، آلومینیوم و آلومینا در برنامه‌ها دیده شده تا در این منطقه، رونق تولید بتواند نیاز کشور را تأمین کند.

همتی در خصوص ظرفیت‌های تأمین خوراک این منطقه گفت: درحال حاضر با خطوط موجود انتقال گاز، ظرفیت ۲۰ میلیون مترمکعب سهم خوراک برای این منطقه دیده شده که این مقدار قابل توسعه در آینده هست.

همچنین بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ابراز کرد: در غرب عسلویه، دیگر ظرفیت توسعه وجود ندارد و ما برای توسعه به شرق این منطقه آماده‌ایم که همین منطقه پارسیان است که در غرب استان هرمزگان واقع شده و می‌تواند سومین هاب توسعه صنعت پتروشیمی کشور باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2973

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.