• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
21

ترور عباس میرزا کریمی؛ محیط بان پیشکسوت دماوندی

  • کد خبر : 30071
  • 14 ژانویه 2021 - 10:35
ترور محیط بان پیشکسوت دماوندی

جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره ترور محیط بان پیشکسوت دماوندی اظهار کرد: قاتل یا قاتلان هنوز شناسایی نشده‌اند و باید اجازه داد پلیس با انجام اقدامات تخصصی پرونده را به جلو ببرد و امیدواریم بتوانند در کوتاه‌ترین زمان قاتل یا قاتلان را شناسایی کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در تشریح جزئیات ترور عباس میرزا کریمی ، رئیس سابق اداره محیط زیست و محیط بان پیشکسوت دماوندی ،  تشریح کرد: ایشان شب گذشته از جابان به سمت دماوند حرکت می‌کرد که در جابان هدف تیراندازی قرار گرفت البته زنده بودند و به سرعت به بیمارستان دماوند منتقل شدند اما به دلیل شدت جراحات جان سپرد.

این مقام مسئول افزود: پیگیری‌های لازم توسط دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی صورت گرفت و پرونده با حضور و نظارت دادستان دماوند تشکیل شد و دادستان در گفت و گویی بیان کرد که در حال حاضر مظنونانی مطرح هستند اما هنوز هیچ اظهارنظری مطرح نشده است.

 محبت خانی تصریح کرد: خانواده آقای میرزاکریمی یک ساعت پیش در پلیس آگاهی دماوند حضور یافتند البته مدتی پیش آقای میرزاکریمی توسط شخصی تهدید شده و مشخصات شخص را به دستگاه‌های انتظامی اعلام کرده بود.

قوانین حمایت از محیط بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بیان کرد: محیط بانان در حین ماموریت مسلح و به تجهیزاتی مانند جلیقه ضدگلوله مجهز هستند؛ فلسفه وجودی سلاح در دست محیط‌بان برای حفظ جانش است البته امکان دارد محیط‌بانی در روزهای استراحت و خارج از شیفت مورد تهدید شخص یا اشخاص یا شکارچیان و متعدیان به محیط زیست قرار گیرد بنابراین باید مراجعه و ما را مطلع کند تا با هماهنگی حراست سازمان، حتی در زمان استراحت به سلاح مجهز شود بنابراین این موضوع پروسه خاص خود را دارد که در مورد محیط‌بانانی که دائم التهدید است انجام می‌شود.

جمشید محبت خانی تاکید کرد: محیط ‌بانان مانند نیروهای انتظامی در زمان شیفت مسلح هستند و زمان استراحت هم سلاح را تحویل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر محیط‌بانی ثابت کند برای حفظ جانش اقدام به تیراندازی کرده تیراندازی بر اساس قانون بکارگیری سلاح صورت گرفته البته قانون‌گذار این اجازه را نداده که محیط‌بان برای حفاظت از حیات وحش به شکارچی تیراندازی و در واقع می تواند به عنوان آخرین راهکار از سلاح در اختیار استفاده کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.