• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
23

حضور کیهان کلهر در انیمیشن soul

  • کد خبر : 30256
  • 19 ژانویه 2021 - 15:08
حضور کیهان کلهر در انیمیشن soul

شاید انیمیشن بی نظیر روح را تا کنون دیده باشید؛ در غیر این صورت پیشنهاد می دهیم که حتما آن را تماشا کرده و به ویژه به تیتراژ پایانی آن توجه کنید. حضور کیهان کلهر در انیمیشن soul ، یکی از داغ ترین خبرهای این روزهای موسیقی کشورمان است. پیش تر به بررسی زندگی نامه استاد کیهان کلهر و برخی از افتخارات این موزیسین بزرگ ایرانی پرداخته بودیم. حالا مشاوره در یکی از بهترین انیمیشن های قرن را نیز باید به کارنامه افتخارات کلهر اضافه کرد.

ماجرای حضور کیهان کلهر در انیمیشن soul چیست؟

کیهان کلهر نوازنده چیره دست کمانچه و از موسیقی دانان معاصر ایرانی است که در سال ۲۰۱۹ جایزه وومکس را دریافت کرده و به عنوان مرد سال موسیقی انتخاب شد. از طرفی، انیمیشن روح، محصول جدید پیکسار و به کارگردانی «پیت داکتر» طراح انیمیشن UP و درون-بیرون است که از ۲۵ دسامبر۲۰۲۰ و در آستانه سال نو منتشر شد. روح توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی، به عنوان یک فیلم جنجالی و البته محبوب، نام خود را بر زبان ها بیندازد. تا جایی که در بسیاری از نظرسنجی ها، روح عنوان یکی از بهترین انیمیشن های قرن را دریافت کرده است. اما ایران هم در این انیمیشن سهم داشته و آن، حضور کیهان کلهر در انیمیشن soul‌ بوده است. نام استاد کلهر به عنوان مشاور موسیقی این پروژه در تیتراژ پایانی آمده و از وی تشکر ویژه شده است.

انیمیشن روح، به روش خاص خود، مفهوم زندگی را به چالش می کشد. ماجرای یک معلم ساده موسیقی که درست در آستانه رسیدن به بزرگترین آرزوی خود، یعنی اجرای زنده، طی حادثه ای از دنیا می رود. این معلم به دنیای دیگری راه پیدا کرده و  در آنجا تلاش می کند که به زندگی عادی اش بازگردد تا بزرگترین رویای خود را عملی کند. درست بعد از بازگشت به جهان، تحولی در او شکل می گیرد که ادامه داستان را دیدنی می کند. حضور کیهان کلهر در انیمیشن soul بدون شک یکی از اتفاقات ماندگار در حوزه موسیقی کشورمان است. البته کلهر پیش از این هم در هالییود حضور داشته و با کارگردان های به نامی همچون فرانسیس فورد کاپولا؛ کارگردان سری فیلمهای “پدرخوانده” همکاری کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.