• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
25

محسن تنابنده برنده جایزه بهترین کارگردان و فیلم استرالیا برای “قسم” + ویدیو

  • کد خبر : 30287
  • 20 ژانویه 2021 - 12:10
محسن تنابنده برنده بهترین فیلم استرالیا

محسن تنابنده برنده جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلم از نگاه مخاطبان برای فیلم «قسم» از نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا شد.

در ابتدی مراسم لیندال ساکس ، سفیر استرالیا در ایران ضمن خیرمقدم به حضار گفت: ” اگرچه این مراسم به دلیل محدودیت‌ های ناشی از کرونا به تعویق افتاد اما خوشحالم که امشب توانستیم این مراسم را هرچند با مقیاس کوچک ‌تر برگزار کنیم. هم استرالیایی ها و هم ایرانی‌ ها به سینما عشق می ‌ورزند؛ سینمایی که هم تفریحی مطلوب به حساب می ‌آید و هم فرصتی برای شنیدن روایت مردمان دیگر را فراهم می‌سازد.

صنعت فیلم هر دو کشور نقش پررنگی در فرهنگ و اقتصاد آنها ایفا می‌کند. این صنعت آیینه‌ای است از فرهنگ، نوآوری و خبرگی برای مخاطب جهانی. جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا سال‌هاست که مخاطبان استرالیایی را با فرهنگ ایرانی آشنا کرده است. این جشنواره داستان‌های ایرانی‌ها را در سینماهای شهرهای مختلف استرالیا روایت می‌کند. در سال ۲۰۲۰ فیلم‌ های ایرانی در ملبورن، کانبرا، سیدنی، بریزبن، آدلاید و پرت به نمایش در آمدند. کیفیت نمایش‌های سال گذشته از استاندارد بالایی برخوردار بود و به سهم خودم به تمام برندگان و نامزدها صمیمانه تبریک می‌گویم.

گرچه ویروس کرونا تاثیر شدیدی روی صنعت فیلم دو کشور داشته است، شک ندارم که این صنعت به روزهای اوج خود بازخواهد گشت. خوشحالم که اعلام کنم این جشنواره در سال در سال ۲۰۲۱ هم ادامه خواهد یافت.

در نهایت تشکر ویژه ‌ای از هیات داوران دارم که با تخصص خود و به صورت مستقل بررگان امشب را انتخاب کردند. از برگزارکننده این جشنواره آدمین میلادی هم سپاسگزارم که سال‌هاست این جشنواره را بدون کمک در استرالیا برگزار می‌کند. دوباره به شما خوشامد می‌گویم و امیدوارم امشب از مراسم و میهمان‌نوازی گرم استرالیایی لذت ببرید. “

محسن تنابنده برنده جایزه بهترین کارگردان و فیلم استرالیا

در ادامه این مراسم جایزه بهترین کارگردانی به محسن تنابنده برای فیلم قسم تعلق گرفت که توسط هایده صفی‌یاری به او اهدا شد. محسن تنابنده پس از دریافت جایزه‌اش ضمن تشکر از هیات داوران گفت: خیلی تشکر می‌کنم از هیات داروان و می‌دانم که در حضور رضا میرکریمی به من لطف کردند تا من در کنار او یاد بگیرم و فیلم‌های بهتری بسازم. جایزه ویژه هیات داوران توسط منصور ضابطیان اهدا شد به رضا جمالی برای فیلم پیرمردها نمی‌میرند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.