• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

چطور تلویزیون اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

  • کد خبر : 30314
  • 20 ژانویه 2021 - 17:16
تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

بازار لوازم خانگی و دیگر تجهیزات الکترونیکی، همیشه پر از محصولات تقبلی بوده است که بسیار شبیه به نمونه های اصلی ساخته شده اند. تلویزیون هم از این وادی جدا نبوده و خریداران این محصول، همیشه نگرانی هایی  بابت اصل بودن یا نبودن تلویزیون مورد نظرشان داشته و دارند. در این میان چطور می توان تشخیص داد که کدام تلویزیون اصل است و کدام یک تقلبی است؟ تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، بسیار راحت تر از تصور شماست! باور ندارید؟! ادامه مطلب را دنبال کنید تا با ترفندهای جادویی تشخیص تلویزیون فیک از اصل آشنا شوید.

معیارهای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

قیمت

می توان گفت که مهم ترین معیار برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، قیمت است. این اصلا منطقی و عادی نیست که تلویزیون، بسیار ارزان تر از نمونه های دیگر موجود در بازار باشد. مثلا اگر یک مدل تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و … دیدید که قیمت بسیار پایینی دارد، در حالی که نمونه مشابه آن چند برابر گران تر است، به اصل بودن آن شک کنید. البته گاهی برخی از افراد سودجو، محصولات تقلبی را نیز با قیمت اصلی به فروش می رسانند؛ پس باید به فاکتورهای دیگری هم توجه کنید.

نشانه های کوچک روی دستگاه

شرکت های تولید کننده تلویزیون برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و شناسایی راحت تر محصولات اصل از نمونه های تقلبی، برخی نشانه های کوچک را  روی دستگاه ایجاد می کنند. این نشانه ها معمولا یا قابل تغییر نیستند و یا تولید کنندگان نمی توانند آنها را عینا مشابه نمونه های اصلی بسازند. مثلا ممکن است لوگو به شکل خاصی طراحی شده باشد یا روی  بدنه ، اعداد و علامت های مشخصی باشد. بهتر است این نشانه ها را برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، بشناسید.

معایب ظاهر تلویزیون

تلویزیون های اصل، بدنه بسیار با کیفیتی دارند و آثاری از زدگی یا خرابی در ظاهر آنها مشخص نیست. این در حالی است که امکان وجود زدگی، لبه‌ های تیز، سطوح پوسته پوسته شده و بی ‌کیفیت در مدل های تقلبی وجود دارد. چون این نوع تلویزیون ها در کارگاه های غیر مجاز و به شکل غیر اصولی تولید شده و جابجا می گردند.

تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

شماره سریال تلویزیون

تطابق شماره سریال دستگاه، با شماره‌ ای که روی کارتن، پشت دستگاه و برگه‌ های گارانتی مشاهده می ‌شوند، راهی بسیار موثر و قطعی و مطمئن برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی است. حتما مطمئن شوید که شماره سریال تلویزیون با آنچه روی کارتن و دفترچه راهنما ثبت شده است، یکسان باشد.

تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

اعتبار فروشنده

طبیعتا اگر تلویزیون را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید، اطمینان بیشتری نسبت به اصل بودن آن خواهید داشت. بهتر است پیش از خرید تلویزیون، نام و نشان نمایندگی معتبر و مجاز برند آن را جستجو کنید.

گارانتی

در نهایت برای تشخیص تلویزیون اصل از فیک ، باید به گارانتی آن توجه کنید. محصولات اصل معمولا دارای گارانتی شرکتی و معتبر هستند، در حالی که نمونه های تقلبی ، هیچ گونه ضمانت نامه ای ندارند. گارانتی امکاناتی را به شما می دهد که در صورت خرابی تلویزیون، می توانید از آنها استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30314

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.