• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
19

آتش سوزی کانکس معلمان براثر صاعقه | حال و روز معلمانی که در آتش سوختند + فیلم

  • کد خبر : 30388
  • 23 ژانویه 2021 - 11:12
آتش سوزی کانکس معلمان براثر صاعقه

چند روز پیش کانکس معلمان روستای کنگرستان سردشت خوزستان براثر اصابت صاعقه دچار آتش سوزی شد، علی ایسپره، حسین رضایی میرقائد و مجید مرادی ۳ معلمی بودند که سه‌شنبه شب در آتش‌سوزی مدرسه کانکسی سوختند.

سوختن معلمان و دانش آموز سردشتی در کانکس

چند روز پیش (دوشنبه ۲۹ دی حدود ساعت ۲۲) بر اثر اصابت صاعقه به مدرسه کانکسی روستای کنگرستان از توابع دزفول سه معلم و دو نوجوان از اهالی روستا دچار سوختگی شدند.حسین رضایی معلم‌ این روستا بود که به دلیل دوری مسافت بین محل زندگی و مدرسه روستا، شب‌ها در همان مدرسه کانکسی می‌خوابید و گاهی به خانه می‌رفت (اتفاقی که بین معلمان روستایی و عشایری به ویژه در مناطق صعب العبور رایج است).

شب حادثه علاوه بر آقای رضایی، دو معلم دیگر از روستاهای همجوار (علی ایسپره و مجید مرادی) به دیدار این معلم آمده بودند و همگی با هم در کانکس حضور داشتند که اصابت صاعقه باعث آتش گرفتن کانکس می‌شود.در این حادثه آقای رضایی دچار سوختگی ۸۰ درصد شده و دو معلم دیگر نیز دچار سوختگی ۲۰ و ۲۲ درصد می‌شوند. همچنین سه دانش آموز روستا (۱۴ و ۱۶ و ۱۷ ساله) دچار سوختگی می‌شوند‌.

آتش سوزی کانکس معلمان براثر صاعقه

آخرین وضعیت مصدومان حادثه آتش سوزی کانکس معلمان براثر صاعقه

دیناروند از پرستاران بیمارستان سوانح سوختگی اهواز درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه آتش سوزی کانکس معلمان، بیان کرد: حال مجید مرادی و علی ایسپره که دچار سوختگی ۲۰ و ۲۲ درصد شده‌اند، بهتر است و آن‌ها روز گذشته به بخش منتقل شدند. محسن رضایی میرقائد، معلمی که وضعیت بدتری نسبت به سایرین داشت و دچار ۸۰ درصد سوختگی بود، هم با درخواست خانواده به بیمارستانی در اصفهان منتقل شده است. حال دانش‌آموز هم که ۸۰ درصد سوختگی داشته خوب نیست و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.

بهرام رضایی میرقائد برادر حسین رضایی درباره آخرین وضعیت برادرش گفت: برادر من بیش از بقیه دچار سوختگی شده و ما از مسئولان آموزش و پرورش خواستیم که او را به تهران منتقل کنند، اما با ما همکاری نکردند، بنابراین خودمان مجبور شدیم او را به اصفهان بیاوریم. متأسفانه آموزش و پرورش کمترین همکاری را با ما دارد و ما اعضای خانواده پیگیر کار‌های برادرم هستیم.
وی ادامه داد: برادر من با بیش از ۵ سال سابقه کار، معلم حق‌التدریس است و بیمه ندارد. از طرفی بیمارستان اصفهان به ما اعلام کردند که سوختگی نزدیک ۹۰ درصد است. او ۲ فرزند ۵ ساله و ۶ ماهه دارد و خانواده به‌شدت نگران وضعیت او هستند. خودمان پیگیر کار‌های او هستیم و مسئولان آموزش و پرورش استان با ما تلفنی در تماس هستند.

بی‌تفاوتی وزارت آموزش و پرورش نسبت به مصدومان

فریبرز حمیدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش وپرورش درباره اینکه وزیر آموزش و پرورش به دیدار مصدومان این حادثه نرفته است، اظهار کرد: برنامه‌های کاری ما برای افتتاح ۲ پروژه در خرمشهر و شادگان بسیار فشرده بود و به همین دلیل فرصت حضور وزیر آموزش و پرورش در بیمارستان سوانح سوختگی اهواز پیدا نشد. اما حاجی‌میرزایی از مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان خواست که حتما پیگیر حال این معلمان شود و هر آنچه برای درمان و کمک به آن‌ها نیاز است را فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش که به‌همراه ۳ نفر از معاونانش چهارشنبه اول بهمن برای افتتاح چند پروژه مدرسه‌سازی به خوزستان سفر کرده بود و تا پایان روز پنجشنبه در این استان حضور داشتند، در حالی به تهران بازگشتند که به دیدن معلمان و دانش‌آموز آسیب دیده در آتش سوزی کانکس براثر صاعقه در کنگرستان نرفتند.

یکی از معلمان خوزستانی از وزیر آموزش و پرورش و مدیران استانی انتقاد کرد و گفت: چه کاری واجب‌تر از دیدار با معلمانی که حین خدمت دچار آسیب شدند، وجود داشت که وزیر آموزش و پرورش و ۳ تن از معاونان او به‌رغم اینکه یک روز کامل در اهواز بودند به دیدن آن‌ها نرفتند. این معلمان ۳ روز است که در بیمارستان بستری‌اند و حال آن‌ها مساعد نیست. آیا نمی‌شد محسن حاجی میرزایی یا حداقل یکی از معاونان او به بیمارستان بروند و از آن‌ها دلجویی کنند؟ چرا بی‌تفاوت از کنار این اتفاق سهمگین می‌گذریم؟

این معلم که نمی‌خواهد نامش فاش شود، ادامه داد: این کانکس متعلق به آموزش و پرورش بوده و معلمان به‌دلیل دوری مدرسه از خانه‌هایشان مجبورند در آن زندگی کنند؛ کانکس‌هایی که کمترین امکانات و ایمنی را دارد و در اغلب موارد هم کلاس درس است و هم خوابگاه معلم. حالا می‌گویند شب این اتفاق افتاده و صاعقه زده و مدرسه تعطیل بوده و ربطی به آموزش و پرورش ندارد، چطور می‌توانید این حرف را به زبان بیاورید؟ معلمان حین خدمت دچار سانحه شدند و مسئول جان آن‌ها قطعا آموزش و پرورش است.
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.