• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

سقوط مرگبار محمد بزرگی ؛ چترباز معروف | علت سقوط محمد بزرگی + ویدیو

  • کد خبر : 30421
  • 23 ژانویه 2021 - 14:40
سقوط مرگبار محمد بزرگی

«محمد بزرگی» چترباز معروف، حین پرش از نردبان بلندمرتبه آتش‌نشانی، برای گرامیداشت یاد آتش نشانان فقید حادثه ساختمان پلاسکو دچار حادثه شد و درگذشت. چتر این چترباز ماجراجو پس از پرش عمل نکرد و با یک سقوط مرگبار حادثه تلخی را رقم زد.

محمد بزرگی قصد داشت برای ادای دین به شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو از یک نردبان آتش‌نشانی با چتر بپرد اما در حادثه‌ای تلخ درگذشت . حادثه‌ای که به‌گفته کارشناسان، یک بدشانسی و بسیار نادر بود.

محمد بزرگی ، چترباز ۳۶ ساله از مدت‌ها در تلاش بود تا در چهارمین سالگرد وقوع حادثه ساختمان پلاسکو که به شهادت جمعی از آتش‌نشانان منجر شد با پرش از یک نردبان آتش‌نشانی به آنها ادای احترام کند. او از مدت‌ها قبل به‌دنبال گرفتن مجوز این کار بود تا اینکه سرانجام با پافشاری و اصرارهایش توانست یک نردبان آتش‌نشانی را برای این کار در اختیار بگیرد.

۸ صبح روز پنجشنبه محمد و دوستانش که برنامه‌ریزی این پرش را از مدت‌ها قبل انجام داده بودند، این نردبان را که حدود ۵۶متر ارتفاع داشت در شهرک اکباتان مستقر کردند و او بالا رفت.

قرار بود محمد بزرگی بعد از پریدن از نردبان با چتر فرود بیاید. کاری که او بارها انجام داده بود و این بار نیز برای موفقیت در این پرش فکر همه‌‌چیز را کرده بود؛ به‌جز حادثه‌ای پیش‌بینی نشده. محمد بالای نردبان رفت و بعد از کنترل چند باره همه مسائل ایمنی و تنظیم کردن دوربین کوچکی که روی کلاهش نصب کرده بود، پرید و تلاش کرد چترش را باز کند. او چند لحظه بیشتر برای این کار زمان نداشت اما چتر او دچار مشکل شد و تلاش‌هایش برای باز کردن چتر فایده‌ای نداشت و او بدون اینکه بتواند چترش را باز کند سقوط کرد.

سقوط مرگبار چترباز معروف

محمد بزرگی قبل از این حادثه چه گفت؟

بعد از گذشت چند روز از حادثه تلخ سقوط مرگبار محمد بزرگی ، ویدیویی از صحبت های محمد بزرگی که صبح ۲ بهمن و قبل از حضورش در این مراسم ضبط شده، منتشر شده است.

مرحوم بزرگی در این ویدیو ضبط شده، گفته است:
«الان ساعت ۷ صبح روز دوم بهمن است. به امید خدا و با اعتماد مسئولان امنیتی، انتظامی و شهرداری قرار است افتخار بزرگی نصیبم شود و از روی نردبان ۶۴ متری آتش نشانی پرش انجام دهم.

از روز اولی که این ایده به ذهنم آمد، به ریسک ها و محدودیت هایی که این ایده داشت، فکر کردم و آگاه بودم. از همه عزیزان مسئول ممنونم که زیر برگه تقاضای مرا امضا کردند و به من لطف داشتند. افتخاری که امروز به دست می آید، برای یک جمع است نه من.

تمام این کار با رضایت شخصی خودم انجام می شود. هزار درصد با اصرار خودم این کار را می کنم. مسئولان قبول نمی کردند و من اصرار کردم که دیگر حرفی نزدند.

اگر به هر دلیلی اتفاقی برای من افتاد، هیچ بزرگواری از نیروی انتظامی یا نهادی دیگر مسئول نیست. من از آن ها عذرخواهی می کنم که اگر به دردسر و زحمت افتادند.
به امید دیدار»

علت سقوط مرگبار محمد بزرگی ؛ چترباز معروف

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.