• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

روحانی:مقصر اصلی آمریکاست / ظرفیت عملی فشار های آمریکا پایان یافته است

  • کد خبر : 3062
  • 12 ژوئن 2019 - 10:24

حجت‌الاسلام  حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه آمریکا بی‌سابقه‌ترین تحریم و فشار تاریخی را طی یکسال گذشته بر ملت ایران وارد کرده، گفت: اینگونه فشار‌های آمریکا در تاریخ بی‌سابقه است و حتی با فشار‌هایی که از طریق سازمان ملل و تحت فصل هفتم منشور این سازمان علیه کشور‌ها اعمال شده، قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: همه مسئولین کشور امروز نظر واحد و متحدی دارند یعنی اگر یک مقام خارجی وارد کشور شود و با وزیر خارجه و یا با رئیس‌جمهور و یا اگر در فرصتی با مقام معظم رهبری صحبت کند، می‌بیند کلام و راه یکی است و نظرات مانند هم است.

روحانی:مقصر اصلی آمریکاست

رئیس جمهور گفت: بی‌تردید کاری که آمریکا علیه ملت ایران انجام داده از نمونه‌های بارز تروریسم اقتصادی است و این در تاریخ به عنوان جلادانی که علیه ملت ایران تلاش می‌کنند، ثبت می‌شود، اما در عین حال و برغم همه فشارها، ملت ایران به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

روحانی اظهارداشت: اینکه وزیر خارجه یک کشور اروپایی در جریان سفر به تهران به صراحت اعلام می‌کند که آمریکا در مسیری که انتخاب کرده خطا و اشتباه می‌کند و هرکس تاریخ ایران را بشناسد می‌داند که فشار حداکثری هیچ تأثیری بر مردم این کشور نمی‌گذارد، بدین معناست که دیگران به عظمت و قدرت ملت ایران اعتراف می‌کنند و می‌دانند که راهی که متحدشان انتخاب کرده غلط است و این بسیار حائز اهمیت است.

روحانی تصریح کرد: امروز همه به خوبی می‌دانند که مقصر اصلی همه مشکلات آمریکا است و هیچ‌کس در آن تردیدی ندارد.

رئیس جمهور افزود: همین وزیر امور خارجه اعلام کرد که تدبیر دولت ایران در یکسال اخیر در انتخاب راه عقلی، منطقی و حقوقی مایه شگفتی همه بوده است در یکسال گذشته مسئولین و ملت ایران دستپاچه نشدند و صبر و تدبیر خود را در برابر فشار دشمنان نشان دادند.

بدخواهان خود را مجبور کنیم که پای میز منطق، مذاکره و عدل بنشینند و اشتباه خود را بپذیرند

رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین در هفته جاری مبانی جدید بودجه سال ۹۸ را که قبلاً در ستاد اقتصادی دولت و هیأت وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی شده بود، تصویب کردیم و براساس این مصوبه حقوق، عیدی و مستمری تمامی کارکنان و کارگران به طور کامل و صد در صدی پرداخت خواهد شد و اینگونه اقدامات به معنای آن است که دولت قدرتمند و توانمند است.

روحانی با تأکید بر اینکه همه آمار نشان می‌دهد که مسیر و حرکت درستی را می‌پیماییم، اظهار داشت: مردم مطمئن باشند آنچه برای دولت مهم است، منافع و رفاه ملت ایران است و با همه توان و در ملاقات‌هایی که امروز و پایان هفته در سفر خارجی خواهم داشت، تمام تلاش خود را بکارخواهیم گرفت که به خوبی از حق مردم ایران دفاع کرده و در برابر بدخواهان ایستادگی کنیم.

روحانی تأکید کرد: با وحدت و همدلی می‌توانیم از مشکلات عبور کرده و بدخواهان خود را مجبور کنیم که پای میز منطق، مذاکره و عدل بنشینند و اشتباه خود را بپذیرند که البته اخیراً مقداری از حرف‌های بی‌حسابی که می‌زدند را معتدل کرده‌اند و بی‌تردید باز هم از مسیر اشتباه خود باز می‌گردند و می‌فهمند که راهشان درست نیست.

روحانی با قدردانی از تلاش مردم، نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اجرایی در امدادرسانی و رفع آسیب‌های ناشی از سیلاب، گفت: در این حادثه مردم بدون توجه به جایگاه اجتماعی خودشان کار‌های ماندگاری انجام داده‌اند و بی‌تردید روحیه ایثار و فداکاری مردم و اشتیاق آنان برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده کشور از افتخارات بزرگی است که برای تاریخ کشور باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3062

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.