• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
18

محکومیت پوری حسینی، رئیس اسبق خصوصی سازی به ۱۵ سال حبس

  • کد خبر : 30632
  • 27 ژانویه 2021 - 12:31
حکم پرونده پوری حسینی

حکم پرونده میرعلی اشرف پوری حسینی ، رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی صادر شد وی به اتهام تخلف در واگذاری شرکت‌ها به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

دادگاه «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی جواهری برگزار شد.

یک منبع آگاه در خصوص حکم پرونده رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی ، اظهار کرد: میرعلی اشرف پوری حسینی به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

پوری حسینی به اتهام اخلال عمومی در نظام تولیدی کشور از طریق واگذاری بنگاه‌های کلان دولتی بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون توجه به اجرای سیاست‌های کلان اصل ۴۴ و مقررات مربوطه و کارشناسی غیرمعتبر در دادگاه محاکمه شد.

آن طور که در کیفرخواست بیش از ۲۰۰ صفحه‌ای وی آمده است در زمان تصدی پوری حسینی بر سازمان خصوصی سازی، بخش زیادی از واگذاری‌ها بدون رعایت تشریفات قانونی انجام شده و شرکت‌ها بدون رعایت مقررات به افرادی واگذار شده که صلاحیت اداره این شرکت‌ها را نداشتند.

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی  کیست؟

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی متولد ۱۳۴۰ در تبریز است. او نماینده استان آذربایجان شرقی از حوزهٔ انتخابیهٔ تبریزدر مجلس شورای اسلامی در دوره های سوم و ششم و همچنین رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر اقتصاد (علی طیب نیا) در کابینه حسن روحانی است.

پوری حسینی در ۴ مهر ۱۳۹۲ از سوی علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، به جای محمدرحیم احمدوند رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر اقتصاد شد. وی پیش از این نیز ریاست این سازمان را در سالهای ٨٣تا ٨۴ بر عهده داشته است.

واگذاری بنگاه هایی مانند آلومینیوم المهدی هرمزگان، آلومینیم ایران (ایرالکو)، پالایشگاه کرمانشاه، شرکت کشت و صنعت کارون خوزستان، شرکت کشت و صنعت مغان، کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شوش، مجتمع گوشت اردبیل و موارد دیگر از جمله اقدامات رئیس سازمان خصوصی سازی بوده که با حاشیه های بسیار زیادی همراه بوده است.

پوری حسینی در دی ما سال ۹۷ ممنوع الخروج شد و در تاریخ ۲۳ مرداد ۹۸ با دستور مقامات قضائی و با اتهام خصوصی سازی های بدون ضابطه و افسارگسیخته و واگذاری های رانتی به افراد خاص بازداشت شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.