• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
43

بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان که نباید آن ها را از دست بدهید

  • کد خبر : 30765
  • 28 ژانویه 2021 - 11:38
جاهای دیدنی ایران در زمستان

خیلی از مردم دوست دارند در فصل زمستان که همه جا سفید پوش است و زیبایی طبیعت چندین برابر می شود، دلشان را به دریا بزنند و راهی سفر شوند. اگر یکی از علایق شما هم این است که در فصل زمستان به مسافرت بروید، شاید بهتر باشد با بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان آشنا شوید تا سفر دلچسبی را تجربه کنید.

بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان

دریاچه زریوار کردستان

یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان، دریاچه زریوار کردستان است که اکثر گردشگران فصل زمستان را برای تماشای این دریاچه انتخاب می کنند؛ شاید به این دلیل که دریاچه زریوار در زمستان منظره زیباتری دارد. البته فراموش نکنید که زمستان های کردستان با زمستان های هر شهر دیگری فرق دارد و اگر قرار باشد به دیدن این دریاچه بروید باید هر چقدر که می توانید با خودتان لباس گرم ببرید. درضمن دریاچه زریوار در شهرستان مریوان و در ۳ کیلومتری غرب این شهرستان قرار دارد.

جاهای دیدنی ایران در زمستان

دره ستارگان قشم

دره ستارگان یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان است که می توانید از آن دیدن کنید. دره ستارگان در قشم است و اهالی محلی درمورد این دره معتقدند که یک ستاره با ضربه سنگین به این منطقه برخورد کرده است و موجب شده خاک بالا بیاید و خشک شود؛ به همین دلیل نام این دره را دره ستارگان گذاشته اند. علاوه بر این اهالی محلی معتقدند که شب ها، ارواح در دره ستارگان رفت و آمد دارند. جدا از درست یا خرافاتی بودن این عقیده، بهتر است در طول روز از این دره دیدن کنید که خیال خودتان هم راحت باشد.

جالب است بدانید که دره ستارگان از غارهای نمکی، مخروط های نوک تیز، ستون های فرسایشی، آرک ها و دیواره های نواری متعددی تشکیل شده است که سومین غار نمکی آن به عنوان بزرگترین غار نمکی دنیا شناخته می شود؛ چراکه درون آن رودخانه ای به شکل مارپیچ با عمق یک متری قرار دارد که رسوبات آهکی آن توجه همه گردشگران را به خود جلب می کند. دره ستارگان در سمت ساحل جنوبی جزیره قشم جا خوش کرده است که در کنار آن نیز روستای برکه خلف قرار گرفته است؛ که برای رسیدن به آن باید از قشم به سمت جنوب و سپس به سمت غرب حرکت کنید. پس از ۵ کیلومتر می توانید تابلوی دره ستارگان را ببینید.

جاهای دیدنی ایران در زمستان

کوه های مریخی چابهار

کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی که ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از چابهار به سمت بندر گواتر قرار دارند، یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان هستند که تصمیم داریم به شما معرفی کنیم. کوه های مریخی پر از شیارهایی زیبایی هستند که زینت خاصی به این کوه ها داده اند و موجب شده اند که کوه های مریخی به صخره های سیاره های دیگر شباهت پیدا کنند. دقیقا همین مسئله است که موجب شده است که نام این کوه ها را کوه های مریخی بگذارند. نکته جالبی که اگر به دیدن کوه های مریخی بروید، خودتان می توانید از نزدیک ببینید، این است که فسیل هایی از حیوانات دریایی در بین کوه های مریخی گیر افتاده اند؛ که همین مسئله نشان می دهد کوه های مریخی در گذشته در زیر آب بوده اند.

جاهای دیدنی ایران در زمستان

بندر سیراف بوشهر

اگر دوست دارید به جایی سفر کنید که هم فوق العاده زیبا باشد و هم قدمت تاریخی زیادی داشته باشد ما به شما سفر به بندر سیراف بوشهر را به عنوان یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان پیشنهاد می کنیم. در این بندر حوضچه های آب باران و دخمه های باستانی متعددی گنجانده شده اند. برای دیدن کردن از این بندر باید ۲۴۵ کیلومتر از شرق بوشهر رد شوید و به ساحل خلیج فارس برسید تا بتوانید در کنار این ساحل، بندر سیراف را ببینید. اگر بخواهیم بهتر آدرس دهیم باید بگوییم که بندر سیراف در بین بندر کنگان و بندر عسلویه قرار دارد که نباید سفر به این بندر را از دست بدهید.

جاهای دیدنی ایران در زمستان
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30765

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.