• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
25

اپل هشدار داد: بیماران قلبی از آیفون ۱۲ استفاده نکنند!

  • کد خبر : 30775
  • 28 ژانویه 2021 - 13:04
خطر آیفون 12 برای بیماران قلبی

شرکت اپل اخیرا بخش مستندات آیفون ۱۲ و تمام محصولات این خانواده را بروز رسانی کرده است. آنچه در این بخش خودنمایی می کند، اقرار apple به خطر آیفون ۱۲ برای بیماران قلبی است.

درواقع سازندگان یادآور شده‌اند که تمامی مدل های آیفون ۱۲ دارای آهن رباهای بیشتری در مقایسه با نمونه های قبلی هستند. همین مسئله نیز ممکن است برای بیماران قلبی، به ویژه افرادی که در قلب آنها تراشه های مغناطیسی وجود دارد، مضر و حتی خطرناک باشد. حتی نشریه Heart Rhythm Journal پس از یک بررسی اعلام کرده که دستگاه های ضربان ساز مصنوعی قلب، تولید شرکت Medtronic هنگام نزدیک شدن به آیفون ۱۲ خاموش می شوند.

ماجرای خطر آیفون ۱۲ برای بیماران قلبی چیست؟

درواقع آیفون ۱۲ برای افراد سالم خطری ندارد. حتی بیماران قلبی که تا کنون جراحی انجام نداده اند هم در معرض خطر نیستند. ماجرا از این قرار است که اپل در آخرین آپدیت مستندات این گوشی، به این نکته اشاره کرده است که تعداد آهن رباهای گوشی های خانواه آیفون ۱۲ بیشتر از دیگر مدل هاست. در بخش بعدی، این توضیح اضافه شده است که دستگاه‌ هایی مثل ضربان‌ ساز قلب ممکن است سنسورهایی داشته باشند که هنگام تماس نزدیک با آهن ‌ربا و امواج دچار مشکل شوند. بنابراین توصیه می شود که آیفون ۱۲ و شارژر MagSafe حداقل ۱۵ سانتی‌ متر با قلب افراد فاصله داشته باشند.

افرادی که از ضربان ساز قلب مصنوعی استفاده می کنند، ممکن است هنگام استفاده از آیفون ۱۲ و لوازم جانبی MagSafe، دچار مشکلاتی شوند. تمام ماجرای جنجال برانگیز خطر آیفون ۱۲ برای بیماران قلبی‌ همین است! بنابراین جای نگرانی نیست؛ همچنان می توانید به خرید این گوشی امیدوار باشید! اما اگر از تجهیزات ضربان ساز مصنوعی استفاده می کنید، بهتر است تا اطلاع ثانوی از آیفون ۱۲ استفاده نکنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.