• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
33

طرح جدید مجلس؛ حذف زندان مهریه بیشتر از ۵ سکه

  • کد خبر : 30891
  • 31 ژانویه 2021 - 15:13
حذف زندان مهریه بیشتر ۵ سکه

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس از ارائه طرحی جدیدی در خصوص حذف زندان برای مهریه بیشتر از ۵ سکه خبر داد.

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت سکه کمیسیون قضایی مجلس یازدهم طرحی مدنظر دارد که مهریه بیش از ۵ سکه زندان نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زندان جای بزهکار است نه بدهکار تصریح کرد: در مجلس گذشته قانونی در رابطه با مهریه مصوب شد که بالای ۱۱۰ سکه مهریه زندان نخواهد داشت.

نوروزی در ادامه خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته قیمت سکه متعادل و معقول بود، اما اکنون این قیمت به بالای ۱۰ میلیون تومان رسیده است و افراد بدهکار مهریه نمی‌توانند این مبلغ گزاف را پرداخت کنند. بدهکاران مهریه به جای زندان باید آزاد باشند تا بتوانند کار کند و مهریه خود را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این طرح در کمیته انجام شده است، افزود: ۳ ماده آن در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شده است، اما یک ماده آن جهت بررسی مشکلات به کمیته مورد نظر ارجاع داده شده است.

شرایط اقتصادی و فعلی جامعه به گونه‌ای است که بعضاً مردان توان پرداخت مهریه‌های اندک را هم ندارد، از این رو هرچند به نظر می‌رسد لزوم چنین طرح‌هایی احساس می‌شود اما باید این را در نظر گرفت که همین شرایط هم برای زنان وجود دارد؛ زنانی که بدون داشتن پشتوانه مالی ناگزیر به دریافت مهریه‌اند و گاهاً زندانی کردن مردان را بهانه‌ای برای تسریع در اخذ مهریه خود قرار می‌دهند.

زنان رها شده که برای گذران زندگی نیازمند همین مهریه هستند و تضمینی وجود ندارد که با تصویب طرح حذف زندان مهریه بیشتر از ۵ سکه مردان مهریه را به موقع پرداخت کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.